04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

kan de vara med en ryttare från bollnäs kanske ??

dags att röra lite på stora grå så han inte gör illa sig av all energi... tagit nå nya prover föresten?? har itne läst nått på ett tag så har inte hängt med.

föresten en tjejkompis såg den gula på träning i bollnäs tyckte om den väldans mycket. hon prata med din mamma oxå. kompisen var den extremt höggravida tjejen :p

Igår jobbade jag åter Lilly i rundcorallen fritt. Får verkligen hålla mig själv i kragen för att inte försöka sadla och rida en vända :o ...är så sjuk på att kliva upp igen. Men, försöker hålla mig, som sagt...

Hon gör allt rätt, har blivit så fin i galoppen. Maken tog bilder igår men har inte gjort i ordning dom. Han filmade även så ev.kan jag ha nåt att visa i kväll.

Ja de stämmer bra de, men såg nu att han hade haft 2 ner.
Din gick med 1 ner, kul :) Hoppas på felfria rundor i omg 2.

Vet att de varit en gravid kvinna med på terrängen men minns inte vem de var.

Calle har börjat röra på sig igen o nya prover kommer tas under veckan.

*kl*

Idag fick jag ett ryck.
Ett Idag-ska-jag-rida-min-häst ryck :D

Vi tog den gamla sadeln (som efter lite paddning låg helt okej för lite skritt).
Jag hade säkerhetsväst, och så fick hon en förbygel med martingal (ifall jag skulle åka av skulle hon förhoppningsvis inte trassla in sig i tyglarna)

Jag stod säkert i 10 minuter vid uppsittningsstenen och samlade mod, det var ju trots allt 3,5 månader sen sist :eek:

Väl uppe i sadeln så släppte allt, det var så skönt att sitta där igen.
Vi skrittade ca 100 meter, sen tyckte jag att det räckte, och skulle vända ekipaget (som sagt, inte en ryttare på 3,5 månad..).

Det gick inte så bra, hon sköt ut bogen och vill inte vara med om en sväng.
Till sist stod hon med frambenen i en brant nedförsbacke, och vad gör hon inte då?
Jo, bockar järnet.
Jag vet inte var min nyfunna balans kom ifrån, men jag lyckades hålla mig kvar.
Det var säkert 15-20 rejäla bockningar innan jag fick runt henne åt hållet jag ville.
5 minuter senare hade vi kommit 10 meter, jag nöjde mig när vi fick 5 sammanhängande steg..

Vi gav iallafall stallägaren (som hade kalas i trädgården 30 meter bort) en fin uppvisning :cool:

Sixt har alldeles för mycket tjofräs i sig som vanligt.:p

Skönt att du höll dig kvar och inte ramlade av och slog dig.

*kl*

Dobby har fått gå med sin fina gräsmask ett tag, så kanske att vi vågar visa upp en bild nu :p Jag och stallkompisen red till ett lantcafé som ligger ett par km ifrån oss och köpte glass igår. Dobby tyckte det var väldigt spännande med alla parasoll och människor som satt där, de har även får och höner, men han skötte sig jätte bra och höll sig i skinnet hela tiden :bow:

å de värsta är att de hon rev va sista hindret. rev grovt glömde hoppa för hon tittade på traktorerna som sladdade på framhoppningen. skulle vara paus för sladdning efter henne å då hade dom redan börjat på framhoppningen. å hon hatar traktorer.. lite surt... min online rapportering funkar inte idag :cry:

å ja har glömt telefon i stallet sen morgonfodringen.

Hon har alldeles för mycket åsikter :devil:
Efteråt longerade jag henne, då brallade och busade hon för fullt, jag kanske borde ha ridit efter istället ;)

Jag kan erkänna att jag kände mig inte så modig när vi gång på gång laddade för en rymdfärd :angel: ;)

Modigt av dig att kasta dig upp. :bow:
Och duktigt att du satt kvar.

elli_noran:
Det ser ut som att gräsmasken gör sitt. Nu ser han ju normal ut.
Sista bilden jag såg innan denna var som att se Aprilia när hon gick utan sin munkorg.
Hua... :D

kl av mig själv.

nyaste bilderna på Aprilia

Väntar på att hovis ska bli klar.

Longerade igår. Duktig tjej!

Ingen vidare kvalitet på bilderna, dålig mobil. ;)

kl

Har en liten mollyuppdatering. Hon åkte ju hem till sin ägare efter att ha varit hos mig i byn några veckor, fast hennes ägare kom på att hon ville ha sommarlov så jag fick tillbaka mollsan efter en vecka ungefär. Himla kul:) Hennes ägare är så sjukt snäll som låter mig ha hästen. Jag är så glad att jag får förtroendet :)

Hur som helst. Molly utvecklas för var dag som går. Det som inte fungerar ena dagen, fungerar andra och hon förvånar mig hela tiden. Framåtbjudningen sitter verkligen där och jag får nästan hålla i henne på banan nuförtiden. Förut hade hon ingen energi alls.

Mamma var med o fotade lite idag..

28561421.jpg

28561417.jpg

28561419.jpg

28561418.jpg

28561422.jpg

http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_34/28560000-28569999/640x480/28561424.jpg

Och en liten film. Jag vill bara skrika åt mig själv KORTA TYGLARNA, RID INTE LÄTT MED HANDEN yadi yadi yadi.. Ni får ha överseende med piloten hehe :)

http://www.youtube.com/watch?v=2vsTkeNcDsA

Men vad har hon under magen?

Jag sitter för tillfället vid en kass dator, och det ser ut som om du satt dit en plastpåse under gjorden :p

Hoppar in en vända...gör inte mycket alls annat än jobbar fröken fritt i rundcorallen varannan/var tredje dag. Hade tänkt göra det idag med då sista jobbet var i förrgår...men broms och blinningar höll på att jaga ihjäl mina hästar i eftermiddag så det blev att ta in två stressade och genomsvettiga raringar för att dom skulle få lite ro. Attans tur att man är hemma och har koll!!!! Såna här bromsattacker har jag inte upplevt här tidigare...fy sjutton!!

Maken filmade oss i rundcorallen i förrgår (han la på musik och en personlig touch på det hela):

Jag tycker du har väldigt fin sits. mjuk och följsam. Sen nämner jag inget om händerna, tygellängden och de snygga ridskorna, så har jag heller inte glömt ngt av det. ;) :D

Tycker Molly ser rund och fin ut, sen mkt mer tillfredsställd med martingalen än utan.
Synd att hon inte är din egen, men snäll ägare som låter dig rida så mkt. :)

Sinfonie:
Ingen plastpåse där inte.. :rofl:
Men en benpadd på varje sida i höjd med armbågen.
Gjorden har spännena på båda sidor precis så att hon får dom i "armvecket" när hon rör sig. Så lägger en padd där.
Allt för dom små liven vettu. :D

Jag tycker du har väldigt fin sits. mjuk och följsam. Sen nämner jag inget om händerna, tygellängden och de snygga ridskorna, så har jag heller inte glömt ngt av det. ;) :D

Tycker Molly ser rund och fin ut, sen mkt mer tillfredsställd med martingalen än utan.
Synd att hon inte är din egen, men snäll ägare som låter dig rida så mkt. :)

Tack snälla :bow:
Ja det gör du rätt i. Skorna är verkligen en hit :D Mina ridstövlar gick paj så dom har jag lämnat in o väntar på ett par nya och mina ridskor råkade jag bada med (molly ville inte gå i, så jag fick traska i med henne haha) så jag fick nöja mig med ett par vita skejtpjux :D

Jo martingalen är verkligen bra på henne. Hon känns så himla stadig o tillfreds nu o det känns toppen. :)

Haha, nu sitter jag vid en bra dator, så nu ser jag faktiskt att det inte är några plastpåsar :D

Idag blev det en ny skrittur.

Det gick mycket bättre.
Jag satt upp i paddocken (där har jag aldrig ridit henne förut) efter att hon blivit longerad.
Hon laddade mer än en gång för att bralla, men höll sig på mattan.
Vi skrittade ca 100 meter, de första 90 smög hon fram (och stannade många, många gånger).
De sista 10 så släppte det, hon fick ett jäkla tryck, så jag trodde först att hon skulle skjuta mig ur sadeln :o

P7150023.jpg

För stor förbygel (håltången är på vift).
Idag var första gången någonsin (!) som jag sett henne använda magmusklerna med en sadel på ryggen, (ryggen däremot är en annan femma)

P7150027.jpg

P7150062.jpg

Så här får man se ut när man sköter sig (lite iallafall)
Rostfritt bett till mässingutrustning (matchningsguden hade varit besviken), men ifall hon skulle konstra kändes det bra att ha fullcheek.

P7150077.jpg

:love:

Jag lyckades även få dessa bilder.. jag börjar ärligt tro att hon försöker skapa egna gångarter, eller så är det för att hon är en hemlig travare ;)
Bild 1
Bild 2

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25