Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Min hästs boxgranne / hagkompis äter upp min hästs svans!!! Vad ska jag göra. Kan man kleta in nåt äckligt i svansen på (övre delen på...
Svar
1
· Visningar
824
Senast: Boj
·
F
Foder & Strö Hej! Jag har köpt en häst från Island d.v.s om hon går igenom veterinär besiktningen. Hon har endast varit inne på stall när hon har...
Svar
10
· Visningar
1 626
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö ... med samma värden som Krafft Groov? Finns det? Finns det någon musli överhuvudtaget med något så när samma innehåll som Groov? Hellst...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: sova
·
F
Hästvård Jag rider på en gräsbana (fint uttryck för en gräsbevuxen åkerplätt ;)) , och nu undrar jag vad ni säger om att brodda med gräsbroddar...
Svar
5
· Visningar
1 506
Senast: Ramona
·
A
Hästvård Mitt 4-mån hingstföl skulle verkas av hovslagaren idag. Han upptäckte då att han hade bärrandsröta. Det hade inte hunnit gå så långt som...
Svar
1
· Visningar
958
Senast: ameo
·
L
Hästvård kan hästar vara det? ha svart kropp o orange(fux) man?! såg en på hästnet... såg lite hm... konstigt ut!!
Svar
13
· Visningar
1 430
Hästvård \"Extrem\" trötthet efter lektionsridning Jag har ett 18-årigt sto som är fräscht för sin ålder och i god kondition. Hon rids sju...
Svar
8
· Visningar
1 412
Senast: Nina83
·
M
Foder & Strö Hur lång tid tar det innan man "vant in" hästen på ett nytt hö, altså hur länge bör man ge blandat nytt och gammalt?
Svar
1
· Visningar
813
Senast: Mynta2
·
S
Hästvård Tappa tänder - Knöl under \"hakan\" För ca en vecka sedan upptäckte jag en pingisbollsstor, hård knöl på det ena käkbenet(?) på min...
Svar
4
· Visningar
4 542
Senast: smulis27
·
B
Hästvård Har klämt på min unghäst samt min tillridningshäst idag och hittade följande spänningar: Häst 1: Både bakknäna samt höger sida av korset...
Svar
1
· Visningar
1 011
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Min pålle har några dagar denna veckan haft väldigt låg temp, ungerfär 35,3 - 35,6. Vad beror det på? Han har 37 i medeltemp.
Svar
4
· Visningar
3 475
Senast: sova
·
Hästvård Min pålle blev undersökt av en equiterapeut som fann att han var stel i lederna på höger bakben. Hon rek att jag lät röntga knä och has...
Svar
1
· Visningar
1 269
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Hur ser dom ut? jag tror att min häst har fått det... Hon har haft ca 5mm stor (äkligt) kryp. Hon har haft mer än en :( om det inte är...
Svar
7
· Visningar
1 726
Senast: piggis_83
·
S
Foder & Strö Hur viktigt är det med foderstat och analyser egentligen? Hästen äter ju maten i vilket fall som helst. Vad kan hända om hästen får sk...
Svar
4
· Visningar
982
Senast: ameo
·
C
Hästvård Är det någon som provat de kinesiska bandaget back on track? Var de bra? Var kan man köpa dem? :confused:
Svar
8
· Visningar
1 244
Senast: Little_Chance
·
P
Hästvård För ett par månader sedan upptäckte jag att det fanns ett nytt avmaskningsmedel mot bandmask, Droncit. Det ska ta alla (?) stadier av...
Svar
1
· Visningar
881
Senast: Mynta2
·
V
Hästvård Hur länge har/kommer ni ha dessa skor på hästen? Förra veckan blev min häst skodd, första gången med nya hovslagare som f.ö. verkade...
Svar
11
· Visningar
1 875
Senast: Alexandra_W
·
S
Hästvård Någon här som har ett bra medel mot inkar. Detta gissel som veterinärkåren ställer sig maktlös inför. Någon som känner till någon...
Svar
10
· Visningar
1 192
Senast: Alexandra_W
·
S
Foder & Strö Vi har olika åsikter i stallet om man ska blötläga lusernen.. Jag har hört att man ska blötlägga den för den kan svälla i hästens...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 385
Senast: Gumman
·
B
Hästvård Hej, Om det är ringorm på ridskolan, hur ska jag då se till att det inte sprids till mitt andra stall? Alla kläder är tvättade, men hur...
Svar
12
· Visningar
1 255
Senast: Kiddo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka