Sv: 07:orna!

tömkörde henne idag. Hon var så lugn o fin! Men det märks att det inte var gjort på länge!!
Hon var lite glömsk och ville gärna beta istället.
Det är ju det som gäller då hon kommer ut från stallet, tror hon!
Men nu får hon äntligen gå lite mer i hagen så det blir nog bättre.
 
Sv: 07:orna!

hehe ja.. har bara sett i henne i hage en gång och då stod hon i hagen längst bort på andra sidan vägen från åkes stall.. om du vet vart de är? Men jag tror dom skiftar lite
 
Sv: 07:orna!

Jaha... Jag ska nog inte ha hästar!!!
Igår gick Eve rakt in i en sak (blind???) när jag ledde henne. Hon var stirrig för Rosanna stod o gnägga i en annan hage.
Gick förstås hål på framsidan av benet. Verkade inte vara så djupt, men man vet aldrig med sår, speciellt inte på ben. Men hon verka ej ha ont och jag tvätta rent.
Svullen idag, men det blir dom ju jämt. Borde kanske lida med alsolomslag.....

Jaha, men det var inte de värsta!!! Nu har hon haft benet lindat i 4 veckor då hon blev oopererad för griffelbenet. Tror ni inte att benet var hur tjockt som helst nu på morgonen första gången utan bandage!!!
Blir vet imorgon och jag antar att prognosen säkert inte är bra!

Hon har varit ute i liten hage. Hoppat o sparkat lite nån gång av glädje. Beror säkert på det.... Hon skulle ju inte få gå ut på sex veckor...
Men min vanliga vet var här o kikade o pratade med mig om det o lite kunde hon nog vara ute då hon inte var halt. Hon har inte blitt halt av hoppande heller!!!

FAN rent ut sagt!
Varför köpte jag henne!!! Var det inte ett tillräckligt tecken med Rosannas föl!??!?!?!?!!??!?!?!?!!!!!!!
Nu är hon heller inte värd en krona... o ingen kommer vilja köpa en skadad ettåring till avel heller.
 
Sv: 07:orna!

med henne.... med alla mina hästar (har tre) utom den lilla shettisen som jag väntar på att ska få fång då han går på samma bete som den andra. otroligt att han aldrig får de.
 
Sv: 07:orna!

Lyckat vet. besök idag!!!
Äntligen får gumman vara ute.
Kolla vilka tjusiga bandage. Det vita fick hon för att hon är så klantig och springer rakt in i badkar o slår sig.
Känsliga lilla dam...
Ohalt var hon alla fall o de var de bästa!
23529_1212679508.jpg
 
Sv: 07:orna!

Jag ser inte bilden, men i alla fall... vad bra att hon inte var halt! Du ska se att hon blir en stjärna nu för "betala tillbaka" ;)

Är jag den enda som inte har börjat med min ännu? Tänkte han ska få gå på bete några veckor till innan jag börjar. Växer som tok. Allt jag har lärt mig inom genetik kan jag ju kasta i sjön.... :D "
Men det verkar tråkigt nog som att han är klapphingst. Den högra testiklen har kommit ner, men den vänstra syns inte till. Hade ju tänkt att kastera honom i alla fall, men ska man vänta på testiklen eller är det lika bra att ta "smällen" och göra det nu?
 
Sv: 07:orna!

Vänta på testikeln! Att operera en klapphingst KAN bli ett ganska stort ingrepp, och det är väl onödigt om den kanske hade kommit ner av sig själv om man väntat. Jag har haft en hingst där sista testikeln inte kom ner föränn han var 2,5 år.
 
Sv: 07:orna!

Kul att hon får komma ut! Jag kan inte heller se någon bild.
Det ska bli kul att se hur hon utvecklas, eftersom vi också har en Fast Photo avkomma.
 
Sv: 07:orna!

Ja, jag väntar ju i alla fall till hösten när värmen försvinner. Jag är inte jättesugen på att kastera honom som klapphingst faktiskt...
Han är ju just nu inte ett dugg hingstig, går med ett gäng gamla märrar som trycker ner han i skorna. Han och ungponnyn går ofta för sig själva :)
Skönt att höra att det finns hopp på att den andra testiklen kommer ner.
 
Sv: 07:orna!

Nej alla är inte dräktiga.....





en märr är 25 och kan inte bli dräktig längre :p

Fas han är inte intresserad, alls.
 
Sv: 07:orna!

Att han inte är intresserad när de är dräktiga är ju rätt normalt. Håll koll bara, så att ingen av märrarna resorberar, och blir betäckt. Kan ju bli spännande när avkommorna dna-typas annars. :p
 
Sv: 07:orna!

*kl*

Vi håller på och kör in våra ettåringar. De är *inte* roliga. :devil: Jeanbattaren är värst. Raka motsatsen till sin halvbror som var jättesnäll. Hon är helt klart i stil med vår gamla Zootar-märr och hon var inte att leka med under inkörningen. Ettåringen efter Jaggen är något mer städad. Än så länge...
 
Senast ändrad:
Sv: 07:orna!

konstigt, jag ser bilden för fullt.
Kanske för att den e från bilddagboken som jag bara kan se den??

Jag har tänkt så här med eve nu. Jag sätter på vagnen nästa vecka för hon är så himla lugn och stabil nu. Sedan kör jag henne ett par gånger i ungefär till midsommar. Sedan får hon gå o växa till sig.
Ja ser inte om hon växer så jag får nog vara försiktig!

Syns denna bild då??
s_t_igen_1212701755_6412042.jpg

s_t_1212701689_6412041.jpg

dsc01579_1211641861_6412036.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: 07:orna!

Ja, mamman är ju inte betäckt heller men det känns rätt lugnt. Märren som inte kan bli dräktig får ju brunster i alla fall, och det var dessa jag menade att han inte bryr sig om. I hagen brevis går det gallston som är väldigt förtjusta i honom, men han ser ut som ett levande frågetecken, det lilla livet....
 
Sv: 07:orna!

Så hade inte jag vågat ha dem, men hoppas att du har rätt, och att det går bra. :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
673
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
745
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
682
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 817
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp