Sv: 07:orna!

Det är inte alls säkert att det blir så.. men men.. vi får se..

Du kan väl ta tid på första tillfället? Så jag får se hur fort de gick
 
Sv: 07:orna!

Okej, men det tar nog ett tag då hon ej sprungit ngn fart ännu. Men ska försöka komma iväg till banan en gång i veckan framöver och se hur det utvecklar sig. Vi har Åby som hemmabana men åker även till Axvalla då det är lite närmare. Även till mindre banor i närheten som ägs av olika tränare av olika slag. Rätt skoj att åka till olika :)
 
Sv: 07:orna!

KL.
Idag har min lilla gått sitt första provlopp. Blev inget långsamt utan hon fick gå med i 1.30. Det var som vanligt strul med vem som skulle hålla i provloppen och till slut blev det bara två. Ett 1.30 och ett 1.22.
Mini hade spår 2 i första volten och skötte sig så bra. Gick i väg fint men tyckte det var lite otäckt med många hästar runt sig in i svängen så det blev ett par galoppsteg. Sen kom hon på att dom andra sprang ifrån henne och det ville hon inte. Hon borrade ner sig i käken och sen tog hon i. Satt bara och finåkte och höll emot. Gick 1.35 2140m och låg på hårt på bettet hela vägen. Var inte ens trött i mål.
 
Sv: 07:orna!

Det går över förväntan bra med evelina nu.
har äntligen fått tummarna lossoch köpt en QH sele till henne (JN).
Jag víll till banan nu och köra. Vet itne hur jag ska frakta min speedcart bara. Äger ingen sulky eller sulkett (säkrare med henne) ännu.
 
Sv: 07:orna!

Jag fick också köpt mig en QH :) Wahlsten blev det tillslut, väldigt fin! Men den får vänta tills hon blivit säkrare och kört mer på banan.
 
Sv: 07:orna!

Tinafinis: vad är det för bana du åker till? Kanske kan låna en när du kommer fram? Vi fick låna en speedcart utav ngn tränare dels för att vi ej har ngn egen speedcart (suveränt att ha!) och dels för vi fick punka på sulkyn :crazy: Kanske finns ngn trevlig själ där!?
 
Sv: 07:orna!

Vi tog med våran speedcart till banan för vi har inte heller någon sulky. Vi tog släpet med andra bilen men så har vi bara 6 km till banan. Är det någon som fraktar sin speedcart bakom släpet? Man måste väl skruva bort sitsen och stänkskyddet?

Men kändes lite knepigt att komma med 2 bilar, som värsta flyttlasset till banan:o

För övrigt gick det riktigt fint att åka till banan har varit där 2ggr nu.
 
Sv: 07:orna!

Jag hänger min speedcar bak på transporten på sulkyhållarna. Behöver inte demontera något. Har en hudik.
 
Sv: 07:orna!

Jag tar också med en speedcar på släpet. Inga problem och inget behöver monteras bort. Beroende på typ av speedcar så kan man få ha lite fantasi med hur man hänger upp den. Den ena vagnen hänger vi upp på ramen, den andra vagnen hänger i hjulgafflarna (annars får inte sitsen plats). Funkar alldeles utmärkt.
 
Sv: 07:orna!

Den går väl att hänga bakom finkan om man tar bort hjulen och sitsen?
Det går med min iaf.
En gammal speedcart. Blir ingen stor skillnad om ja tar bort sitsen.

ANg. låna. NJa, tänk om den går sönder. Gilar inte förstöra nåns saker. Men visst, tanken finns där. Jag kan ju höra på TIngsrydstravet om dom har lust. Fick ju låna vagn när jag tog licensen visserligen.
 
Sv: 07:orna!

Jag tar också med en speedcar på släpet. Inga problem och inget behöver monteras bort. Beroende på typ av speedcar så kan man få ha lite fantasi med hur man hänger upp den. Den ena vagnen hänger vi upp på ramen, den andra vagnen hänger i hjulgafflarna (annars får inte sitsen plats). Funkar alldeles utmärkt.
Vi jobbar på fantasin :-)
 
Sv: 07:orna!

Näe det är klart, inte kul om grejjerna går sönder som man lånar. Inga billiga saker direkt :grin: och alltid lite lurigt med unghästar såklart.
 
Senast ändrad:
Sv: 07:orna!

KL

Var på banan idag igen.

Körde 1600 meter på ca 2.30 är så himla nöjd! :banana:

Hästen va inte ett dugg trött efteråt! :bump:
 
Sv: 07:orna!

ja vill meeeed!

blev besviken när ja fick min sele. J-la falsk marknadsföring. Jaja, ska ha den till tränning, men hade säkert kunna hitta billigare indiskt läder nån annan stans!
 
Sv: 07:orna!

Körde tempo med min första gången i går, 6 intervaller efter dryga 2min tempo ihop med tre andra nybörjare, vi var sist varje gång o hade galopper i varje intervall, hon gick barfota och jag tror att det skulle gå bättre med lite skor på...dock blev hon inte trött och kändes stabilast och bäst sista intrevallen och det känns skönt...nu kör vi nästa fredag igen :D
 
Sv: 07:orna!

Va ner på banan idag med Mirre, och det var meningen att det skulle bli "babyrace" idag...Men det va ingen som kom! Vi var helt solo:confused:
Men vi körde iallefall runt några varv, men han var väldigt ofokuserad, när det bara var han på banan.
Han som håller i det, visst vi var på kurs, men man tycker ju att det finns så mycket tvååriga kallblod här omkring som skulle kunna vara intresserade, men så verkar inte faller vara....
Men vi får väl se om det bättrar sig, vet att ägaren till Mirres halvsyster är väldigt intresserad, men han har haft problem med ryggskott, så de kan ju vara därför hon inte kom idag, vi får väl se... Men det är ju tråkigt, det är mycket roligare om man hade vart en grupp:)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
668
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
743
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
678
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 804
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp