04-ornas tråd edition 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Blir lite avis på er som löshoppar och har löshoppat era hästar. Sen dom rev staketet runt våran paddocken har vi inte längre den möjligheten.:cry:

Jag är med i en artikel i Lantbruksmagasinet.
Dom skulle skriva en artikel om tävlingsryttare som tar sig fram utan sponsring o massa pengar, som lånar hästar o tar dom från unghäst. Så jag blev uppringd och intervjuad.

står som rubrik Sara- tävlingsryttare i de tysta.
finns att hitta på google om man så vill.

Oh vilken härlig artikel! Visste inte att du "gått igenom" så mycket.. du är ju grym tjejen :)

Jo jag har gått igenom en hel del under mina 23 år. Dock hade jag aldrig klarat de utan mina föräldrars eviga uppmuntran och stöttning eller alla hästägare som litat och gett mig chansen att rida och tävla deras hästar.

*kl*

Är era unghästar svagare i något varv?

Min har alltid varit svårare att tex longerar i högervarv. Han ser inte ojämn eller så men han protesterar rätt mycket och försöker springa i från arbetet i det varvet.

När jag rider honom så känner jag ju att han är betydligt svagare men han blir bättre när jag rider och ger honom stöd. När jag longerar så gör jag det inte indspänt då jag longerar honom bara någon minut i varje varv enbart för att se dagsformen på honom.

Vilken bra artikel! Var tvungen att läsa :)
Bilden på dig och lilla ponnyn Sabina var ju bara för söt :love:

Oj vad du har varit med om ! Bara att ta av sig hatten o buga :bow:

Va roligt att du fick komma med i tidningen, det var ju ett bra reportage!

Nu när jag läste dina artikel så kom jag återigen och tänka på en sak som jag tänkt på flera gånger förut.... att det skulle vara väldigt roligt att veta lite mer om alla som hänger i tråden! Jag är till mesta del här inne i denna tråd och har ju snackat med vissa ända sen trådstarten -06 men vet ändå inte alls vilken ålder personen har osv...

Därför tänkte jag att dom som VILL kan väl presentera sig själv lite (hästarna vet vi ju oftast allt om redan :p)

Men typ.... namn, ålder, vad man jobbar med eller så... självklart förstår jag om man inte vill svara om man inte vill vara igenkänd av andra som kan se men dom som vill kan väl svara! :)

Jag behöver ju inte hymmla med mitt namn iaf för jag var tillräckligt dum när jag valde mitt nick att det redan är uthängt i det fria :D Jag är 26 år, jobbar som biståndshandläggare och bor tillsammans med sambo på en gård där mina två pållar bor med oss. (samt fyra katter :angel:)

Hoppas ni inte tycker att det är ett vansinnigt initiativ! :o:D

Bra initiativ!

Jag heter Andrea är 21 år och pluggar heltid på mittuniversitetet i Sundsvall. Började mina studier i höst och skall plugga i 3 år. Läser Information- och PR-programmet. Arbetar även 25% i receptionen på Scandic Sundsvall Nord. Har varit tillsammans med min pojvän i 4 år och vi är särbos (eller ja, vi bor båda hemma med päronen:p). Förutom att hänga i stallet så gillar jag att umgås med mina underbara vänner och rumla runt med vin i kroppen när tillfälle ges;)

IMGP0395.jpg

Sunnybeach-08017.jpg

Over and out:bump::banana:

Helbra initativ ju!

Jag heter Jessica. 17 år gammal och är bosatt i Boden där jag pluggar hotell- och restauranglinjens andra år. Är ursprungligen från Vuollerim som ligger 3 mil söder om polcirkeln och 13 mil norr om Luleå. Har för tillfället ingen karl, fast helt ärligt så känner mig mig ganska nöjd och glad utan också. Ingen karl innebär ju som bekant mer tid till hästarna och träning!
Är som sagt medryttare på 04an Molly som figurerar en del i denna tråd. Hennes ägare är världens härligaste och vänligaste människa och jag är så himla glad över att jag får hjälpa till med den lilla stjärnan!

And this is meee

21783084.jpg

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_30/23070000-23079999/640x480/23074391.jpg

Och det här är me and mollsy:)

23744509.jpg

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_24/20010000-20019999/640x480/20018239.jpg

Häärligt initiativ :D

Tess är mitt namn, 19 år gammal och bor i Norrköping. Förtillfället jobbar jag bara extra men söker jobb så det knakar! Bor just nu hemma tillsammans med mamma, pappa, hunden och det två katterna.
På fritiden blir det att umgås med pojken och vännerna, tränar även lite agility med voffsen faktiskt :) hehe
Äger 04an Cassiopeia (Peisan) efter Feliciano - Helwan här på buke. Ägt henne sedan hon var 3år och gjort det mesta själv med henne.
n537083649_939562_9044.jpg

21746047.jpg

Ja jag behöver kanske inte presentera mig efter den artikeln som flera av er nu sett :angel:
Lite allmäna svar från min sida om artikeln är att de såklart är jättekul att få vara med och vara ansiktet utåt för alla dessa människor som kämpar o sliter med lite pengar o ändå får resultat, för det är inte så att jag är unik på något sätt, utan jag är en i mängden.
Angående den bilden på sabina somnågon nämnde så var de en pensionerad lektionsponny, russ, envis som en åsna o hennes andra namn var bockmaskinen! :D

För övrigt kan jag berätta att jag just nu läser en fristående kurs på SLU i uppsala om hästens rörelseapparat o att jag annars är arbetslös. Har nyligen sagt upp mig efter 1 års tjänstledighet.

Usch idag var ingen bra rid dag.

Han var så seg och ovillig till arbete och gick med öronen bakåt mest hela tiden och i det varvet han brukar vara starkast i vägrade han trava. Ingenframåtbjudning alls. och dessutom sköt han ut bogen eller baken och vill inte gå på rakt spår.

Kände mig som värsta nybörjaren och eftersom jag inte har staket på min ridbana så har jag inget stöd alls när jag försöker få honom rak.

Jag har longerat honom och han ser jättefin ut, ingen hälta eller orenhet alls vad jag kan se. Han protesterar dock mot att gå i vänster varv. När vi var på kliniken så protesterade han inte ett dugg och nu börjar jag misstänka att det är tränset som stör honom för jag har longerat honom utan sadel och där protesterar han precis lika mycket men på kliniken så longerade vi honom i grimma.

Kan det vara växtvärk om en unghäst hellre galopperar än travar på en volt?

Mycket bra initiativ ju! :laugh:
Skoj att läsa om vilka ni är!

Det första man kan säga om mig är att jag är värdelös på att skriva inlägg här och kommentera era inlägg.. sorry!! :o Men jag är en trogen läsare och glädjs med era framgångar!

Jag heter Ann-Sofie och är 26år, kommer ursprungligen från Härnösand men bor numera i skåne och trivs mycket bra med det!
Är i princip uppvuxen med hästar och äger nu Blue Flame "Flamman" e. Ragazzo-Jaguar (som syrran köpte som 2åring och jag red in förra hösten och har nu tagit över (köpt) helt :D så nu är hon min!)
Jag har även ridit in Twilight (Twi) som också är -04a och har figurerat i den här tråden. (syrran som äger, men ska säljas)

Annars så pluggar jag upp några ämnen på komvux nu och tänkte läsa på högskolan nästa höst. Biomedicin, toligtvis...

Är inneboende i min systers hus utanför kristianstad just nu, och har hästarna hemma. äger en kuse till också, men det är ingen 04a...

ooopss.. det blev en hel novell, men det blev en hästpresentation igen med som jag inte gjorde tidigare.

056.jpg

Min nya häst då.. bra köp va? ;)
flamman-1.jpg

...tjock, omusklad, vildvuxen man och tydliga attitydsproblem...

men hon är fin ibland med!
flamman.jpg

Jag Anna-Karin, verkar vara tanten i tråden:p är 33,5 år. Bor med min käre sambo sedan över 8 år i en lägenhet i ett gammalt hus.
Jobbar som konstmodell och personlig assistent. Min senaste vårdtagare gick och dog, (nr 4 i raden av bortgångna vårdtagare...), så kommunen jag jobbar åt plockar in mig där det behövs just nu och just nu är nattvak åt en person på Hospice Gabriel.

Jag har hästarna och syskonen Ella och Lanzelot i stallet på mammas gård 14 km härifrån. Ella är 04:an.

Här är jag o syster i pappas soffa. Jag till vänster:
DSC00214.jpg

Lilla Qruella Irish, min lilla köttbulle:love:
DSC00061.jpg

Lessen att göra dig besviken A-K Eng men det e nog jag som e gamtanten här i tråden. Fyllde 46 år tidigare i höstas.:p Växte upp på Gotland där det var mer regel än undantag att man som tjej hade häst. Tre russ o tre korsningsponnier hann jag med allt som allt. Sålde sista hästen när jag flyttade till fastlandet 1980 o trodde det var slut med hästeriet. Vid millennieskiftet var jag emellertid hästägare igen. En B-ponny till dottern o ett travsto till mig. Båda hästarna såldes 2006 o arabponnyn Premessa införskaffades. Ett år senare köpte vi hennes två år yngre helsyster Pomperipossa. Är något av den eviga studenten och har ännu inte gett upp hoppet om att komma in på forskarutbildning. Mina huvudämnen är Etnologi och ekonomisk historia. Hoppas kunna plocka ut magisterexamen nu till jul:grin: I botten är jag undersköterska o har mest arbetat på IVA. Är gift sen 16 år, har ett gem barn m maken o två numera vuxna bonusbarn. Till familjen hör även schäfern Jack o tre katter.:bow:

Har inga kort på mig så en repris på mig o Pompa

tanthoppning1008.jpg

Min dotter Sara som är 15 år o Premessa

MOHOHO_prems_013.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 901
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 655
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 593
Senast: Vira
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 877
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar