Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag umgås med mina pållar varje dag ute i hagen. Utfodrar med grov oh kraftfoder och kollar igenom så inga skador eller hältor finns...
Svar
5
· Visningar
1 464
Senast: Boj
·
M
Foder & Strö Jag har gett min gasiga varmblodsvallack vanlig bakjäst, 1/2 pkt/dag vid foderbyten. Det fungerar SÅ bra, nu undrar jag om han kan ta...
Svar
4
· Visningar
1 111
Senast: Titz
·
G
Foder & Strö utförligare inlägg. Skrev för ett tag sedan och frågade om hjälp med foderstat. Har vägt lite foder och sådär nu och hoppas på att få...
Svar
7
· Visningar
988
Senast: Jessica
·
Hästvård Jag har två ston varav den ena alltid har haft mycket stora urinmängder, man ser väldig skillnad på dem. Kissestoets box får jag tömma...
Svar
1
· Visningar
1 756
Senast: Cessan
·
A
Foder & Strö Jag har nu kollat och räknat på kalk och fosfor-värdena på mitt nya hösilage, och insett att mina hästar får tillräckligt i sig utav det...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: Opi
·
B
Hästvård Är det någon som sett att en häst har ena bogen längre bak än den andra ? Vi har köpt en häst som slänger v.framben !Tycker också att...
Svar
1
· Visningar
1 308
Senast: Colleen
·
Y
Hästvård en kompis till mig har vacinerat sina hästar med equilis pro t (både influensa och stelkramp) och enligt henne så behöver hon omvacinera...
Svar
5
· Visningar
860
Senast: goggoman
·
B
Hästvård Hur går själva märkningen till?
Svar
6
· Visningar
1 178
Senast: Tasja
·
L
Hästvård Hej! Undrar om det är nån som har erfarenhet utav Hööks stallbandage som man inte behöver linda?? /Sara
Svar
3
· Visningar
818
Senast: CosmicQueen
·
Foder & Strö Är det någon som vet något kraftfoder som inte innehåller så mycket proteiner? Jag har ett hö med väldigt mycket proteininnehåll och hur...
Svar
3
· Visningar
1 122
Senast: Moniq
·
Foder & Strö ... :) Sedan installningen har Miran fått havre morgon/kväll (succesivt mer och mer tills vi var uppe i "normalportionen"), och efter...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: claraswe
·
B
Foder & Strö Hej jag undrar om någon vet hur mycket betfor en islandshäst ska ha dagligen, den rids inte varje dag? Tacksam för svar Yaqui :confused:
Svar
5
· Visningar
887
Senast: Qodrofenia
·
O
Foder & Strö Har räknat en foderstat som i stort bara är underhållsbehovet då min häst är skadad och bara skrittas 45-60 min per dag. Han är dessutom...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: Boj
·
B
Hästvård vad ligger hästens normala vilopuls på? ngn som vet??
Svar
1
· Visningar
681
Senast: Qodrofenia
·
S
Foder & Strö ge lucern,betfor,mineraler och hö och då utesluta korn och havre helt????
Svar
2
· Visningar
722
Senast: majola
·
F
Hästvård Är grundvaccineringen 2 el 3 ggr? jag har hört båda alternativen och även olika internall... Kanske det finns olika preparat? :confused...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: Sunshine_Vilford
·
Foder & Strö hejsan, är det dumt att ge halm som "sysselsättning" till en häst som ätt uttråkad i boxen? eller har ni något annat bra "lektips"? :idea:
Svar
5
· Visningar
995
Senast: Nina83
·
M
Hästvård Jag har en fullblods vallack med väldigt torra hovar (smällar man får ta när man vill ha fullblod ;)) Grejen är att jag hör av en del...
Svar
15
· Visningar
1 405
Senast: merenwen
·
R
Hästvård *Hjälp*...upptäckte idag att min pålle har som en ring runt hoven på båda fram, kan detta vara fångringar?? Det "står ut" lite lite...så...
Svar
8
· Visningar
2 016
Senast: ameo
·
F
Hästvård Hade ut en kiropraktor i går och bl a annat påpekade han att han skulle vilja se lite mera ryggmuskler på min häst. Dum som jag var...
Svar
9
· Visningar
1 506
Senast: kallzon_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Valp 2025
  • Hullbedömning - hur tjock/smal "ska" hunden vara?

Hästrelaterat

Tillbaka