Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Min 18-åriga pålla har fått en galla på ena bakbenet. Kanske inte så konstigt tycker ni och jag, men denna är lite större o mer som en...
Svar
3
· Visningar
860
Senast: **BORTTAGEN**
·
F
Hästvård Nåt BRA tips mot mugg, helsan verkar inte funka någe bra... :(
Svar
11
· Visningar
1 119
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Och jag mitt naiva dumma nöt blev uppriktigt sagt GLAD!! Det handlar om ett erlichiasprov,titern var 1:160. Efter snart ett år av... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
9 891
Senast: majja22
·
Hästvård Lastade min häst och körde till stranden häromdagen. När jag kommit fram och skulle lasta ur kissade min häst i transporten. Hans urin...
Svar
3
· Visningar
6 276
B
Foder & Strö Någon mer som läst artikeln i senaste hästfynd (tror jag??) om att hästarna svälter på nätterna. Det låter ju hemskt! Men vad gör man... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 693
Senast: Margaux
·
J
Hästvård Min häst har haft ett allvarligt fall av mugg. Hon vart väldigt halt, och det krävdes en burk med sulfa för att få henne bra. Hon är...
Svar
9
· Visningar
1 861
Senast: Hogbird
·
K
Foder & Strö Dodson & Horrell-näringsinnehåll? Någon som vet deras olika muslifoders näringsinnehåll? Skulle vara jättetacksam :bow:. Har de ngn...
Svar
1
· Visningar
805
S
Hästvård Jag har försökt rycka manen på min häst, men gav upp efter ett tag. Jag förstår varför den var klippt innan... Hur gör man för att få...
Svar
11
· Visningar
1 274
Senast: Saigon
·
J
Hästvård Liten \"buckla\" på ryggraden?! Om jag drar med fingrarna längs med pållans ryggrad så är den inte helt slät utan mitt på så är det en...
Svar
5
· Visningar
3 195
Senast: javill
·
L
Hästvård har ni märkt på era hästar att de blir lite "stappliga" i rörelserna, låsta i bogarna den första stunden efter ni har spänt...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: Elektron
·
Foder & Strö Analys (kg foder) TS 84 % Smbrp 27 MJ 7,2 Ca 2 P 0,9 Mg 0,7 högivan ska hållas på ca 8 kg Ska gå på detta hö alla mål i ca 1 mån...
Svar
16
· Visningar
1 319
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Torrsubstans 52% Smältbarprotein, foder 21 g/kg foder Energi, foder 4.8 MJ/kg foder Kalcium Ca 1.5 g/kg foder Fosfor P 1.1 g/kg...
Svar
14
· Visningar
2 738
Senast: Nina83
·
J
Hästvård Räknas en pigg och frisk islänning på 25 år som gammal? Eftersom de rids in sent och lever länge borde de ju vara "yngre" än en vanlig...
Svar
1
· Visningar
889
Senast: Roheryn
·
P
Foder & Strö Hej! Jag undrar om någon av er använder detta foder. En vän till mig som bor i England använder detta och är väldigt nöjd! Vad tycker ni...
Svar
6
· Visningar
1 310
Senast: Centaur
·
Hästvård HAr en islandshäst som hittills varit fullt frisk, hon visar ingen form av hälta i hagen eller vid ridning. Framåtbjudningen är det...
Svar
5
· Visningar
1 609
Senast: Balderum
·
Foder & Strö Ni som har hästar av halvblodstyp, hur mkt hö ger ni pr dygn? 2
Svar
20
· Visningar
1 944
Senast: maiden
·
N
Foder & Strö Har fått ordning på ett och annat och undrar om du vill hjälpa mig denna gång! Använder nu samma hö till dessa hästar: varmblodig...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Natural
·
Foder & Strö Min havre bonde som jag köpt havre från i flera år har blandat i rågvete i havren. Hur är det o ge det till hästar? Vågade inte köpa det...
Svar
3
· Visningar
1 152
Senast: arabia
·
J
Hästvård har jag aldrig hört talas om förut,eller sett å nåt sto.Men jag tror mitt har det nu.Får inte tag på veterinären,så jag undrar om nån...
Svar
16
· Visningar
5 997
Senast: Francess
·
A
Foder & Strö Ni foder experter! Jag har en liten teori angående fånghäst-diet: Polysackariderna som kan orsaka fång (förutom stärkelse) är...
Svar
4
· Visningar
1 045
Senast: armada
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hull..?
  • Ridskoleryttare