Sv: 07:orna!

Jag har inte tänkt på det på det sättet.. vore nog väldigt nyttigt för min.. Men det är nog alldeles för omständigt att ta sig dit för mig.. kanske kan vara något att fundera på nästa vinter istället när hon blivit lite större och jag förhoppningsvis fått mitt körkort.. Ett bra kompliment när det är för halt ute..
 
Sv: 07:orna!

Se där har jag tur. Jag befinner mig mitt i "ridfolkland" :p
 
Sv: 07:orna!

Förra veckan, springer med mamma. Har ni sett ett virvelmarsvin med ett sådat kliv förut?:
curtanpb.jpg

Det finns fler med förväxta virvelmarsvin :rofl:
 
Sv: 07:orna!

Hur gick frysmärkningen då selda? Antar att du hade samma dag som mig om du hade på romme..dom skulle dit efter att de varit hos oss..
 
Sv: 07:orna!

Jaha.. så dom kör i två omgångar på romme alltså..
 
Sv: 07:orna!

KL

nu har steg ett börjats av avvänjningen.
Jag har idag flyttat över valacken till Caksa och Gnistas hage. Är meningen att det är han som Gnista ska gå med sen. Och det är en fröjd för ögat att se att det äntligen finns någon som trycker ner henne lite. Tror det är väldigt bra för hennes psyke att hoppa ner ett par hack. :)
 
Sv: 07:orna!

Skilde av vår kille i november/december. Eftersom det "bara" blev han här -07 så har ReMiracle varit en ängel och lånat ut sin -07:a. Det har gjort allt mycket lättare för oss här hemma. (Återigen Tack Ramona !!!!)
 
Sv: 07:orna!

Vår lilla tös blev ensam i box under mellandagarna då mamman fick flytta in i en annan box. Lugnare för fölis att bli kvar i samma tyckte jag. Fast varken hon eller mamma verkade bry sig, nästan hellre så de båda såg ut att tycka det var skönt att få vara ifred och framförallt att få egen mat.
Då gick de fortfarande i samma hage på dagarna.
Efter en vecka bytte vi hagar också, då lillan fick en extrapappa i Gibson istället. Första veckan fick hon gå in till mamma en stund varje morgon och kväll för att dia men på en vecka så var allt klart.
Fölis hade gärna fått gå kvar hos stoet längre men eftersom hon ska köras igång igen ville jag sina av henne så snabbt som möjligt.

Allt lugnt så här långt och gamle Gibson har fått en ny chef i hagen... :D
 
Sv: 07:orna!

:osåg senare att det handlade om travhästar, raderade bort min kille:D
 
Sv: 07:orna!

Som Konie skrev. Du behöver inte alls radera bort dig.. Är bara intressant hur man gör med andra raser..
 
Sv: 07:orna!

Nu har jag också en till häst i hagen. En vallack som kan trycka ner min lilla kaxiga :devil:
Märker du skillnad på din? Det gör jag på min, men det beror nog mer på att han rör sig mer i hagen nu.
 
Sv: 07:orna!

Nu äntligen har jag vart ner och märkt honom. Det gick jätte bra vart riktigt imponerad. Tror jag slog eget rekord i kortast tid på banan med häst i släptåg. Kom dit kl 14:44 och var på väg hem igen kl 15:02.. Så hur lång tid brukar det ta innan allt är färdigt nu då.
 
Sv: 07:orna!

Ja jag tycker att hon blev snällare direkt.. fast det kanske är som man inbillar sig..
 
Sv: 07:orna!

Som någon skrev förut så frysmärkte de den 18 december och så var hästen inregistrerad den 25 januari.. Alltså ungefär 37 dagar..
Men eftersom de var så många helgdagar därimellan så räknar jag med att det går fortare nu.. Så i mitten av februari ska jag börja kolla tror ja.. efter 20 dagar..
 
Sv: 07:orna!

KL

apråpå frysmärkning.. Gnista har varit svullen i form av siffrorna sen frysmärkningen och idag hade hon kliat sig (antar jag) så det blödde på vissa siffror.. är detta normalt? smörjde in med helosan iaf.. får väl hålla koll.. i värsta fall kanske man måste sätta på något förband?
 
Sv: 07:orna!

Min blev lite svullen också, kring siffrorna. Men jag struntade i att pilla i det och nu har det försvunnit och vita hår börjar växa ut. Om man inte visste bättre så skulle man kunna säga att han ser ut som en travare;)
 
Sv: 07:orna!

Det är rätt normalt. Det läker efter ett par dagar och brukar inte vara någon fara. Men visst kan de svullna upp rejält och även blöda ibland.
 
Sv: 07:orna!

än en gång är det bevisat att det bara är jag som är ovanligt hönsmammig :angel:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
675
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
745
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
682
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 817
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp