04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Stackars Molly o stackars ER som måste vänta ytterligare nästan tre veckor på besked.:cry: Måste hon ff ha boxvila el får hon gå ut nu ?

Jo det känns tugnt, men jag har fortfarande en jäkligt bra magkänsla. Jag försöker intala mig själv att lita på den. Hade varit så jäkla jobbigt om det är någonting allvarligt.
Det är bara så himla typiskt att vi inte fick någon klarhet i senan. Jäkla strömavbrott! Molly skötte sig i alla fall super. Hon var så himla lugn och snäll! Och sjukt nyfiken...som vanligt:)

Som tur är får hon gå ut. Hon fick gå ut redan i måndags för hon blev deprimerad av boxvilan. Min kompis sa att hon hade varit lite crazy i hagen på måndagen när hon var där, men när jag har varit där de senaste dagarna har hon varit lugn och stått stilla i ett hörn med sin hagkompis. De har fått en bal i hagen så hon är ju lite mer sysselsatt nu!

Typiskt!!! Murphy var väl igång igen. Skönt att hon får vara ute i alla fall. Underlättar enormt och så kanske du slipper kolik :devil:.

Ellen mådde inte så bra i morse. De har hittat en ordentlig förstoppning som sitter lite illa till. Kunde visst ta lite tid att få bukt med den.
Usch vad ledsen hon såg ut när jag var o hälsade på. Näsblod hade hon också fått när dom sondade henne. Stackare.

Vet ringde nu igen och hon är bättre :banana:
"Stoppet" hade mjuknat och börjat röra på sig och hon var ute på promenad. Har vi tur så är det borta i morgon. Hoppas!

Jepp rätt på båda! :D imponerad! :bow: (själv är jag hopplös på att komma ihåg namn:o)
Jag har inga nya bilder tyvärr, nästan alltid mörkt nu när jag är ute så det blir inga roliga bilder, hoppas att jag ska kunna åka till ridhuset en sväng snart så då kanske det kan bli några kort :laugh:

Justja, jag har ju glömt att berätta att Twi har flyttat.. hon är nu hos en fodervärd, först en månad på prov och om det fungerar bra så ska hon vara fram till sommaren. Hittills verkar det som om det går jättebra :laugh:
fodervärden berättade att hon har fått en ny bästakompis som hon till och med hade försökt dia från :rofl::D

åh, nej vad tråkigt och vilken jäkla otur med strömavbrott! ..borde de inte ha nått backup system på sånna ställen..? :confused: (sjukhus har ju det.. men pållarna är kanske inte lika viktiga :cool:)
Skönt att hon får gå i hage nu iaf :laugh:

miisen80: vad skönt det måste vara att ha henne på kliniken och veta att de har sån koll på henne helatiden :laugh:
Att veta vart och hur förstoppningen sitter har man ju aldrig någon möjlighet att veta annars :laugh: coolt :D Hoppas det är bra imorgon!

kl

Det gick bra hos vet. idag men tänderna såg fina ut och hon behövde inte ens raspa något.

Det var en väldigt bra vet och vi pratade lite bett och jag fick lite bra råd att prova. Hon sa att de flesta har för stora bett och de flesta har de för högt upp. Så jag ska prova att ta en storlek mindre och sänka ner det lite. Enligt henne så ska det mungipan se ut precis som när det inte finns något bett där, alltså inte alls någon veck. Hon tyckte även att jag ska prova fasta ringar och ha både ett tredelat och ett rakt, inge gummi-grejs...

Så nu blir det lite experimerande! :D

Skönt att det inte var nåt krångel i munnen även om det förstås hade varit skönt att få en konkret förklaring till Sagas "humörsvängningar":angel: Jag tror det kommer att ordna sig.:banana::banana::banana: Du får testa bett o stryka lilla madam medhårs;)

Skönt ändå att det inte var något fel på tänderna.
Har läst precis samma sak om bett som din vet sa. Har alltid hört att man ska ha 2-3 veck i mungipan men det har jag också frångått nu.

Ellen mår för övrigt bättre och har fått äta lite och hon har även flyttat ut ur kolikboxen.
Om inget tillstöter så hämtar jag henne i morgon fm. :banana::banana::banana:

Åh va skönt att det börjar lätta så du kan få ta hem henne! Aldrig kul att ha dem borta sådär... kan kännas säkert för veterinärer finns i närheten men ändå oroligt eftersom man själv inte är där och ser vad som händer!

*KL*

En liten snabbis bara innan jag gasar iväg mot skolan och redovisning.

Har varit ute på äventyr i veckan då jag i tisdags 4 timmar försent, efter otaliga problem med allt så det överhuvudtaget kan bli problem med, kom iväg i snöstormen mot uppsala. Var alltså på sadelutprovning/inpassning i onsdags och om 8-10 veckor kommer en sån här goding att trilla ner i brevlådan:love:

Blandatchilderic036.jpg

Blandatchilderic038.jpg

Blandatchilderic041.jpg

Jag är så lycklig:banana::bump: Nu ska här ridas av!! De som säger att det inte bli så stor skillnad med vilken sadel man har, har verkligen HELT fel. Vilken enorm skillnad det var att rida i en sådan här sadel. Im in love:love:

*Skynda skynda skolan nästa*

Nej, det blir ingen häst i dag heller :cry:.

Hon har inte kolik men tarmarna har inte kommit igång än och en ny tarminpackning (som det visst heter) hade börjat byggas igen. Ingen direkt aptit hade hon heller.
Han nämde i förbifarten att kostnaderna nu ligger på runt 21 000 :o:o:o.
Stackars mitt försäkringsbolag!

Tänk vad ett sömstick kan åstadkomma!

Ska åka o hälsa på sjuklingen nu.

Härligt!!:love:

:love::love:

själv väntar jag på min Equipe Oracle som också är helt:love: att rida i!

Ahhh va underbart! :love:

Åkte du alltså från typ timrå? (var det där du bodde) till uppsala för att prova ut sadel! Det var ambitiöst! :bow:

Vågar man fråga vad den kommer kosta? :p

Är den helt måttbeställd eller hur funkar det?

Jag är jätte peppad att fixa massa bett nu jag kan prova för att se om hon kan lugna ner sig lite om vi hittar något jag inte provat än. Känner faktiskt stor förhoppning. Tyckte att jag hade provat och grejat men känner nu att jag inte gjort det fullt ut :p

Ja det var allt lite dåligt av mig, kan till mitt försvar säga att vi ankom till Scandic Uppsala Nord 22:30 och lämnade 07:30 morgonen efter så det var inte så stora marginaler;)

Valde faktiskt lite mellan en sådan, "Super" i den här tråden har en sån och enligt henne skulle den också vara underbart skön:love:!

Jag sitter och räknar ner dagarna nu innan den kommer, förstår inte hur jag ska kunna rida i min lånade albion nu när jag vet hur himlen känns:p

Man får gratulera ! ! ! Och visst har du rätt i att en väl utpassad sadel gör en enorm skillnad. Den goda kvalitéen gör knappast saken sämre.:laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II