07-ornas 14:ende tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07-ornas 14:ende tråd

Kl

I dag har jag ridit min häst för första gången på över fem veckor. Lyckan var total.:D Lugn, snäll, mjuk och arbetsvillig. Hon har vilat 2 av dessa men ridits de 3 senaste av beridaren. Efter min vecka Falsterbo så va min summering att nu är det slut på att jogga runt hästen, nu ska hon arbeta. Måste höja kraven lite nu.:p I dag blev vi nog lika trötta båda 2 i värmen. Har beslutsångest om jag ska ha kvar henne hos beridaren och säga upp min vanliga stallplats. De kostar en del att stå med "all-inklusive", och eftersom jag inte ens jobbar nu så är de lite svår motiverat hemma. Men hästen är i total harmoni här, vilket känns så skönt. Hon kommer få vara kvar hela augusti i alla fall. Så jag har ett par veckor på mig att vinna på triss....
Sen gillar jag mitt vanliga stall vääääldigt mkt, vilket gör det ännu svårare.

Senast ändrad:

Så skönt med en sådan häst, det är värt massor!

Charlotte åh vad härligt när man känner så. Förstår att du velar angående stallplats, man kan ju inte alltid välja det som är allra bäst, ibland får man ta lite hänsyn till ekonomin också ;) Men roligt att du känner att det är dags att börja kräva lite, ett steg i rätt riktning.

Idag var jag ju tvungen att rida igenom ett par programdelar av LA:4, även om vi är milsvis ifrån tävling just nu.

GP blev lite förvånad över att jag valde att rygga på medellinjen, även om jag ofta ryggar på medellinjen men på kortsidan så att säga, så hon är van att rygga utan staket vid sidan. Vid X alltså. Men galopp från ryggning är hon van vid :p

Sen fick jag ett par snygga blåtiror (kändes det som just då men det syns inget) från unghästen när jag skulle plocka bort dessa tråkiga styngflugeägg. Unghästen tycker inte om att jag pillar på hennes ben.

Senast ändrad:

Skriv en lista med för o nackdelar på bägge ställena. Sätt extra poäng på sånt som är extra viktigt, typ: Hästen känns bäst att rida på här. Hagarna är bäst här. osv osv sen summerar du ihop så lär du se vad du egentligen vill välja själv.:)

sassiball: men herregud tös, är du inte VÄLDIGT gravid vid det här laget???:D

*kl

Idag måste jag få gnälla av mig ordentligt:D
Under detta året har jag mest suttit och ridit hemma själv och tränade bara två gånger i våras och sen har de inte blivit av mer och jag har inte riktigt hittat någon jag skulle vilja träna för. Sen fick hästen en sårskada på kotan första dagen på semestern som har gått upp så fort man haft de olindat så det blev att sumpa tävlandet som va inplanerat. Ska dock va glad över att det bara va ytligt och jag har kunnat rida hela tiden bara de varit lindat.

Sen nu hittade jag en tränare jag skulle testa och skulle åkt till idag men då ringer mitt resesällskap igår vid halv nio på kvällen och säger att hon har fått förhinder så att hon inte kunde hänga med. Jag ringde till alla jag kände igår kändes de som för att tvinga med någon för jag kan inte lasta själv än. Alla jobbar! Besvikelsen va verkligen total och jag va lipfärdig:( Fick ställa in träningen och har gått och deppat hela dagen idag. Jäkla skit! :banghead:
Så nu blir det till att lasttäna så att jag kan lasta och åka själv. De va tur att Knattsson bjöd på ett fin fint pass idag så de kändes lite bättre.

Det va så synd om mig så att jag va tvungen att tröstshoppa ett par nya ridbrallor på Charlies :o

Färdiggnällt:D

KL

Små små steg i rätt riktning. Igår var hon så himla fin att rida. Lätt som en fjäder i munnen och avspänd. Så himla härligt. lite ostadig i den förvända men det blir bättre och bättre. Snart ska vi dra igång och träna för Ricardo igen.

https://www.youtube.com/watch?v=4yRsnFNV8JI

Fy jag förstår din besvikelse! Han är riktigt fin din grabb. Synd att ni inte har kommit ut och visat upp er i sommar.

Kl
Min pålle fortsätter att uppföra sig och det glädjer mig:) igår hade dom varit ute och galopperat på fältet :)
6FEC28A3-9A37-40D2-A221-D885AE5DCB67-18078-0000138F60BE0669_zpsf56717ef.jpg

Ser jättetrevligt ut! Härlig form o bra bakben.:)

sommarminne: Ja det är jättesynd om dig men på samma gång fick du ju en spark i baken så du lasttränar intensivt. För du vill ju inte hamna i den sitsen igen....;)

oxo: Roligt att han sköter sig!

*kl

Hade planerat galoppintervaller idag men en kraftig regnskur gjorde grässlingan bitvis rätt hal så jag vågade bara rida i arbetsgalopp. Tränade desto mer på övergångar galopp-trav-galopp. Hon kändes mkt fin och lyhörd fram mot slutet, så imorgon har jag ordnat att min pojkvän ska palla sig ut till stallet och filma mig. Hoppas att hon går lika fint som hon gjort på sistone, jag tänkte rida fram efter gärdet så att hon är vaken och på tills vi går in på banan och börjar filma. Håll tummarna för att jag håller filmnerverna i styr, jag har en tendens att bli stel och passiv så fort en kamera åker fram :o

*kl*

Har kvällstävlat en L:B2 ikväll på 66,667%. Vi VANN:D:D! Oh happy day! Red fram i mindre än en kvart (skrittade etöver det lika länge) och hon kändes såååå fin. Kändes bra inne på banan också även om det blev en och annan spänning, men fin känsla iaf:). Film kommer senare för idag var fotografen med:p.

543835_10201050017124504_704081015_n.jpg

Men stort grattis !!!

Ni verkar ha det bra med kvällstävlingar här finns 3 om året ? Väldigt synd då det verkligen är guld värt med den möjligheten och upplägget !

Grattis! Gud vad roligt :)

Jag har suttit och letat och letat och letat efter pay and ride och liknande men hittar INGENTING :( Jag blir galen, hittar bara hoppning, inget dressyr. Och då bor jag ändå i Strömsholmsregionen... fattar ingenting :confused:

:bump:Grattis, bra gjort!

Kl
I dag stod de löshoppning av stuts på schemat för min häst. Duktig häst som inte eldade upp sig allt för mkt.

Haha ja de va faktiskt himla bra! Jag köpte transportkrubba idag med så den ska monteras i helgen och sen jäklar ska de tränas. Kanon ju;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 244
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tittar ytterst sällan på TV, är inte särskilt intresserad av det och har inte tid. Visst kan det hända att det finns bra saker som...
Svar
0
· Visningar
498
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hejsan, Jag läser ofta här på forumet och jag vet och förstår att man ska låta sin häst "bo" in sig när den får nytt stall, ny ägare...
2
Svar
20
· Visningar
2 939
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 270
Senast: AmandaJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025