04:ornas tråd edition 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd edition 7

Dagens longering.
Sixt var lika glad över att få räsa som vanligt, jag fick ínte upp kameran förren hon sprungit av sig det värsta (utan två händer hade hon dragit iväg hur lätt som helst).
Och hon hann med att gå omkull 5 gånger, fattar man då inte att det går för fort?

Det blåste ganska mycket så hon var rätt spänd i övrigt, även när hon började slappna av så kunde hon inte låta bli att leka stjärnkikare.
Och som sagt, hon ser inte kul ut vad gäller muskler, och sen så är hon lite lagom fet, vilket hon lyckats gömma ganska bra på bilderna.

Cikoria040.jpg

Cikoria030.jpg

Cikoria032.jpg

Cikoria058.jpg

Cikoria062.jpg

Snorig häst
Cikoria074.jpg

Senast ändrad:

*kl*

Tränade Van Remo lite löst igår. Han fick t.o.m. ta sitt andra & tredje skutt i hela sitt liv! Han tyckte att det var superkul! =´D

Bildbombar lite:
27495704.jpg

27495650.jpg

27495670.jpg

Efter att få springa av sig lite, fick han jobba löst på volt.
Han var superduktig & uppmärksam till tusen
=D
27495688.jpg

Sen sprang vi runt lite - i volter, avsaktningar & ökningar
27495718.jpg

Som avslut tog vi & skuttade - andra hoppet i Van Remos liv
27495726.jpg

Klapp & beröm på min stora fina grabb =´)
27495711.jpg

27495638.jpg

Vilka härliga bilder!
Han ser så pampig ut på första bilden, så hade Sixt gärna fått se ut ;)
Hur kommer det sig förresten att han inte har hoppat mer än tre hopp/gånger?

Hihi, joo nog blåste han upp sig där alltid:p
Tre små skutt har han bara fått hoppa hittils - pga sin storlek. Eftersom han har vuxit så mkt det senaste året, så har jag inte velat anstränga hans stora kropp. Har varit väldigt försiktig med allt när det gäller honom.
Men nu så!, nu i vår/sommar ska vi komma igång & hoppa lite uppsuttet är det tänkt!:) Nu när han inte växer så mkt på höjden, utan börjar bredda sig oxå & bli stadigare.:)

KL

Dagens fantastiska ridpass...

...varade i 50 meter. Ella har sett till att bli halt. Men det går nog över. De har sprungit som jävla idioter i den steniga hagen idag enligt stallägaren. Ella har slagit/trampat sig på höger framhov. Hon ömmar vid kronranden när man trycker på det.

knapp

som jesscia redan skvallrat gick det ju riktigt bra i helgen! :D
Q nollade både 95&1m fredag, men lördag var det lite springit å gick inte fullt så bra..
Men sjukt nöjd med tjejen, så skönt då hon är så cool på tävling å inte tittar på hinder =)
Nu laddar vi om till helgens tävlingar då både molly å Q ska vara lika duktiga;)

*kl*

Akilles sår ser riktigt fint ut nu. Inne på sista veckan av sjukhage, han börjar vara något odräglig att ha att göra med :D Såklart, han vill ju ha sysselsättning jämt, så två veckors vila i liten hage är nog dödstråkigt. Nojjig som jag är så kommer jag inte andras ut än på ett tag, för det kan ju vara en varböld inne i muskeln. Det som talar emot är väl att han aldrig haft feber/ont/haltar/tjockt var i såret. Pust..

Det är tävlingar i Boden så mollsan tävlar på hemmaplan :)
Jaha vad roligt! Vilka klasser blir det för er?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna