arabia

Trådstartare
Min havre bonde som jag köpt havre från i flera år har blandat i rågvete i havren. Hur är det o ge det till hästar?
Vågade inte köpa det innan jag vet hur det påverkar hästarna. :confused: :crazy:

Det är nog ingen fara. Rågvete är ju bara en hybrid...alltså korsning av råg och vete och båda dessa sädesslag kan man ge hästar.

Låter som att han drygar ut havren med nåt billigare och ändå får ut samma kilopris av dig (och andra?)...

Nja kilo priset är så lågt ändå så det spelar ingen kvitta i sammanhanget, betalar 50kr/40kg kross så det är ju inte priset det hänger på. Är mer intresserad av att veta hur rågvete fungerar på kusarna o om jag vågar ge det över huvudtaget. :crazy:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
800
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 209
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 074
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna