Sv: 07:orna!

Har tyvärr ingen bra ny bild.. lägger till en sån sen..

Namn: Livsgnista
Stam: e. Glöding ue. Järvsöfaks
Staminfo: samma mormor som Vingbo Stjärn
Ålder: 10 månader
Mankhöjd: 138 cm (4/5)
Korshöjd: 145 cm (4/5)

Hur lång har ni kommit/hur har de gått: Skjutsade iväg henne på inkörningen hos en proffstränare idag.. Får se hur de går :)
 
Sv: 07:orna!

http://marin90.bilddagboken.se/p/show.html?id=202529129&directlink=1

Namn: Kolarbo Marin
Stam: e. Aldermarin u. Moria
Staminfo: Är halvbror med Spjutsporren som tjänat nästan 300 000kr.
Ålder: 10 månader
Mankhöjd: Ska snart mäta igen
Korshöjd: -

Hur långt har ni kommit/hur har det gått: Som ni kan se på bilden så tömkör vi för fullt och det går jätte bra. Så sent som igår testade vi att ha en vagn bakom efter att vi hade varit ute och tömkört medans han stod uppbinden. Vi testade och putta honom åt sidorna med skaklarna och han brydde sig ingenting ;)
Nästa helg hade vi tänkt att testa sätta för honom riktigt för första gången, då de snart nalaks bete och vi hade tänkt att försöka ha honom för vagn nån gång innan dess :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: 07:orna!

Nu är min häst på kliniken för operation av griffelbenet. Jag frågade om dom inte kunde friröntga henne när dom ändå var igång. Dom kunde ju plocka eventuella benbitar nu så slapp hon en till konvalicent sedan i höst då jag tänkt att göra det.
Men lilla flickan hade inga lösa benbitar. Något positivt alla fall :-)

Efter konvalicenten ska hon ut på bete. Sedan får vi ta tag i inkörningen ordentligt. Hoppas att hon kommer ihåg att vagn inte är någon fara då bara!!

Snart är all vinterpäls borta på henne oxå! SKönt de.
 
Sv: 07:orna!

080504.jpg


Namn: La Mia Tesora
Stam: sto e. Peace On Earth ue. My Nevele
Staminfo: Helsyster till Min Fred c:a 1.300.000:-
Ålder: 1 år 080504
Mankhöjd: c:a 140 cm
Korshöjd: förstås lite högre
Hur lång har ni kommit/hur har de gått: En otroligt lättarbetad och lättlärd liten dam. Lite sköra hovar, men de har blivit bättre. Ska testa sele och huvudlag på henne första gången i morgon.

Videoklipp 01
Videoklipp 02

Övrigt: Älskar att visa upp sig och kvastar som en hingst när det blir lite rörelse i hagen. (när jag väl fixat en videokamera vill hon förstås inte springa – dan innan var första gången hon fick röra sig fritt, ensam i paddocken och då var det fullt race)
 
Sv: 07:orna!

KL

hur kommer de sig att man kan fästa sig vid en häst så mkt att man knappt kan tänka på nått annat när de är borta? Även om de bara är tillfälligt? :crazy:
 
Sv: 07:orna!

Du har för lite hästar! :D

*kl*
Igår och idag har jag haft lite tid till våra åringar, så nu är de tömkörda alla tre. Förhoppningsvis hinner jag med dem lite imorgon också. Det här med att hinna med spädbarn, femårigt barn, 15 hästar, fölningar, inkörningar, lektioner osv är lite snärjigt...
 
Sv: 07:orna!

Du har för lite hästar! :D

*kl*
Igår och idag har jag haft lite tid till våra åringar, så nu är de tömkörda alla tre. Förhoppningsvis hinner jag med dem lite imorgon också. Det här med att hinna med spädbarn, femårigt barn, 15 hästar, fölningar, inkörningar, lektioner osv är lite snärjigt...

huh.. jag som tycker vi har mkt.. jag har ett avelsto förutom åringen, inom en månad kommer de ett till föl. Sedan har mina föräldrar tre hästar också.. Så du menar alltså att jag måste skaffa fler hästar? :crazy:

Jag måste bygga ut stallet :D haha
 
Sv: 07:orna!




Nästan full sommarpäls


Taget för ca 2 månader sen. Mycket vinterpäls.

Namn: Auros
Stam: E: Brännapål U: Fräcka Pyret (E: Bork Rigel)
Ålder: snart 12 månader
Mankhöjd: ca 140 cm (ska mäta ordentligt någon dag)
Korshöjd: lite högre än manken

Hur lång har ni kommit/hur har de gått: Har tömkört en del. Ska sätta han i vagn inom en mycket snar framtid, om allt går som det ska. Sen är det hingstbete som gäller.

/ Jenny
 
Sv: 07:orna!

AlfasCinderellapb.jpg

Namn:Alfas Cinderella
Stam:e: Rite Om Line u: Zelda e: Buvetier d' Auonou
Staminfo:Mormor är helsyster till Intact Hornline, halvsyster till Crowning Blonde.
Ålder: 12 månader imorgon!
Mankhöjd:Ej mätt.
Korshöjd:

Hur lång har ni kommit/hur har de gått:Inkörd.

Övrigt:
 
Senast ändrad:
Sv: 07:orna!

AlfasCleopatra.jpg

Namn:Alfas Cleopatra
Stam:e: Pearsall Hanover u: Hillary Clinton e: And Arifant
Staminfo:Mormorsmor Kind Attenion, 1 010 300sek, har lämnat Wouldn't Mind och Dedicated.
Ålder: 12 månader snart.
Mankhöjd:Ej mätt.
Korshöjd:

Hur lång har ni kommit/hur har de gått:Inkörd.

Övrigt:
 
Sv: 07:orna!

AlfasCurtainpb-1.jpg

Namn:Alfas Curtain
Stam:e: Fast Photo u: Jalusie e: Express Ride
Staminfo:Mormorsmor Dimitria har vunnit Elitloppet. Ur mödernet kommer bl a Mara Bourbon och Qualita Bourbon.
Ålder: 11 månader.
Mankhöjd:Ej mätt.
Korshöjd:

Hur lång har ni kommit/hur har de gått:Inkörd.

Övrigt:[/QUOTE]
Släpptes på bete ikväll, så här kommer en bonusbild.
AlfasCurtainpb.jpg
 
Sv: 07:orna!

Härliga bilder. Ser så fina ut allihopa.
Önskar ja med kunde köra lite snart....
Min häst är som sagt ordinerad att ut o gå för tygel 2 ggr om dagen.
Tror ni att man kan tömköra den ena gången? Hon är van vid det sedan innan.
Eller ja ska bara leda henne?
 
Sv: 07:orna!

Tömkör om hon håller sig lugn. Är hon laddads är det bättre att du leder henne, så att du inte skapar onödiga problem i tömkörningen.
 
Sv: 07:orna!

Hon är lugnare nu när dom andra hästarna inte är hemma. Lugnast på morgonen så då kan jag ju göra det. Går fram och leder henne vanligt om hon börjar trixa.
 
Sv: 07:orna!

Namn: Monsvarten
Stam: E: Eder U: Anemona (E: Lappello)
Ålder: drygt 12 månader
Mankhöjd: ca 145 cm mätte för några veckor sedan
Korshöjd: ca 150

Hur lång har ni kommit/hur har de gått: Han är inkörd, och körd fem gånger, han är jättesnäll är knappt rädd för bilar. Han har fått börja trava i vagnen och har fina steg.

Nu ska han snart ut på hingstbete, men innan det ska han köras ett par gånger till.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
673
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
745
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
682
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 817
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp