Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Planerar att inhandla bla. sojamjöl och vetegroddar men vet inte vart jag kan hitta dessa fodermedel. Någon som vet? Har dessutom kikat...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: Quell
·
B
Hästvård Klippte min ponny idag, eller iaf försökte klippa! Halva rumpan, halva magen och lite fläckar här och där blev inte klippta... Till en...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: suisyola
·
Hästvård Kan någon hjälpa mej med råd. Jag har ett 1-årigt litet New Foreststo, som fått problem. Avmaskade henne med Noromectin i början på...
Svar
5
· Visningar
2 511
Hästvård Kele hade ju återbesök på MK idag. Gick på släpet snällt, tvekade lite vid rampen men den var väldigt brant och luktade massa...
Svar
11
· Visningar
1 138
Senast: Nina83
·
S
Foder & Strö från karft eller någon annan. jag har ett ponnysto på 6år som diar en 5månaders hingst föl,hon motioneras ej just nu. hon får: på en hel...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Magdalena
·
Hästvård Min pålle har misstänkt hovböld,min hovslagare sa.....ta bomull indränklt i jod,lägg det runt hela hoven och linda.Detta ska jag göra i...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö MIna hästar får nu foder: 8:00, krafftfoder, hö ute 12:00, hö 16:00, hö 20-21:00, intag, hö & krafftfoder inne. Det känns som om det är...
Svar
7
· Visningar
821
Senast: strumpan
·
E
Foder & Strö ..trots att tandis och veterinär har kollat hennes mage, munhåla och kollat/raspat tänderna utan att hitta några fel. Lite mystiskt...
Svar
7
· Visningar
1 026
Senast: suisyola
·
Hästvård Är det karenstid på djävulsklorot? Hur lång i sådana fall?
Svar
8
· Visningar
1 251
Senast: Boj
·
B
Hästvård Hej Mitt sto har blivit väldigt konstig. Det började med en hälta på hö fram men som visade sig vara hö bak. Hon fick behandling med...
Svar
10
· Visningar
1 543
Senast: mandalaki
·
A
Foder & Strö Någon som vet på ett ungerfär hur mycket 1 liter av följande är i kg. har ingen bra våg Kornkross havre Betfor (svårt jag vet, men jag...
2
Svar
22
· Visningar
4 939
Senast: Quell
·
R
Foder & Strö Min häst beter sig lite konstigt nu för tiden. Å andra sida reds hon nästan varje dag förut och nu rids hon bara varannan dag. Nu när...
Svar
12
· Visningar
1 188
Senast: Rianimare
·
Q
Hästvård fick igår tipset om att det jag trott varit protein knölar har idag visat sig varit älg flugor som "bor" på min häst!!! :eek: letade...
Svar
9
· Visningar
1 282
Senast: Boll
·
R
Hästvård Min syster har drabbats av mul å klövsjukan som tydligen inte är farlig för oss människor..men hur ä det för hästar...har hästen på...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: Inte_Ung
·
S
Hästvård Jag behöver lite tips på hur vi kan fixa min medryttarpållas hovar. Dom är otroligt torra och sprukna. Hon går nu barfota eftersom...
Svar
13
· Visningar
2 323
Senast: Corax
·
F
Hästvård Den typen av svullnader på benen som går ner när man rider, vad orsakas det av egentligen? Hur förebygger man dem?
Svar
12
· Visningar
982
Senast: Corax
·
N
Foder & Strö Jo, det är så att senaste veckan har jag noterat vid ett flertal ggr att när min häst bajsar, så rinner det lite vätska antingen före...
Svar
7
· Visningar
1 019
Senast: Nina83
·
B
Hästvård Hur går en avlivning till? Vad kostar det? :confused:
2
Svar
29
· Visningar
10 723
Foder & Strö Min ena häst missbrukar sin saltsten, så nu tänkte jag istället ge henne salt löst i fodret. Koksalt innehåller väl 40% natrium...
Svar
2
· Visningar
1 055
Senast: athena
·
B
Hästvård Är det försent att klippa nu? Hade inte tänkt att göra det i år, men jag känner att jag måste nog det, hade tänkt att klippa halsen och...
Svar
5
· Visningar
756
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025