G
Getaway_hon
utförligare inlägg.
Skrev för ett tag sedan och frågade om hjälp med foderstat.
Har vägt lite foder och sådär nu och hoppas på att få hjälp att fixa till en någorlunda foderstat till pållan.
analysen:
Torrsubstans 84 %
Smältbart protein foder 37 g/kg foder
Energi 8.1 mj/kg foder
Kalcium 2.2 g/kg foder
Fosfor 1.5 g/kg foder
Magnesium 0.9 g/kg foder
Kalium 13.3 g/kg foder
Råprotein 80 g/kg Torrsubstans
Smältbart protein 44 g/kg Torrsubstans
Energi 9.7 mj/kg Torrsubstans
Hon är arab, ca 1.53-1.55 m i mankhöjd. 13 år. Tyvärr så vet jag fortfarande ej vad hon väger. För att vara arab är hon hyffsat kraftigt byggt, men inte fet. Lite mer "ridhäst modell". Nu rids hon 6 dagar i veckan. Skrittas ca 40-60 min varannan dag och skrittas + lite trav ca 40 min varannan. Håller på och sätter igång henne nu.
Har ej klurat ut än om hon är svårfödd eller ej, men verkar (hittills) ej vara direkt svårfödd, eller direkt lägga på sig i vikt. Lagom :smirk:
Hennes foderstat nu:
8 kg hö.
0.2 kg havrekross morgon och kväll.
0.2 kg betfor (torrvägd)
75 g krafft miner blå.
Förslag?
Skrev för ett tag sedan och frågade om hjälp med foderstat.
Har vägt lite foder och sådär nu och hoppas på att få hjälp att fixa till en någorlunda foderstat till pållan.
analysen:
Torrsubstans 84 %
Smältbart protein foder 37 g/kg foder
Energi 8.1 mj/kg foder
Kalcium 2.2 g/kg foder
Fosfor 1.5 g/kg foder
Magnesium 0.9 g/kg foder
Kalium 13.3 g/kg foder
Råprotein 80 g/kg Torrsubstans
Smältbart protein 44 g/kg Torrsubstans
Energi 9.7 mj/kg Torrsubstans
Hon är arab, ca 1.53-1.55 m i mankhöjd. 13 år. Tyvärr så vet jag fortfarande ej vad hon väger. För att vara arab är hon hyffsat kraftigt byggt, men inte fet. Lite mer "ridhäst modell". Nu rids hon 6 dagar i veckan. Skrittas ca 40-60 min varannan dag och skrittas + lite trav ca 40 min varannan. Håller på och sätter igång henne nu.
Har ej klurat ut än om hon är svårfödd eller ej, men verkar (hittills) ej vara direkt svårfödd, eller direkt lägga på sig i vikt. Lagom :smirk:
Hennes foderstat nu:
8 kg hö.
0.2 kg havrekross morgon och kväll.
0.2 kg betfor (torrvägd)
75 g krafft miner blå.
Förslag?