Lusern=grovfoder?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare montgomery
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 146
M

montgomery

Kan man ersätta en del av höet med lusern men inte allt? Eller räknas det som kraftfoder? För hörde här någon gång att det inte gjorde något att blev proteinöverskott(de va en som räknade foderstat) eftersom det kom från lusernen som räknades som grovfoder!

Hoppas ni fattar va jag undrar!

Förra vinten fodrade vi våra hästar med ca 1.5 l lucern/dag, men dom fick ju oxå grovfoder. Om en häst är lite mager så kan det vara bra att ge licern ;)

Varför inte pelletsen? De e ju samma fast "mindre". E de bara för att de e så korta "strå" i som de inte e grovfoder då? :confused:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: Cattis_E
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 335
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 262
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka