04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Jag tycker inte han såg så flamsig ut. Men det känns kanske annorlunda när man sitter på och du vet ju hur han brukar kännas.

Om bett kan jag inte så mycket men du kan säkert be hästtandläkaren om råd.

Här är en fimsnutt till där man ser hur han liksom tar tag i bettet och rycker för att sen direkt gå lugnt igen.

http://s2.photobucket.com/albums/y38/mitnik/Film/?action=view&current=DSCN3306.flv

Jag ska höra med tandläkaren när hon kommer ut också har jag tänkt. Hon borde ju ha en del kunskap.

men gud stackarn, tur att de inte var värre ändå ju!

Peisan går riktigt bra förtillfället, vi har riktigt härligt flyt just nu :laugh: Dock har hon tappat lite i vänstergaloppen så den
blir mer uppåt än framåt, men de jobbar vi på, resten är ju bra hehe, till helgen blir de troligtvis hoppträning = nya bilder :D
min fiina :love:
24896991.jpg

Jo det kan säkert stämma att jag bara visat bilder innan :). Ja han blir bara bättre och bättre nu känns det som :). Känns underbart kul.

Tog lite bilder nu ikväll när jag va där o gjorde i ordning honom för natten. Inte så bra bilder men alltid nått :).

http://s2.photobucket.com/albums/y38/mitnik/Etan/?action=view&current=DSCN3317.jpg

http://s2.photobucket.com/albums/y38/mitnik/Etan/?action=view&current=DSCN3319.jpg

http://s2.photobucket.com/albums/y38/mitnik/Etan/?action=view&current=DSCN3320.jpg

men gud stackarn, tur att de inte var värre ändå ju!

Peisan går riktigt bra förtillfället, vi har riktigt härligt flyt just nu :laugh: Dock har hon tappat lite i vänstergaloppen så den
blir mer uppåt än framåt, men de jobbar vi på, resten är ju bra hehe, till helgen blir de troligtvis hoppträning = nya bilder :D
min fiina :love:
24896991.jpg

Jaa det är himla skönt! Ska som sagt ultraljuda senan om knappt två veckor men förhoppningsvis är hon hel där också.

Peisan är fin som vanligt! Hon har så himla härlig färg. Alldeles vit på snoken och mörk i övrigt! :)

Vad fint han går. Tycker inte heller att han kastar så mycket med huvudet, inte om man jämför med våra små damer. Premessa krävde ett martingal för att lägga av o med Pompa tänkte jag avvakta tills jag ridit lite mer för tränare innan jag gör något öht. Hon e nyss kollad i munnen så den vet jag är ua. Gamla tränaren föreslog longering med inspäningstyglar men jag kan inte longera, efter två varv är jag så yr att jag ramlar i backen:D:o

PS Vilken härlig färg han har Etan :d

Välkommen till tråden ! :laugh:

Säger som dom andra- vad långt du har kommit.
Å så min standardfråga: - Kan vi inte få se en bild på underverket.;)

Såg inte att du lagt in en film till.:o Hur som helst, precis så där gör Pompa också.:grin:

Jag tror det är övergående. Pratade nyss med en utav mina vänner och hennes häst gjorde med så i början när hon var ung. Men det försvann med tiden.

Anledningen till att Etan har martingalen är för att han hade en tendens att slå rejält högt med huvudet i galopp i början. Det har också gett med sig så snart ska martingalet bort :).

Härlig bild när man ser ångan från henne sådär.:bow:

Ginne Peisan är som vanligt bedårande.

Flugskit Molly ser verkligen deppig ut på bilden o det var minsann en redig svullnad hon har fått. Vet inte hur ni andra har det med bakbroddar i hagen men hos oss gör man upp detta hagvis. Är egentligen inte så glad åt det men ibland får man böja sig för majoriteten.:cool: Tur man har en häst som inte gärna varken muckar el låter sig inbjudas till gräl:angel:

Flugskit Molly ser verkligen deppig ut på bilden o det var minsann en redig svullnad hon har fått. Vet inte hur ni andra har det med bakbroddar i hagen men hos oss gör man upp detta hagvis. Är egentligen inte så glad åt det men ibland får man böja sig för majoriteten.:cool: Tur man har en häst som inte gärna varken muckar el låter sig inbjudas till gräl:angel:

Jo hon är jättedeppig faktiskt, nästan lite apatisk. Gick som sagt en liten prommis med henne och då blev hon som den vanliga molly; modell lite mer på tårna. Problemet är bara att hon gärna hoppar och studsar lite väl mkt när hon stått länge och det får hon inte göra eftersom det inte är klart om senan klarat sig eller inte. Promenadandet ska ske under kontrollerade former, hade vet. sagt och fröken fräken har nog glömt bort vad kontrollerade former är vid det här laget.. Så det är lixom antingen eller.. Nåja på söndag får hon gå ut i hage igen så då kanske hon blir lite gladare...jag hoppas det! :)

Ja alltså grejen är den att hon går inte i samma hage som hästen som sparkade henne. Hagen var riven och Molly söndersparkad när stallägaren kom till stallet. Himla tråkigt att inte ens en hage stoppar bråk :( Samma häst sparkade en annan häst i stallet så den fick åka in på röntgen för inte alltför längesen, fast det sprollar ju egentligen. Jag ska inte klandra hästen för det...

Skönt med en häst som håller sig undan bråk. Kanske vi kan skicka våra bråkande hästar till dig på skola då eller? Nä skämt å sido.. Det måste vara guld värt med en häst som håller sig ifrån sånt skit. :)

Verkar faktisk som om Ellens hovböld redan håller på att läka ut :).
I morse var hon lite halt när hon klev ur boxen, packade in hoven noga o bestämde mig för att släppa ut yrvädret en stund.
Ringde sedan hovis som kom nån timme senare, då var hon faktiskt mycket bättre.
Han tog bort gips o sko o det såg torrt o fint ut o hon ömmade bara lite. Han petade in en "tjärplugg" i hålet o på med skon igen. Hon markerade bara ytterst lite sen, kanske gipset som tryckte lite?
Nu har hon fått lov att gå ut som vanligt igen o jag kan börja rida igen så fort hon är ohalt :bow:

Verkar ju otroligt att det skulle bli bra så snabbt men lite flyt kan man väl få ha ibland.

Håller nu alla tummar o tår för att hon är ohalt i morgon!!! Vågar inte ropa hej ännu men det ser ju lovande ut i alla fall.

Flugskit: Fy vad tråkigt! Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt.

Det är väl en liten Qalle-dam du har?

Kanske något i generna som gör att de skadar sig. För det gör min. Plus att hon har sommareksem och är hosthäst.:crazy:

Håller tummarna för att hon blir bra snart.

Miisen80: Hovbölder brukar ju gå över fort, (inte Ellas dock, hon fick läggas in för op...), och du ska se att ni kommer igång med ridningen snart igen.

Jag?! Långt? Haha själv tkr jag att "lille" Leffe ligger efter, vilket iof bara är bra eftersom att han är så enorm..
Tror jag la in en bild på honom när han nyss kommit i gamla tråden! Har tyvärr inte blivit så mkt mer bilder.. Men ska försöka fixa nåt nytt i helgen, lovar att de kommer ut här då! :D

Flugskit: Fy vad tråkigt! Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt.
Ja jag hoppas verkligen det.. Min magkänsla är faktiskt rätt bra just nu så vi får hoppas att det stämmer :)
Skönt att det går åt rätt håll för eran hovböld :) det är ettriga jäklar dom där bölderna..

Det är väl en liten Qalle-dam du har?

Kanske något i generna som gör att de skadar sig. För det gör min. Plus att hon har sommareksem och är hosthäst.:crazy:

Håller tummarna för att hon blir bra snart.

Jo det är en Qalletjej. Det verkar som det ligger i generna då. I somras fick Molly ett litet hästskoformat sår högt uppe på insidan av vänster fram. Resulterade såklart i lymfangit och en halt häst. Några veckor senare fick hon ett stick-liknande sår på vänster bog. Det var ett djupt hål rätt in. Skitmysko! Hon blev inte halt dock, men det var ett litet projekt att få hålet att hela inifrån så det inte blev ett "lock" för såret.. För en månad sedan började hon hosta som tusan när hon blev ansträngd så såklart åkte hon på världens förkylning och fick vila och så nu det här.. Nä vi får helt enkelt hoppas på ett bättre år nästa år vi alla Qallefantaster :D Däremot har vi klarat oss från eksem och hosta, men det kommer säkert som ett brev på posten snart...
Förresten..eran hosta. Är det något dammrelaterat eller?

Tack snälla.. Vi får hoppas på det bästa:)

Jag?! Långt? Haha själv tkr jag att "lille" Leffe ligger efter, vilket iof bara är bra eftersom att han är så enorm..
Tror jag la in en bild på honom när han nyss kommit i gamla tråden! Har tyvärr inte blivit så mkt mer bilder.. Men ska försöka fixa nåt nytt i helgen, lovar att de kommer ut här då! :D

Förlåt, det blev lite fel tror jag:o Det var Trakenernsinlägg jag avsåg att svara på. :D:D:D A-K Eng har nog rätt- det e altzeimers light jag lider av.:angel:

Ja passa sig för alzheimers light. Synnerligen smittsamt. Jag har haft det länge. Är rädd för att jag en dag ska upptäcka varför Ella är så konstig att rida-jag har sadlat och ridit ut på hennes ettårige lillebror. Så virrig är jag att jag skulle kunna göra nåt sånt.:D

Upp som en sol o ner som en pannkaka.

I kväll var Ellen rejält halt igen :cry:

Hovis kom men kunde inte hitta något galet, hon var dock väldigt öm.

Gips igen och nu ska hon även äta butta ett par dagar så hon slipper ha ont.

Tyckte väl att det gick lite för bra.... men men, man har väl varit med om värre saker.

Tror jag väntar lite med att rida :grin:.

Tråkigt med skadade hästar :(

Liten uppdatering från mig och min 4 årig :)
Det går framåt och varit iväg o tränat lite och så också! Kul!

Har en liten filmsnutt från igår, i slutet så han är rätt trött här, men iaf en lite uppdatering;

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka