Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har ett 20 årigt sto med fångbesvär. Skulle behöva förslag på vettigt kraftfoder... Då hon inte är så pigg av naturen och fruktansvärt...
2
Svar
20
· Visningar
1 658
Senast: BOGGIE
·
B
Foder & Strö Letar efter ett bra hö att fodra mina hästar med till våren, har letat länge nu och det är väldans svårt att få tag på vettigt hö tycker...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: BJÖRKIS
·
T
Hästvård Någon som har ett bra tips på hur jag ska få min hästs man ren igen? Just nu ser den ut att ha en lerinpackning med tovor som "extra...
Svar
6
· Visningar
903
Senast: Rea
·
Foder & Strö Hej! Jag blir tokig på min häst. Just nu får han en kvot på 7,2 (51MJ och 368 gSRP). I ett par dagar nu tycker jag att ryggraden...
2
Svar
36
· Visningar
2 025
Senast: Magdalena
·
M
Hästvård Alla som undrar om avmaskning; här finns en suverän sida med senaste rönen skriva på ett förståeligt sätt. Går att skriva ut och sätta...
Svar
3
· Visningar
1 146
Senast: Pirayan
·
Foder & Strö Jag har nyligen köpt en ny häst och förbereder nu för att räkna ut hans foderstat. Analysen kommer snart. Jag skulle vilja ha hjälp av...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: **BORTTAGEN**
·
M
Hästvård Min lilla häst har gjort illa sig!! Jag vet inte vad han har gjort illa sig på, men det kan vara vatten hinken som han lyckades slita...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: merenwen
·
M
Foder & Strö Snabb fråga :o: Har torkat hösilage i mikron! Det var 100gr innan jag torkat det. När det var torkat var det 35 gr. Hur räknar jag då Ts...
Svar
11
· Visningar
2 707
Senast: Nyx
·
V
Foder & Strö Vad vet ni om fosfor? Vill ha lite mer fakta här om någon kan dela med sig? På vilket sätt inverkar fosforn och vad är den bra för...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: gejsa
·
Foder & Strö Finns det någon bra "mall" på nätet som man kan leta reda på hästens behov, i? (energi, protein). Jag har skickat iväg ensilaget på...
Svar
12
· Visningar
1 005
Senast: Lydia
·
Foder & Strö Vad tycker ni om fibergi? Själv tycker jag att det verkar vara nåt som "blir över" och sen kstas det ner i samma påse. Lite halm, lite...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: kakan79
·
S
Foder & Strö Ni som ger era hästar munkpeppar, hur mycket ger ni och hur ofta? Jag undrar även var man köper munkpeppar någonstans? Tacksam för...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: Arwyn
·
R
Foder & Strö Fick höra en sak som jag tyckte lät lagom konstigt idag. Jag har nämligen börjat ge min pålle vetegroddsolja för att han har lite klåda...
Svar
6
· Visningar
4 059
Senast: suisyola
·
K
Foder & Strö Jag har tre olika hö partier, hur gör jag?? Går det att plocka från alla tre o blanda ihop o sända in?? Det kan ju inte vara nödvändigt...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: armada
·
Foder & Strö Ungefär hur mycket är 100g Miner Vit ? 1 dl?
Svar
1
· Visningar
686
Senast: Jet
·
Hästvård Vill bara göra en liten koll på hur vanligt det är att man har samma hovslagare år ut & år in.. Man hör ofta att folk är missnöjda...
2
Svar
26
· Visningar
1 888
Senast: Lilltufsan
·
C
Hästvård Tyvärr.. Har haft hästen i knappt två veckor. Min syster säger att hon alltid har tyckt att han har varit svårt att kratsa ena hoven på...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: **BORTTAGEN**
·
F
Foder & Strö Hej alla kunniga! Mina hästar går på fri tillgång på hö och äter ca 11 kg var per dygn. (Det är två araber). Från höt får de: 85 MJ 730...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: maggan2
·
A
Hästvård Min häst hade ett överben på insidan av höger fram (tre-fyra cm under knäet) när jag köpte honom som oinriden femåring -96. Sedan dess...
Svar
11
· Visningar
1 978
Senast: bullis1
·
J
Foder & Strö Är det någon som har ett "botemedel" för hästar som är lösa i magen?? Har provat linfrö och Mag & Tarm-pulver, men utan resultat...
2
Svar
25
· Visningar
1 860
Senast: julius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar