04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Lånar min egen knapp

Här vart det en kort vinter , iaf för den här gången.;) Är lite deppig för jag missar morgondagens hoppträning som verkar kunna bli av trots allt.:cry: Dottern har nämligen blivit utvald som en av stadens "kommande musikaliska stjärnskott" och skall uppträda offentligt för första gången tillsammans med etablerade lokala förmågor och "rikskändisar" med S-täljeanknytning, o det vill jag ju förstås inte heller missa.:bump: Plockar kanske fram lite hinder ikväll om det inte är för många i paddocken o rider o så får det bli en nervlugnande tur ut i skogen i morgonbitti.:angel: Det lär säkert behövas, likaså minst ett par dussin stoora snorfanor att torka bort moderstårarna med, dom där som alltid envisas med att rinna oavsett vad ungen gör.:o

Trevlig helg o ha en bra 1:a advent allihop. :bow: :laugh:

hihi tackar :bow:

Lancet, vilken häst ! :love: verkar helt underbar att rida, ryttaren gör ju iofs sitt också ;)

Såg ju minst sagt trevlig ut :d

I dag fick jag nog av halvdant öppnade hovbölder o halta hästar.
Jag baxade in Ellen i släpet o åkte till djursjukhuset.
Där blev hon bedövad o fick rensat hoven ordentligt.
Känns jäkligt skönt!

Åh vad skönt hoppas det läker ut ordentligt nu då!
Hovbölder brukar ju ge med sig snabbt om de bara öppnas ordentligt så all "skit" kommer ut :laugh:

Vad fin han blivit:love: Stor skillnad motför sist jag såg honom, visst måste traven ha utvecklats en hel del!?:) Kan inte förstå att
han är så liten, tycker han ser större ut liksom. Längtar riktigt efter att kunna sitta ner i en riktig sadel när jag ser din film. Ska nämligen prova ut en childeric på tisdag:bump: Åhh vad jag längtar!!

Lancet: Superfin, har verkligen utvecklats sedan första filmen. Men det är ju så otroligt tacksamt när dom är positiva och "sitter ihop" redan från början:) Ser ut som om han är en sån!

I helgen blir det träning lör-sön för "nya" månadstränaren igen, känns superkul samtidigt som det känns lite jobbigt eftersom jag knappt kunnat rida ngt sedan jag tränade för henne sist. Pga jävla tand j:devil:vlen! Så vi får nog ta det lite lugnt. Filmn utlovas!:bump:

Kram Andrea

Avis el inte, Mity är bland de vackraste hästar jag har sett.:d

Härligt att dom lyckades tömma ut "skiten". Nu har ju jag turen att ha tillgång till min "egna" stallveterinär då en av hyresgästerna är vet och konsultation o rådgivning är ju aldrig fel. Dock hade jag redan slutat att ta ut distriktarn för sånt som hältor för det enda det innebär är några tusingar extra att betala o så får man ändå pallra sig iväg till en klinik. Hur som helst - skönt att din häst är bättre:laugh::banana:

Åhh :love:Mity tackar och bockar för den otroligt fina kommenataren:bump::banana:

Nyss hemkommen från träningen, det var lite blandad kompott kan man säga. Först var hon superseg när jag började red, kändes nästan lite knackig, hade svårt att hålla takten osv. Då hoppade tränaren upp och visade vart skåpet skulle stå. Jäklar vad fin hon blev:love::love: En miljon minst!! Ser så fram emot att visa filmen, får den av "filmaren" på söndag! Nu är det bara meningen att matte ska lära sig rida så bra:p:angel: men men vi kämpar på!

För övrigt är "frieser ystra" bara 1,5 år, om ni undrar varför hon ser lite skranglig ut:D

Over and out!!

Usch o fy o blä för när dom blir så där sega:mad: Pompa fick en släng av samma "sjuka" igårkväll. Hade ställt fram ett hinder, underlaget var jättebra o stumpan var pigg o framåt till en början. Men så såg hon att Premessa fick sticka ut i skogen o då tog det stopp. Pållan ville minsann inte vara med på noterna när syrran inte behövde. Efter mycket möda o besvär lossnade hon iaf till slut. Var så svettig att kläderna satt som klister på kroppen o håret, ja det ska vi inte tala om. :eek: Ser verkligen fram emot att börja träna dressyr för tränare:bump: (Väntar förstås med spänning på eran film oxå)

ska bli kul att se filmen :laugh:
Vem tränar du för?
Det är alltid kul att få se sin stjärna från backen ibland :banana:

min -04 laddar stenhårt inför 5-års-trotsen:crazy: ibland känns det som jag hänger mer runt halsen är sitter på hästen under ridpassen. sen kommer det dagar när hon är sådär ängel snäll. så det blir rätt mycket ridhus nu, känns inte som det ger så mycket att vara ute då det knappt går att trava, galoppera är inte ens att tänka på. men försöker lägga in lite markarbete och de dagar jag inte rider brukar jag tömmköra eller promenera ute. nån mer som har en tokig 4-åring:D?

Av din fråga att döma får man förmoda att du missat 04:ornas tidigare trådar. Jo nog finns det en o annan pålle här som sätter sina mattars tålamod på rätt hårda prov mellan varven. :angel: Skriv gärna o berätta lite mer dig o din häst o har du bild på pållen släng gärna med den också :laugh:. Hur som helst välkommen till tråden. :rofl:

KL
På tal om bångstyriga 04-or Verona hur går det för er ? Känns som det var länge sen du skrev så jag vill bara höra att du lever o har hälsan;)

Hahahaha:rofl: Jag kunde inte hålla mig för skratt när du skrev till rare att hon nog hade missat våra tidigare trådar...

Jo jag lever helt klart och Saga oxå... kanske mest för att hon får lite vila nu :angel: Jag väntar på tid hos vet. på torsdag för att kolla tänderna såjag vill inte sätta bett i henne nu eftersom hon tjafsat så mycket. Försöker longera någon dag här och där bara så hon får röra sig lite. Jag hoppas att de hittarnågot i munnen så att jag får förklaringen där till varför hon tjafsat så mycket på slutet så till nästa helg ska vi vara i farten igen!!

kl

Jag har tillbringat helgen i västerås o stockholm o hemmavid har Q fått prova hoppa med en annan ryttare.
Han hade hoppat snällt men varit lite seg, vadå testa sin ryttare :D
Hade dragitlite åt höger i sprången som han alltid gör men de vet v i om. Ska få hoppa lite mer med denna ryttare, mest för att ryttaren behöver rida lite andra hästar än sin egna.

Har fått rapporter om att Calle har dötrist hemma, han har tröttnat på att vila. Men 2 vekcor till sen är jag hemma, räknar ner dagarna. Ska bli så himla skoj o sätta igång honom igen.

För övrigt kan jag säg aatt jag igår ledde ut Mato´s 4 åring Toto i hagen :p

kl

Nu ni... Nån ny (men mörk..) bild och dessutom en kortare filmsnutt på Leffe! Erkänn att ni blir imponerade över vad jag lyckats åstadkomma... ;)

Idag var han ruskigt laddad och på tårna, och inte blev det bättre av att han först fick vara ensam inne när jag gjorde iordning honom.. Kan jag förklara tydligare än att mamma hela tiden höll sig på minst 5 meters avstånd, och helst av allt stog bakom en vägg eller i en box? :grin:

Upp i sadeln kom jag i alla fall, och sen bar det av! ;) Mamma fick äran att försöka filma lite med vanliga kameran, och nga korta snuttar blev det efter att han laddat av sig lite....
Roligt också att vi fick regn idag.. Så nu är den lilla snön som fanns borta, och underlaget blir kasst igen :(

24946786.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=kbdYSMbRd5w

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka