Sv: 07:orna!

Utan att ha mätt min så tror jag att han ligger på ca 140 cm. Han har alltid sett ut som en häst dock, inte varit överbyggd och så. Han haR ju dock växt realtivt jämt...
 
Sv: 07:orna!

kl
Har ett litet sto född 13 maj. Hon är 133 i manke och 138 över korset. Hur stora är era och vilka är dom efter?
 
Sv: 07:orna!

kl

Coup de Grace
San Pellegrino

är lite ful i tillväxtzonerna för dagen men det är bara bra för det betyder ju att hon växer :D

18805108.jpg


18805102.jpg
 
Sv: 07:orna!

hmm, ja men dom är ju under året och i "värsta" tillväxten..och i knäna så jag är inte ett dugg nervös....knäna sluter sig ju om ett år ungefär...

jag anser henne inte uppdriven utan mer "blöt"
 
Senast ändrad:
Sv: 07:orna!

Hihi, det är människan som är liten :D:D

har ingen aning om hur hög hästen är men stor är hon inte...:p
 
Sv: 07:orna!

kl

Är det nån som har nåt bra tips på om man ska mäta själv med måttband? Blev väldigt ungefärligt idag, men hon är ca 141 fram o 145 bak. Väldigt ca-mått...

Tog ett par bilder också, men de visar mest att jag inte jobbar som fotograf. Ska göra ett nytt försök imorrn, då kanske det inte snöar lika ihärdigt dessutom...

Hon är förresten e. Tap In u. Kyrene
 
Sv: 07:orna!

När man mäter med ett måttband kan man ha en pinne eller liknade att lägga på manken/korset och försöka hålla den vågrätt så måttbandet "hänger" lodrätt. Funkar om man har tumstock oxå.
lycka till med mätandet
 
Sv: 07:orna!

Jag vill också komma igång!

Men de är helt satans omöjligt. Hon går fortfarande i samma hage som sin mamma fast tillsammans med en annan häst också. Just nu har vi inte hagar så vi kan dela på dom. Men hon diar ingenting och de står såklart i separata boxar.. De har de gjort sen hon var 4 månader. De står i varsin enda av stallet också..

MEN _ v a r e n d a _ gång jag ska göra något med henne så blir morsan hel galen. Har aldrig varit med om något liknande. Ska jag ut och gå så pass att hon hamnar utom synhåll för morsan så måste jag ta in henne i boxen och ge henne mat så hon inte springer så pass att hon kastar fölet i magen.

Det är ju helt otroligt. Så nu lutar de faktist åt att jag skickar iväg Gnista på inkörning. De här går inte längre.

Men frågan är hur fasen man ska lägga upp det.

Vad är bäst egentligen? Ett par månader före betet eller ett par månader efter betet? Eller båda två? (huva va dyrt)

Vore ju smidigt om hon kunde vänjas vid banan samtidigt så man slipper de där 4-5 besökena som man bara går runt och tittar på allting.

Jag har ring och hört med en tränare och han tog 250kr/dygnet.. och de var lite väl saftigt om hon ska stå där två månader före betet och två månader efter.. ungefär 40 000 med moms..

Eller om man ska låta na vara till sommaren eller pröva på själv, men de bästa är ju om hon är oformad när hon kommer till inköraren..

Det snurrar i mitt huvud..

Åsikter?
 
Sv: 07:orna!

Det gick jätte bra, inga ryck, han stannade när han kände vagnen men efter att vi hade lett honom framåt så gick han av egen maskin ett varv runt stallbacken, och hem igen. Det var kul och få se honom för vagnen han blev ju så "vuxen" nu.
 
Sv: 07:orna!

Jag hade delat på dem med omedelbar verkan. Det blir bara värre ju längre tid det går. Jag hade hyrt in mamman i ett annat stall några veckor/månad om jag inte hade haft tillräckligt med hagar att dela dem hemma. Det är inte bra för varken mamma eller föl att gå ihop för länge.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
673
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
745
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
682
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 817
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp