Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Min häst har alltid skitit högar med avföring.. flera stycken och hela kottar... :crazy: Men så nu, den senaste veckan har avföringen...
Svar
5
· Visningar
1 329
Senast: Rikkan
·
J
Foder & Strö Har ett väldigt tunt vbl sto som jag köpte för 6 veckor sen. Hon har fri tillgång på hö, 2 kg lusern pellets och 3 l havre + mineraler...
Svar
14
· Visningar
1 162
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö From mån börjar jag jobba (sist jag gjorde det var feb-02!) och har nu problem med att fodra lunch till mina hästar. De får frukost...
Svar
9
· Visningar
859
Senast: fejko
·
S
Hästvård Någon som har erfarenhet av tarmfickor, behöver få reda på allt om detta, symptom, behandling osv Misstänker att en häst i gamla...
Svar
1
· Visningar
2 436
Senast: annaa
·
Foder & Strö Detta har ju inget med hästarna att göra, hoppas ingen misstycker till denna tråd... Men om ni älskar vitlök vill äta något underbart...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: aramis
·
S
Hästvård Jag hade veterinären ute igår och hästen blev ordinerad boxvila i 14 dagar och han ska äta Fenylbutazon i 10 dagar. Hans ben ska också...
Svar
11
· Visningar
1 132
Senast: Centaur
·
D
Hästvård Jo, det har jag blivit tvungen att göra :( Min häst har stått på penicillin i 5 dagar. Igår var sista dagen att spruta honom. Tyvärr...
2
Svar
26
· Visningar
4 587
Senast: Prosit
·
C
Foder & Strö Vad gör magnesium för muskulaturen?
Svar
2
· Visningar
598
Senast: mirjada
·
B
Foder & Strö Fungerar det bra på hästar som har svårt att lägga på sig? En fundering bara... :)
Svar
9
· Visningar
950
Senast: breccia
·
S
Hästvård \"Verka blod\"? Ja, alltså verka hovarna så hårt att det blöder? Varför gör man så? Finns det några fördelar med att göra det...
2
Svar
26
· Visningar
2 264
Senast: Krokodilen
·
Hästvård Hur mycket ska man kunna själv när man hämtar ut sin häst från klinik? Hur mycket information brukar man normalt få? Vi hämtade vår...
Svar
7
· Visningar
1 010
Senast: mian1
·
D
Hästvård Upptäckte idag att det i båda hagarna fanns blodblandade kissfläckar i snön!!! Såg inga spår av dessa i boxarna eller på hästarnas ben...
Svar
7
· Visningar
1 581
Senast: puman_22
·
N
Foder & Strö Min halm har tagit slut och jag måste köpa ny och grannen hade råg-vetehalm att sälja. Jag ska ju bara ha halmen att strö med, men bägge...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: janta
·
P
Foder & Strö Hur mycket kraftfoder är det man kan ge per giva? Är det 1kg per 100kg häst? Låter mycket att ge 5kg på en gång :D :confused:. Har...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: Magdalena
·
Hästvård Lång klinikrapport ang valacken & åringen Imorse gick jag upp klockan fyra, och strax innan sex började vi lasta. Och idag var det den...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 081
Senast: Welsh
·
M
Foder & Strö Nu har jag fixat nytt hö med bättre värden. Hur jag än försöker så får jag inte till bra foderstater, jag måste vara dum! :D Har någon...
Svar
2
· Visningar
616
Senast: majja22
·
N
Foder & Strö Har planer på att ha en travare på foder. Han är väldigt tunn just nu och jag skulle önska att han la på sig lite mer men är inte alls...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: mizzcat
·
H
Hästvård Vad ska annvändas vid hårfällning.Jag har tidigare haft B-vitamin.Men nu läste jag i ridsport att man ska ha ADE-vitamin.Vad annvänder...
Svar
9
· Visningar
2 340
Senast: Mirelle
·
Hästvård Jaha nu har det hänt som inte får hända. Husse har för ett par veckor sedan varit duktig och bytt ut det ena loftgolvet, de gamla...
Svar
5
· Visningar
2 887
Senast: KungTulle
·
Hästvård En häst i stallet har någon form av "hudproblem". Det är på bogen, det blir som små "krustor" som man kan pilla bort. Det lossnar då...
Svar
5
· Visningar
1 280
Senast: Maris_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka