Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min sommarhäst vill inte stödja på sitt ena bakben. Han liksom försöker ta upp den I luften för att undvika att stå på den men när han...
Svar
7
· Visningar
1 846
Senast: Korven
·
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av Mustang foder? Vi har idag lympos havrefria och det fungerar bra, jag behöver dock ge mitt halvblod 3...
Svar
9
· Visningar
1 635
Senast: Moonchild
·
Foder & Strö Hej! Det är några år sedan jag sist fodrade med lucern. Jag använde då kvarnbyfoders lucernpellets dels pga att de var utan melass men...
Svar
17
· Visningar
1 720
Senast: DarkInNight
·
Hästvård Var i Kraków en sväng i förra veckan och det fanns mängder med häst&vagn-ekipage (ursäkta den formuleringen, min hjärna har semester)...
Svar
19
· Visningar
3 784
Senast: Thera
·
Hästvård Jag funderar på att köpa ny häst. Av nuvarande ägaren fick jag veta att hästen hade haft skimmelknöl. Och att den hade opererats bort...
Svar
17
· Visningar
4 889
Senast: palle
·
Hästvård En äldre häst (24) som svullnar och stumnar i benen och blir stel vid stillastående (över natten i box, t.ex.) hade jag själv snabbt...
Svar
5
· Visningar
3 416
Senast: Magnum
·
Hästvård För första gången så har min häst fått väldigt torra hovar nu under sommaren. Detta uppmärksammades när hovslagaren skodde om honom för...
Svar
8
· Visningar
1 669
Senast: super
·
Hästvård Hejsan! Jag undrar om någon känner igen symptomen som jag beskriver nedan. Är det något normalt hästar kan göra utan att det är...
Svar
8
· Visningar
1 053
Senast: AliceZeta
·
Foder & Strö Såg det fodret hos en återförsäljare och blev intresserad. Nån som har erfarenhet av det fodret och fångponny?
Svar
3
· Visningar
1 119
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Tanken slog mig. På sig själv sätter man gärna ngt som svalkar vid insektsbett? Men på häst då ? Som fått megastora bett av antagligen...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Noak
·
Hästvård Hej alla hästkunniga! Islänningen fick för ungefär 2 veckor sedan ett sår vid h. framben. I "armhålan" om man säger så, vid...
Svar
7
· Visningar
926
Senast: Solis
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 027
Senast: sandrafors
·
Hästvård Vad föredrar ni/era hästar, och varför? Jag veeet att jag är sjukt tidigt ute, ponnyn brukar inte börja bli långhårig förrän i oktober...
Svar
15
· Visningar
2 976
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst har haft jätte mycket ägg den här sommaren, som ju inte ens är slut än D: Har varit jätte noga med att ta bort dom varje dag...
Svar
5
· Visningar
1 239
Senast: niikon92
·
Foder & Strö Vi stödfodrar våra hästar nu när betet börjar tryta (värmen gör att det inte växer nått) Fodrar både lite kraftfoder o hö Nu undrar jag...
Svar
17
· Visningar
1 314
Senast: arabia
·
Hästvård Min häst måste ha skydd i hagen nu på sommaren. Vet inte alls vad hon gör men hon får hemska sår på bakbenen vilket medför ärr som inte...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 119
Senast: Gimlan
·
Hästvård Hej, min sommarhäst fick nyligen en bula under magen precis före bakbenet. Hon fick den igår och då var den redan rätt stor, kanske 6cm...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: Gimlan
·
Hästvård Vad är det bästa sättet att svalka hästen på när det är varmt oavsett inne eller ute? Om man tex ska spola med kallvatten, vart är det...
Svar
5
· Visningar
2 382
Hästvård Hästen har fått rehabiliteringsschema av veterinär med upptrappning varannan vecka (skrittpromenader). Just nu går hon i stor platt hage...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: tolksele
·
Foder & Strö Vad tycker ni om ovanstående foder? Givetvis beror det ju på vilket kraftfoder man syftar på men som helhet? Det komemr börja säljas i...
Svar
10
· Visningar
1 487
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka