Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Undrar bara om någon börjat fodra med detta foder ännu? Har terroriserat Granngården, men det har fortfarande inte kommit in...
2
Svar
26
· Visningar
2 348
Senast: caradan
·
Hästvård Det vimlar av avmaskningsfrågor på detta forum, men även jag är i behov av att ställa en fråga i just detta ämne… Så snälla Magdalena...
Svar
4
· Visningar
1 178
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård ni som använder hösikag till era hästar, vaccinerar ni mot botulism då? vad kostar en sådan vaccination?
Svar
1
· Visningar
782
Senast: Millz
·
M
Hästvård Satt just och funderade på det här med nerver och ytliga nerver på hästar. Finns det någon mer stor ytlig nerv förutom Ichiasnerven som...
Svar
7
· Visningar
1 255
Senast: puckis
·
Foder & Strö Hej hopp! Har en 20-årig ponny här hemma som för tillfället rids mkt lätt i och med att han har dragit på sig en senskada i sommras. Jag...
Svar
18
· Visningar
2 322
Senast: Jaba
·
M
Hästvård hejsan, jag har hört talas om olika sorters blister och vad man kan göra med dem, men jag har inte riktigt förstått än vad det är för...
Svar
1
· Visningar
1 954
Senast: nilema
·
V
Foder & Strö Jag står i ett stall där ägaren "gör" sitt egent foder, korn, havre och ensilage. Kan ställer massa vita balar utanför stallet som vi...
Svar
8
· Visningar
950
Senast: mandalaki
·
B
Hästvård Jag har nu varit till hästklinik med mitt sto. Det visade sig att hon är dubbelsidigt halt fram och att hon har en hovbensrotation på hö...
Svar
3
· Visningar
1 126
B
Hästvård (frågor igen ang vävning! :crazy:) ...vad har ni för erfarenheter? har ni en häst som väver och har det nån gång ställt till problem...
Svar
4
· Visningar
1 162
Senast: little_blondie
·
M
Hästvård Jag har på en annan sida blivit kallad för dum för att jag ansåg att föl inte behöver hanteras särskillt mycket (tidsmässigt handlade...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 329
·
A
Foder & Strö jag har ingen tillgång till våg så jag undrar hur mycket 0.3 kg kraft grund, 0.4 kg vetekli och 0.2 kg soja och 50 g miner blå i...
Svar
1
· Visningar
1 116
·
Foder & Strö Tänkte höra om vad det är för näringsämnen i halm? Vet att det inte innehåller proteiner men vad innehåller det? Jag har fin gyllengul...
Svar
7
· Visningar
1 178
Senast: Francess
·
Q
Hästvård Undrar hur vanligt det är att man inte kalkar sina boxar/spiltor. Ni som inte gör det, varför inte?
Svar
5
· Visningar
974
Senast: Titz
·
S
Svar
29
· Visningar
4 449
Senast: _Sucy_
·
H
Foder & Strö Funderar på att börja ge vissa hästar vetekli... Eftersom vissa står på torv eller spån istället för halm. Jag vill att de ska få i sig...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: Hästbiten
·
S
Foder & Strö är det någon stor skillnad på betfor i pelletsform och vanlig betfor?
Svar
13
· Visningar
2 843
Senast: aspartam
·
S
Foder & Strö Jag flyttar till ett nytt stall i helgen och deras hösilage har följande värden (per kg foder): 59% TS 45 g smb rp 5,7 MJ energi 4,2 g...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: Sirisiri
·
S
Hästvård Ska klippa min häst nu till vintern och undrar lite över vad jag ska välja för "mönster" på henne! Hon är en känslig dam men om hon nu...
Svar
3
· Visningar
1 018
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Nån som har gjort det på sin häst? Hade en tandläkare ute hos min häst för ett par dagar sedan och hon upptäckte en "knöl" som hon...
2
Svar
20
· Visningar
3 917
Senast: Happy
·
Hästvård Ni som minns det skakande fölet kanske vill ha en rapport. Har inte skakat alls oavsett på 3-4 veckor. Igår gick hon ute i isande kallt...
Svar
7
· Visningar
1 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka