Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vill frigöra golvyta och tänkte mig ngt system att hänga upp höpåsarna. Det finns vägg att tillgå så det blir inte i anslutning till...
2
Svar
27
· Visningar
4 878
Senast: Vogue
·
A
Hästvård Min häst har fått konstaterat ehrlichios med värdet 1:320 vilket tydligen är högt...har varit inne här och läst de andra trådarna om...
2
Svar
33
· Visningar
4 620
Senast: Equilina
·
Hästvård Jag har ingen vana av oskodda hästar. Men nu ska jag få hem en shettis som är oskodd och tanken är att han ska förbli det om det funkar...
Svar
7
· Visningar
1 235
Senast: Snowwhite
·
Hästvård Upptäckte igår att min unghingst visar tecken på exem. Hans mankam är lite "räfflad" och han har kliat bort en liten, liten bit av...
2
Svar
33
· Visningar
3 262
Senast: krambanan
·
Hästvård Min 2-åring fick en spark på sommarbetet och därmed en fraktur på griffelbenet bak. Har därefter enligt veterinär stått på box i 5...
Svar
1
· Visningar
3 172
Senast: kardemumma
·
Hästvård Hej igen.. Kom till stallet och upptäckte dessa bulor på hästens vänstra sida och ner under halva magen.. Vad kan det vara?
Svar
16
· Visningar
2 077
Senast: Itzyditzy
·
Hästvård Jag är ny här, och skulle gärna vill ja ha lite råd av er kloka människor. Jag har en åttaårig halvblodsvalack, som jag köpte när han...
Svar
9
· Visningar
1 269
Senast: Novali01
·
Hästvård En av mina hästar kom in häromdagen med ett sår stort som en femkrona på nosryggen. Inte djupt men mer än ett skrapsår och med en flik...
Svar
10
· Visningar
4 665
Senast: Cornelia
·
Hästvård Jag tycker denna salvab är toppen till det mesta såsom hovar sår kli flugor osv. men läste att tjära är ju cancerframkallande gäller det...
Svar
10
· Visningar
1 960
Senast: mackan
·
Hästvård Vad tror ni om den här lilla tanden (sitter en likadan i överkäken och samma på andra sidan munnen.) Är det någonting ni hade tagit bort...
Svar
8
· Visningar
1 003
Senast: palle
·
Foder & Strö Häromdagen hade jag med mig en gurka till stallet som jag själv gick och smaskade på. När min ponny kände lukten blev han tokig. Han...
Svar
2
· Visningar
5 735
Senast: Bengten
·
Hästvård Mitt 15 åriga islandssto har denna höst satt en mer lockig vinterpäls än vanligt, pälsen är inte längre än vanligt, men har en lite...
Svar
13
· Visningar
5 238
Senast: Korven
·
Hästvård Jag och min älskade ponny har hängt ihop i 15 år, tiden går(!) och ponnyn börjar bli till åren, redan fyllda 30 år, med 15 år som...
Svar
5
· Visningar
1 970
Senast: Kirie
·
Foder & Strö (Med risk att det finns en liknande tråd) - Vad ger ni era hopphästar för kraftfoder + tillskott under säsong?
2
Svar
20
· Visningar
2 370
Hästvård Det är bara att konstatera. Jag har en bäver... Vi har precis flyttat till nytt ställe och hon är inne ett par timmar på dagarna när det...
Svar
6
· Visningar
941
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag skulle vilja höra alla era erfarenheter och resultat av irap behandling av inflammerade leder. Vilken led satt hältan i? Fanns det...
2 3
Svar
40
· Visningar
9 507
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Jag har en 7åring som ser ut att vara 4 år. Han gick upp liiite under ett tag men tappade ALLT när han blev skadad på bara en vecka. Han...
2
Svar
33
· Visningar
2 868
Senast: Korven
·
Hästvård Jag har en helt ny oöppnad flaska av hästschampot Galopp Plus (medicinskt schampo). Eftersom hästen har konverterat från ridhäst till...
Svar
5
· Visningar
3 667
Senast: break_a_leg
·
Hästvård Jag fick häromveckan reda på att växande hästar kan få överben om sen försvinner. Varför? Är det vanligt?
Svar
5
· Visningar
806
Senast: SkorpSmulan
·
Hästvård Jag har en skimmel, ca 15 år (imp från rumänien så åldern har bara uppskattats till 8 år vid importeringen 2007), som har några få...
Svar
0
· Visningar
771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka