Alltså...

YorkWann

Trådstartare
*suck* Har väntat på de andra i stallet att de ska bestämma sig om de vill ha hö eller hösilage. Nu ska vi ev ha hösilage då, men det kommer nästa vecka. Alltså fodrar jag på måfå nu (Inte så kul, jag vet...) Men, till frågan, vad ska jag ge för kraftfoder nu, innan analysen kommit. Vet att det är en jättesvår fråga. Men grovfodret "ser" bra ut, och vi hade jättebra värden på det höet (av samma bonde-samma mark) och detta ser likvärdigt ut.
Just nu ger jag ca 8 kg hö och ca 3dl av ett muslifoder (Stjernekrafft) och ca 3dl av krafft grund. Skulle ni ge något mer, eller bara vänta på analys och "hoppas på det bästa"? :crazy:

Man kan inte säga så mycket innan du har analysen klar. Sorry.

mvh Jessica

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
834
Senast: matson
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 935
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 087
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
709
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka