JASSÅ så du vet hur jag har det till min häst fasten du inte har träffat mig och mina hästar?? hmm intressant
Nä just nu går min häst ute dygnet runt och går på bete så nu har hon inge hö lägger jag ut äter hon inte=)
Undervintern har vi fritillgång med hö som vi lägger ut under tak så det inte kan regna på det.
För jag vill va säker på hur mkt hon får i sig näringsmässigt fast ur MÄTTNINGSSYNPUNKT klarar hon sig på att beta gräs i hagen under vintern. Musklera på vildhästar under vintern är KALASFINA såg du inte på djurkanalen om vildhästarna??
Hon följde massa flockar under 4 års tid. Undervintern klarade dom sig hur bra som helst dom åt gräs barn rötter(näring) jord(mineraler) löv mm mm.
Inte försvann deras muskler inte under vintern men nu har varken du eller jag några vildhästar=) så vi behöver inte bekymmra oss över att våra häsatr ska dö i svält under vintern.
vad jag vill till min häst och vad hästen BEHÖVER är 2 helt olika saker. ja ajg ger min häst hö ÄVEN under vintern i hagen ÄVEN fast hon inte begöver=)
OM hon hade stått i en liten hage på 10x10 meter skulle jag vara TVUNGEN att ge fri tillgång till hö.
Jag vill inte ha min häst i en box överhuvudtaget men lagen säger som så att jag MÅSTE om jag inte har lösdrift.Vilket jagidag inte har men snart kanske jag ahr ett
Jag vill ge ett sådant naturligt liv som möjlgt till min häst ÄVEN om det innebär ett sämre och jobbigare för mig!
Många säger nää jag måste ha ridhus nää jag måste ha värme nää jag måste ha det å de. sedan hur stallet till HÄSTEN ser ut skiter dom i bara ägaren har sitt jävla varma fikarum att sitta i
Det är väl endå ett STALL vi är i? hästen kommer ALLTID först för mig sedan kommer mina egna behov. Visst ett varmt och mysigt stall skulle inte sitta fel där man kan gå in och värma sig efter ridturen men innebär det att hästen min får mindre hage bara för att det måste byggas ett fikarum till dom som har hästarna där skulle jag avstå att stå där och hellre frysa och låta min häst få gå i större hage!!
Visst min häst fryser lätt om vintern med det finns något som heter täcke och jag har även nu hittat ett värmetäcke för 5000:- som är varmt hela tiden går på batteri=) köper hellre ett sådant täcke och låter hästen få va just vad den är HÄST!!!!