Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Kan man ersätta en del av höet med lusern men inte allt? Eller räknas det som kraftfoder? För hörde här någon gång att det inte gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 145
Senast: montgomery
·
S
Foder & Strö Hittat en annons med detta hö(silage?) Näringsvärde/kg Energi: 7,5 Mj Råprotein: 90 g Smb, häst: 65 g Ca: 2,2 g P: 1,9 g Magnesium: 1,2...
Svar
9
· Visningar
1 098
Senast: sova
·
S
Foder & Strö Är hö i storbal dammigare än i småbal, eller är det bara ägarna till mitt stall som lyckas fixa så dåligt hö? Först tyckte dom att vi...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: Sirisiri
·
C
Hästvård När jag rycker manen på min häst så lyckas jag bara göra manen tunnare. Men jag vill ju göra den kortare. Manen "går liksom inte av" där...
Svar
1
· Visningar
891
Senast: JennyF
·
S
Hästvård Jag har en islandssto som är 6 år ,ej inriden.Fick hingstföl för 1,5 års sedan, hade en svår förlossning. Problemet med högrabak började...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: sante
·
B
Foder & Strö Vårt ponnysto dricker jättedåligt. Vi vattnar med hinkar, så jag ser att hon inte dricker så mycket som jag tycker att hon borde göra...
Svar
14
· Visningar
1 309
Senast: Bubbla
·
B
Foder & Strö vi har dividerat lite här hemma men nu har vi bestämt oss för att ha fri tillgång på hö men vi vet inte riktigt hur det ska förvaras i...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: LIA
·
Foder & Strö Hur går det ihop??? Har nu äntligen hittat ett hus och kan ta hem hö för resten av tiden till sommaren... Kan nu tycka det är ok att...
Svar
1
· Visningar
874
Senast: Magdalena
·
M
Hästvård Har inga erafrehneter alls av detta men fick nyss reda på att det är på detta min häst ska stå i blivande stallet. Måste man inte kalka...
Svar
15
· Visningar
1 261
Senast: Francess
·
V
Hästvård Någon som gör det? Vi vill ha något under halmen att ströa med så det inte blir så äckligt och blött,dessutom blir ju hela bädden...
Svar
9
· Visningar
1 739
Senast: Francess
·
E
Foder & Strö Har ett sto som dels är kostant brunstig samt blir ett monster under brunst. Har hört att munkpeppar skall fungera. Nu undrar jag...
Svar
10
· Visningar
1 245
Senast: ecssory
·
Foder & Strö 1. Kan någon omvandla följande utrikiska analysgaranti tilll svenska termer åt mig? (Müslifoder) Guaranteed analysis: Crude protein...
Svar
7
· Visningar
1 073
Senast: majola
·
B
Hästvård Har haft långvariga problem med min häst som är halt och där hältan kunnat lokaliserats till "under kotleden men inte i lederna"...
Svar
3
· Visningar
930
Senast: PiaM
·
C
Hästvård Är det någon här på buke som har hört talas/läst om Strasser-metoden för barfotagångshästar?? Det har jag iaf. Mitt vbl-sto går barfota...
Svar
12
· Visningar
1 578
Senast: sissu
·
M
Hästvård Hur gör ni med täcken under året? Nu till exempel... vi har mellan 0-4 grader på natten och kväll/morgon timmarna, men runt 12 grader...
Svar
11
· Visningar
1 189
Senast: alisson
·
M
Hästvård Tidigt i våras blev min häst halt på ett bakben. Ingen svullnad, ingen ömhet,ingen värme, ingenting syntes. Bara denna skumma hälta...
Svar
3
· Visningar
2 043
Senast: alisson
·
P
Foder & Strö Hej ! Undrar om någon kan hjälpa mig att räkna ut en vettig foderstat till en 3-årig ponny som är ca 145 cm? Han är en ganska smäcker...
Svar
6
· Visningar
991
Senast: peven
·
P
Foder & Strö Det har varit en hel del snack om foderanalyser och fodermängder här. Visst, det är ju en fodersida ;), men jag tycker att det är trist...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 596
Senast: Magdalena
·
B
Hästvård Vad har ni för täcken när det är 5-10grader ute?
2
Svar
33
· Visningar
2 470
Senast: linabergmer
·
S
Foder & Strö Läste en artikel på aftonbladet om att man gav nypon pulver till hästar mot ledbesvär...kan mn e typ vanliga nypont till hästar och va...
Svar
3
· Visningar
956
Senast: Little_Chance
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Kattbilder #10
  • Guldfasanerna