Sv: 07:orna!

Skoj! :) Hur långa intervaller kör ni? Vet att det kan skilja en del mellan banornas längd?

Trist med selen, vad var det för fel? Min verkar väldigt bra, ska prova in den snart, men hon får vänta med sin då det blir tävlingsele mer (om det nu blir några? :p )

Imorgon bär det av igen :) får se om det blir storbana eller liten bana?
 
Sv: 07:orna!

Kul att vara igång. Jag lär väl få lunka ensam på banan till att börja med.
RIktigt riktigt sugen nu när hon (peppar peppar) är snäll att köra.
 
Sv: 07:orna!

Indiskt läder. Kunde de ju stått i beskrivningen tycker jag. Det står bara sweden JN. Ja, vad tror man... Jaja, den var ju "billig" så de borde jag fattat.
Kanske skulle kontakta dom så dom skrev ut det. På remselen står det indiskt läder i katalogen om ja inte minns fel.
Köpt av B-le
 
Sv: 07:orna!

Okej, jag har också hört att just indiskt läder kan vara lite dåligt? Trist att de ej skrivit det i katalogen :mad: Så himla dyrt med riktiga kvalitetselar dock. Jag hamnade väl mittemellen, tänkte på Finntack först men det blev Wahlsten tillslut efter lite efterforskningar.

Min lilla tjej fick gå själv på banan första ggn men nu blir det med sällskap av våran treåring också som ej varit inne ännu (väldigt sen) Du kanske hittar ngn framöver att köra med!?
 
Sv: 07:orna!

jag får skaffa nåt annat sen om hon kommer till start.

min häst har kanppt gått med andra hästar. Jo när hon var liten gjorde hon det och förra året skötte hon sig när hon var bland hästar hos veterinären.
Hoppas hoppas hon kan vara lugn på banan med o inte stirra upp sig när dom andra blåser förbi.
 
Sv: 07:orna!

Det går säkert bra! Ibland så förvånar de små liven verkligen :) Man tror att det ska gå åt fanders, att de ska stressa upp sig och vara smått tokiga, själv hade jag världens hemskaste olycka i tankarna den första ggn, väldigt nervös. Men sen visar det sig förhoppningsvis att de inte alls är stressade utan bara väldigt nyfikna och glada!? Sen är det kanske inte konstigt att de är lite stressade de första ggr!? Min tjej tyckte det var superkul! Sååå många nya kompisar överallt :d
 
Sv: 07:orna!

I dag var vi på banan för 3:e gången. Går riktigt bra, det är alltid någon annan häst som är ute och körs. Fast vi är bara på rakbanan och slingan än så länge.:laugh: Känner mig ändå glad, det är så mkt som de ska vänja sig vid, miljön, körningen, lastning.

Men att ta med sig speedcarten gick inte på släpet i alla fall, provade med allt från att skruva bort sitsen, hjulen, sätta den upp och ner :(

Nu ska vi åka till banan i alla fall 1 ggr/vecka hade vi tänkt:bump:
 
Sv: 07:orna!

Vi var iväg idag för andra ggn. Blev tyvärr ingen storbana idag uten en yttepytte skogsbana ett par varv. Men ändå bra att få åka en sväng och se nya platser :laugh: nyttigt! Treåringen gjorde debut idag med, alla tiders. Vi åker också 1 ggn per vecka, ganska lagom tror jag.
 
Sv: 07:orna!

JAg kan inte åka in alls till banan nu. BAnan är stängd ända fram till slutet av juli pga omläggning.
Det behövs verkligen för banunderlaget har varit en smärre katastrof de sista åren men någon banträning blir det alltså inte för vår del på ett tag.
 
Sv: 07:orna!

Va ner på banan idag med Mirre, och det var meningen att det skulle bli "babyrace" idag...Men det va ingen som kom! Vi var helt solo:confused:
Men vi körde iallefall runt några varv, men han var väldigt ofokuserad, när det bara var han på banan.
Han som håller i det, visst vi var på kurs, men man tycker ju att det finns så mycket tvååriga kallblod här omkring som skulle kunna vara intresserade, men så verkar inte faller vara....
Men vi får väl se om det bättrar sig, vet att ägaren till Mirres halvsyster är väldigt intresserad, men han har haft problem med ryggskott, så de kan ju vara därför hon inte kom idag, vi får väl se... Men det är ju tråkigt, det är mycket roligare om man hade vart en grupp:)

Tråkigt att ingen kom...

Btw på onsdag ska jag åka in med min tvååring och vill jättegärna ha sällskap. Så hojta till om ni ska dit. Blir tidigt på förmiddagen.
 
Sv: 07:orna!

Jag är oerhört besviken på Finn Tack, har för mig att det tidigare stått att selarna ska vara tärnsjöläder med kvalitén är verkligen usel. Två gjordar har dessutom gått sönder för mig och bara använda ett par gånger.

Hädanefter blir det walsh selar!
 
Sv: 07:orna!

Tråkigt att ingen kom...

Btw på onsdag ska jag åka in med min tvååring och vill jättegärna ha sällskap. Så hojta till om ni ska dit. Blir tidigt på förmiddagen.

Jaha, men vi ska in redan imorgon(tisdag) på kvällen då. För vi har inte tid på förmiddagarna eftersom jag går i skola och de andra jobbar, så det måste bli kvällstid eller helger:grin: Då skulle vi få sällskap med Per Lisells tvååring, men hon har inte varit inne så mycket på banan så vi får väl se hur det går;) Men om du vill vara med då också så får du gärna det :D
 
Sv: 07:orna!

Njae.. eftersom hon bara varit in ett par gånger så kör fortfarande Åke Sundberg henne på banan. Så därför måste de vara förmiddagar.

En annan gång kanske? Kan hända att vi kommer in på lördag till lekis.. Kommer ni då? SÅ jag vet att nån annan kommer iaf..
 
Sv: 07:orna!

Okej, ja de får vi göra;)

Nej, den här lördan kan vi inte för Aldermarin startar då på Umåker, och jag kan inte köra dit själv, för då har vi ingen transport. Ett alternativ hade ju varit att vår granne hjälpte mig ner, men han är så himla snurrig, så de vågar jag inte riktigt:p
Men jag tror med största sannolikhet att Per Lisell ska ner, och kanske också att Mirres halvsyster ska dit också, det beror på om ägaren har blivit bättre i ryggen(ryggskott:().
Men jag kan ju prata med Per om han ska ner med sin då, så kan jag meddela dig om du vill? Vi ska iallefall ner helgen därpå:laugh:
 
Sv: 07:orna!

du behöver inte prata med honom.. Jag ska ringa honom i vilket fall som helst om jag ska dit på lördag.. är inte bestämt ännu..
 
Sv: 07:orna!

Okej, jag hoppas iallefall att vi i så fall ses nästkommande lördag då ;)
 
Sv: 07:orna!

kl.
Min lilla har tränat på över förväntan och sänk sina tider med lätthet. Då banan är stängd hela maj ut( uthyrd till ridhästtävlingar) så fick hon gå ut och gå premie redan för att få banjobb i kroppen. Klarade detta med lätthet. Är så stolt över den lilla. (är fortfarande en ponny enl mätstickan).
Får hon bara vara frisk och fräsch och fortsätter att utvecklas så här bra så siktar vi på kval och start i höst. Hon bara joggade med i 3dje inner och var inte ens trött efteråt.
 
Sv: 07:orna!

Så skoj att det går bra för er! :) Själv är vi inte på lååånga vägar redo för premie öht. Knappt varit på banan (2 ggr). Skulle åka imårron igen men självklart så pajjar kylaren på bilen idag :mad: sååå typiskt! Men men bara att ta nya tag. Lilla tjejen sköter sig fint hemma iaf :) Min är inte stor hon heller, bara 1.50, inte växt på ett bra tag nu.
 
Sv: 07:orna!

Då är din lite större än min. Min lilla är bara 148 cm i manke. Har inte växt på länge nu. Har hela tiden vuxit mkt sakta. Men hennes mamma är bara 153 cm hög så litenheten kommer därifrån. Sen är ju morfar pearsall hanover liten oxå.
Så tråkigt att bilen gått sönder. Alltid är det något som händer. Roligt att din tränar på bra hemma. Bara den vanliga träningen fungerar bra så brukar resten lösa sig.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
668
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
741
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
678
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 803
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp