Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vård
Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel
Foder & Strö
Från vilka temperaturer ökar hästens energibehov vid kyla och hur mycket? Har haft en tabell på det förut, men kan inte hitta den!
/ Kicki
Foder & Strö
Jag behöver verkligen hjälp av Er som har vana att räkna på foderstater...
Hästen:
Kallblodstravare (finsk)
ca 575 kg, något i överhull...
Foder & Strö
Utfodra \"halvt\" digivande sto?
Min fölunge är nu sex månader och bor i egen box på natten. Mamsen har mkt mjölk på morgonen och fölis...
Foder & Strö
Behöver man ge extra mineraler om man ger färdigfoder ? Den ena hästen äter Groov och den andra nåt som kallas Solvalla, det är ungefär...
Foder & Strö
Mitt halvblodsföl äter kraftfoder för ca 1000 kr i månaden, nu undrar jag om jag kan byta ut lite av grooven och proteinet mot något som...
Foder & Strö
Kan det vara farligt att ge hästen granris? Jag menar inte som foder då utan som pyssel. Jag tycker att min häst kissar mycket mer sedan...
Foder & Strö
Min häst ska byta stall på nyårsafton,och där kommer han få ensilage.Jag kan ingenting om detta hö.Är rädd att min häst ska få botulism...
Foder & Strö
Islandshäst framför allt men är även intresserad av att få veta vad ni "andra" ger era 3-åringar. :d
Gärna även mängd som ni ger er vän...
Foder & Strö
Idag fick vi analysen på nya höet. Skit jämfört med tidigare så från att haft problem med höga värden fick jag nu omvänt problem. Värde...
Ekonomi & Juridik Har ni egna hästar i verksamheten så lär ni beskattas för det. Heter det sköntaxeras? Så ni får betala för era egna hästar installning...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.