Sv: 07:orna!

jag hade också glömt det! men så fick jag hem det.. det var ashäftigt :) Nu har jag en RIKTIG häst.. eller en till riktigt häst kanske man ska säga..
 
Sv: 07:orna!

Är det någon som mätt sina på sistone? Skulle vilja ha något att jämföra med. Ännu bättre om ni mätt era kallblodiga åringar!

Min är 131 cm fram och 136cm bak.. Föräldrarna är ca 153 och 151.. Vad tror ni kommer hon verkligen växa nästan 20 cm till på höjden? :eek:
 
Sv: 07:orna!

Jag har ett vbl född 29maj som vid frysmärkning 22januari var 130manke och 131 i kors! Hade inte i min fantasi trott att hon skulle bli liten.... Pappa 162, mamma 159! Hoppas på över ponnymått iallafall:angel:
 
Sv: 07:orna!

hmm konstigt.. då är ju min större till och med.. och hon är född i slutet av juni..
 
Sv: 07:orna!

*kl*

Jag har lite tråkigt, så jag tar mig friheten och spammar tråden med lite bilder på mina 07or. :) :angel:

Bilderna är tagna idag och de är cirka 10 månader nu.

Jagintha%20La%20Bella1.JPG


Cleo%20de%20Jeanval3.JPG
 
Sv: 07:orna!

Ja, det är Jeanbattaren. :D :D :D
Hon är min favorit. Hon är nog den goaste hästen jag har träffat på länge.
 
Sv: 07:orna!

Nää, de ska inte säljas. :D :D Den översta ska i proffsträning hos grön kusk. Nu kom jag ju på att du känner mamman till henne, Solros. Det var ju hon som var i Frankrike. :idea:

CoP: Ja, mamman är *host* fin. Om man vill ha ett halvblod eller en ardenner. :rofl: Och mat går det åt. Hon äter som två. :D :D

Jag vet inte riktigt hur stora de är just nu. Ska mäta om en stund och se. :) Men störst är inte alltid bäst. ;) De ska hålla ihop också. Den översta är dock något mindre än Jeanbattaren.
 
Sv: 07:orna!

Kl

här är en hyfsat ny bild på min isbjörn :D

080313h%20(4).gif


När jag mätte för någon vecka sen var hon 132 fram och 140 bak :eek:

Hon är 8 månader gammal.
 
Sv: 07:orna!

KL

Vad gör ni med era nu? Hur långt har ni kommit?

Har själv inte gjort så mkt, tänkte börja tömköra henne nu, men hon sparkar mot mig vid markarbetet på volten så känns inte så överdrivet intelligent att börja tömköra innan jag kommit till bukt med de tendenserna.

Så vi håller på med markarbete, följa efter, stanna, flytta undan osv.

Vad gör ni? Hur går det?
 
Sv: 07:orna!

Hej och hå!:)

Hoppas man kan hoppa in i eran tråd, har en frieser -07 som jag jag vill köra in, då borde ni veta det mesta om det -tänkte jag:idea:
 
Sv: 07:orna!

Jag har inte kommit långt alls. Han leds in och ut från hagen, borstas nästan dagligen, kan lyfta på hovarna mm. Men är inte selvan eller tömkörd än. Det väntar jag nog med ett tag till, känns lite tidigt nu när vintern kom :angel:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
675
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
745
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
682
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 817
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Igelkott
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp