Sv: 07:orna!

Finns en hingst född 2006 som heter Look Out, så därför blev väl inte det godkänt. Finns också ett sto född 1991 som heter Faith = icke godkänt.
 
Sv: 07:orna!

Visst finns det många hästar med samma namn. Men reglerna är så att det måste ha gått 25 år emellan eller också så är inte hästarna födda i samma land. Det finns ju t ex två stycken Royal Albert Hall som ibland till och med har tävlat på samma bana (var de inte med i samma lopp till och med en gång?!). Men importerar man en häst som heter samma sak som en svenskfödd så får man lägga till t ex NO eller DK efter hästens riktiga namn och inte bara ha det inom parentes.
 
Sv: 07:orna!

I Danmark föddes bl a en Queen L. och en Home Alone....

Jo jag visste att både Look Out och Faith fanns men jag chansade...:angel:
Tush hittade jag ingen som ens var snarlik men tydligen fanns det någon som hette något som uttalades nästan lika och då var det kört. Synd för så kallas hon till vardags.
 
Sv: 07:orna!

Varför inte avancera till "tush" namnet då? Eftersom hästen kallas så..

t.ex.

Looknfor some Tush (zz-top låten)
Smack my Tush (spinner vidare på marthas förslag :p)

o.s.v.
 
Sv: 07:orna!

Look for Faith

Join my Journey ( tycker jag är fiiiint :love: )

Klart du kan döpa till franskt..... :bump:
 
Sv: 07:orna!

I Danmark föddes bl a en Queen L. och en Home Alone....

Jo jag visste att både Look Out och Faith fanns men jag chansade...:angel:
Tush hittade jag ingen som ens var snarlik men tydligen fanns det någon som hette något som uttalades nästan lika och då var det kört. Synd för så kallas hon till vardags.
Home Alone har jag sett tävla. Jag tänkte jaha, ska han börja start igen???
 
Sv: 07:orna!

Vad tyckte du om " Miljon"?

Tja, mammans uppfödare hade en som hette Mill Jon en gång. Jag har själv döpt en till Billion (biljon) en gång men det blev ju inte så bra (i pengar räknat). Jag är nog för vidskeplig för att våga igen...:angel::crazy:
 
Sv: 07:orna!

kl

Har mätt min dragster idag, hon stod inte helt stilla o vägde lite fram och tillbaka så kan diffa en eller två cm. Men jag fick iaf fram det till:
146 Fram
149 Bak

Hon har växt mkt sista tiden, man har sett hur bakdelen sköt iväg, hon var jämnare för någon månad sen :p Men det går nog tillbaka (hoppas jag iaf :D )
 
Sv: 07:orna!

Nu är det bestämt! 4 maj åker Gnista på inkörning :) Det är så spännande.. nu börjar det på riktigt.. i höst kommer jag få köra henne! :banana::banana:
 
Sv: 07:orna!

Har ni tömkört Gnista något än, eller ska den som kör in henne göra det? Vem ska hon till? Vart ska hon på bete nånstans?
;)
 
Sv: 07:orna!

Nej vi har inte tömkört.. vi har varit ute och gått och haft både sele och huvudlag på. Men det har inte fungerat nå bra eftersom hennes mamma springer så och skriker när hon är borta.. Så sen jag bestämde mig för att skicka iväg henne har jag inte gjort något med huvudlag eller sele.. Vill hellre att tränaren får ett blankt blad.

Hon ska till en proffstränare på rättviks travbana.. sen kommer hon hem för att gå på bete några månader sen ska hon tillbaka igen.. SEN får jag köra henne! :love:
 
Sv: 07:orna!

Jag mätte våra åringar idag. (Med min pinne som jag mäter hinder med= inte speciellt exakt.)
Två var 145 cm, en var 142. Jga trodde faktiskt att det skilde mer mellan den lilla, och de andra två. Henne uppfattar jag som liten, de andra som hyfsat stora.
Korshöjd mätte jag inte.



*via-som ska investera i en riktig märkäpp.*
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
673
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
745
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
682
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 817
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp