04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Flugskit: Jösses, ni hoppar högt! Kul att ha en sån fin häst.

åhhh fy jag får höjdskräck :eek: tur det inte är jag som sitter på, vad duktiga ni är! :bow:

Tack!! Hon är så okomplicerad. Bara styra och hålla i sig :)
Angående höjden så var jag faktiskt inte så kaxig just då. Har inte hoppat på typ 2 år. Det var hennes kära ägare som snörde upp hindret och jag tror det landade på 120-130nånting. Ik jag som är höjdrädd egentligen!!

Hon hoppar ju med lite marginal iaf :)

28647676.jpg

Du vet, våra Qalle-flickor, dem är det bara att tuta o köra med om det är hinder på gång. Likadant med Ella. Jag har varit hoppfjantig men med Ella så är det ju som på ponnytiden, bara att fräsa på. De sitter i geeeenerna vettu.

kl
Calle är riktigt fin just nu, tömkörde honom igår o efter att han dragit järnet med mig o slitit sig (vadå busig!?:angel:) så skötte han sig riktigt riktigt bra.
Tränade över lite upphöjda cavaletti och han ärmkt alertare nu.
Imorgon blir de hoppning.

Får se om jag tar med Q imorgon oxå eller om jag rider honom hemma istället.

Nu skall jag börja skriva här igen!

Presenterade mig för ett par månader sedan men åkte kort därefter till Australien i 2 månader - och dit kunde jag ju inte direkt ta med pollen min :D
Men har följt tråden ändå och det är verkligen roligt att läsa om alla och deras fina hästar!

Men nu är jag tillbaka och håller på att sätta igång hästen igen! Det är helt sanslöst hur man kan sakna något så mycket.
Tänkte lägga in lite bilder för det har jag förstått att ni gillar här!

27802425.jpg

Här är en bild på mig och Åttan. Detta är i april och det är 4 gången han hoppar med ryttare. Åkte kort därefter till Australien. Åttan reds ett tag men släpptes sedan på bete!

28662743.jpg

Tänkte att jag slänger upp en liten "före och efter" bild. Fast denna är inte den bästa (får försöka ta någon bättre sedan) men visar lite iallafall. Första bilden är tagen i mars och den andra är tagen i juni efter 2 månaders bete. Ignorera den fagra klippningen han har på första bilden :angel: och även hans gigantiska mage på den andra - men det är väl lite förståligt kanske?

Just nu lasttränar vi för fullt. Han tycker det är väldigt otäckt att åka transport, men jag hoppas att med lite träning så kan det gå! Sedan så har jag börjat sätta igång honom också och det går riktigt bra.
Är det någon mer här som har haft problem med att er 04 tycker det är otäckt att åka transport?
Åttan misstänker jag inte haft så bra erfarenheter av att åka, han är importerad från tjeckien och sedan körts till ett försäljningstall. Efter jag köpt honom har han bara åkt transport ungefär 4 gånger. Men som sagt med lite träning så tror jag det kan gå!
Förlåt blev en hel roman!

kl
Hoppning stod på schemat idag med Calle och han skötte sig riktigt bra.
Tränade dels på 3 komb utifall de kommer i helgens 120 och sen hoppade jag en oxer på volt med bom före o efter och hade även 2 räcken så jag kunde bygga ihop enliten bana.

På volten hoppade han riktigt fina och runda språng och även i komb.
En gång hoppade han dock lite stort över b hindret så jag tappade balansen o så fick vi trångt till c så han pep förbi på utsidan. Helt o hållet mitt fel som tar för givet att han hoppar i alla lägen och ibland åker häst.
Skärpte till mig o han hoppade galant genom hela komb med mkt luft, så de känns ändå bra inför helgen.
bara jag rider ordentligt, de är ju ändå skillnad på att skutta runt 1m och 120... han behöver lite mera stöd när hindren kommer upp.

Överlag var alla språng mkt rundare, så de känns som vilan gjort gott.

Spännande att få läsa mer om er och väntar spänt på fler bilder :bump:

Dobby har varit lite svårlastad men har alltid stått still när han väl kommer in och när man kör.. men vi tragglar på och lasttränar några dagar i veckan och då går han alltid direkt in numera, dock inte alltid när man ska iväg :cool: Vi testade allt från linor till att vänta ut honom men det som i slutändan funkade var när jag åkte bort själv med transporten så det bara var han och jag.. tog ett långt grimskaft och gick in själv i transporten.. sen gick han in efter när jag stod där framme. Nu funkar det att leda in honom med, men när han strular så går det alltid bättre om han får gå in själv och jag bara står fram med en hink med godis.

Men tror inte Dobby har varit speciellt rädd någon gång, mest envis :cool: så det kanske är lite skillnad, hoppas det löser sig för er med lite träning i alla fall!

*kl*

Idag har Dobby fått nya skor.. sen var vi nere på ridbanan en sväng men det blåser halv storm här idag så pålle var lite lätt okoncentrerad :p men var ganska frammåt och fick nästan till något som kan likna en skänkelvikning :banana: stort framsteg för oss som är lite efter :o

Ni? Efter? Kolla bara på oss :angel:

Jag har jobbat till halv fem både idag och igår, och det har verkligen vräkt ner regn hela kvällarna (och nu blåser man bort om man går utanför dörren), så jag kan ju inte ta mig till stallet :mad:

Jag o Ella är väl knappast väl framme heller i utbildningen...:cool:

Men vi kämpar på. Det får ta sin tid.

För att inte tala om Akilles, som förvisso går framåt men knappast i bräschen ;)

Gårdagen, jag sitter fortfarande som en påse skit. Akilles hamnar bakom lod, men ger inte den känslan så blir lite förvånad när jag ser foton. Bra sug i handen, försöker inte krypa bakom.

28674861.jpg

28674867.jpg

Båda ni har ju kommit jääättelångt :angel:
Sixt och jag har ju bara skrittat, och travat, vi hade innan skadan till och med börjat att rida lätt :D
Fast, vi har inte bråttom nånstans, hon får ta den tid hon vill :)

Jag tycker han ser jätte trevlig ut! Och du sitter inte alls dåligt! :eek: :)

Igår så tyckte jag att Åttan var lite svullen i ena bakbenet (fast ingen annan i stallet tyckte det, jag kanske är lite för nojig? :p) men jag släppte honom lite i ridhuset och sedan så fick han busa lite i en liten hage. Hade med mig kameran så tänkte bjuda på lite bilder ;)

28675017.jpg

28675019.jpg

28675021.jpg

28675023.jpg

Kan bara hålla med Altius.. tycker inte heller du sitter illa, vad gör inte jag då :o Och pållen din är ju så :love:

Tack båda två - men ni har bestämt missat ankstjärten, de krumma axlarna och de omkullagda händerna! Tänk vad A får stå ut med :eek:

Har du hunnit känna efter mer om Dobby, om du vill sälja eller ej?

*Uppdaterar*

I förrgår kunde jag inte hålla mig längre. Maken hjälpte mig med de tunga delarna och sen kunde jag sitta upp i rundcorallen...ha ha ha, har inte suttit i sadeln på 5 veckor, bara jobbat henne vid handen några gånger i veckan de sista 2 veckorna. Hon är trots detta i fin form, tackar för att jag har bra hagar som håller hästarna igång. Jo, jag kände av att jag ridit så tiden i sadeln blev inte så lång...blott 15 minuter ungefär. Men, det räckte...både Lilly och jag tyckte det var väl värda 15 minuter. Jag är nöjd:D

LillyTraining1.jpg

LillyTraining14.jpg

LillyTraining19.jpg

LillyTraining22.jpg

Ska ut och se vad jag kan göra idag med fröken...axeln klagar lite så det blir kanske bara lite löst i corallen...vi får se ;)

nej usch jag känner mig som världens veligaste människa :cool:

jag har verkligen med bra hjälp försökt tuffa till mig lite... och han har blivit jätte mycket bättre och tror inte vi gjort så många framsteg både ridmässigt och från backen denna sommaren än vad vi gjort på två år! men sen ibland när jag får jobba ihjäl mig (känns det som) för att bara få fram honom i galopp ett varv på banan så känner jag att jag orkar inte. Men vi jobbar på och så får vi se.

Det har varit en kille och provridit och som verkade ganska intresserad, han red honom mycket bättre än jag, var också 25 cm längre och säkert 20 kg tyngre :p så får väl ta ställning till hur jag vill göra om han hör av sig igen.

härligt det måste va att få sitta i sadeln igen! Verkligen snygg färg på din pålla :d

Tack, ja hon är rätt fin ;) . Jo, jag har misströstat länge... Hela våren och försommaren jobbades hon rätt mycket och var i tävlingsform när jag fick besked om att jag skulle opereras. Kändes tungt att ställa henne i det läget men å andra sidan behövde jag ju få operationen gjord...och nu är vi på G igen, så skönt:bow:...lurar på att starta henne den 8 augusti, men vi får se hur hon håller formen till dess ;)

Idag blev det jobb fritt i corallen igen. Min form var inte redo för att rida idag, tyvärr...

Åh, jobbigt att inte känna sig helt 100 på vad man vill göra :crazy: Men det blir säkert rätt beslut i slutändan, vad än du väljer.

Idag har Akilles äntligen fått släppas på bete, även om det blir ett kort sådant. Men skönt att få frossa i gröngräs, kan jag tro! Är bara dödsnervös nu för att han ska rymma hem till stallet över motorvägen under natten, fast då är han väl mer än lovligt korkad?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt