Sv: 04-ornas tråd edition 4!!
Presentation av mig då:
Jag heter Johanna och är 23, född 85. Är skriven i Lund där jag delar en 2:a med en tjejkompis från gymnasiet som oxå studerar i Lund. Jag läser till civ ing i kemiteknik och är inne på 4: de året nu. Ett ex-jobb på ett halvår och ca 6-8 omtentor senare är jag klar
Utbildningen var ltie svårare än jag tänkt mig om man säger så... I Lund så pluggar jag ju såklart och tränar endel för att orka rida. Löpning och boxning tillhör favoriterna och till våren tänkte vi satsa på thaiboxning.
Jag veckopendlar varje helg (utom helgen innan tenta veckan) hem till Falkenberg där jag växt upp på en avstyckad gård 3 mil utanför staden. Där bor mina föräldrar och min lillebror, våra två hästar Tiger och Filippa och vår rottweiler Agnes. Filippa är mammas häst som vi haft sedan föl, hon blev 18 i år. Tiger köpte jag och mamma tillsammans dagen då han fyllde 3 och vi delar lika på alal hans utgifter. Jag står dock för ridningen och mamma för markservicen. Men tanken är att även mamma ska tävla lite dressyr på honom i framtiden och jag hoppas att han ska uppfylla hennes önskan om att någon gång i sitt liv få genomföra en fälttävlan. Hon och Filippa har haft det som mål sedan scratch men mamma har insett att det aldrig kommer hända, Filippa är aningens knepig om man säger så.
Jag började rida på en ridskola inne i Falkenberg och red där 1-2 år innan jag fick min första foderponny då mamma behövde sällskap ut i skogen när Filippa reds in. Sedan rullade det på och -99 började jag rida på grannens connemarastuteri,
www.lofty.nu. Unghästar, hingstar, besöktsston osv och jag lärde mig massor! En stor
till dem! Där red jag bland annat både Tigers mor och far och flera av hans hel/havlsyskon vilket är väldigt kul. När jag fyllde 18 slutade jag tävla ponny (tävlade bara låga klasser upptill Lb hopp, Lättklass flt, LA/FEI dressyr) och red efter det bara unghästar och hade någon unghäst hemma från stuteriet i perioder vad som passade som sällskap till vår Filippa.
3 september 2006 kom då 2-åringa valacken Lofty Tiger Woods hem som nytt sällskap, direkt från unghästbetet. Han skulle visas på en lokal utställning 2 veckor senare och kom därför hem tidigare. Han var en av de unghästar jag tyckt mindre om när han stod på stuteriet, hans mor ger avkommor som är lite reserverade i unga år och jag lyckades aldrig fånga Tiger när han skulle in från hagen, eller ens i boxen. Men han gick med grimma de 2 första dagarna och sedan har han alltid kommit fram till en i hagen, även om han har krav det reserverade draget i möten med nya människor och framförallt om de är män eller lite "gå-påiga".
Har typ inga bilder på mig själv och absolut inte på datorn så ni får nöja er med oss två från en terrängträning i somras.