Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hjälp Viktigt Viktigt det var längesen jag lärde mig att räkna foderstater men om det inte står tex MJ/kg ts i analysen så måste man väl...
Svar
12
· Visningar
852
Senast: Luff
·
K
Hästvård Kan en häst stå och hålla sig,om dem är akut kissnödiga men står på ett tokigt ställe för att utföra det på? Våran häst står med bena...
Svar
18
· Visningar
1 865
Senast: Arabizar
·
Foder & Strö Varför blir vissa hästar så "ur form" på våren vid pälsfällningen? Hästar i sin bästa ålder och i god kondition och med extra...
Svar
10
· Visningar
3 955
Senast: tiingeliing
·
Hästvård Lymfangit & feber- hur akut är det? Hej Min lilla åring har lyckats fått lymfangit på ett bakben som upptäcktes nu ikväll när hon togs...
Svar
6
· Visningar
2 308
Senast: Intejag
·
S
Foder & Strö Ni som har kräsna hästar, vad ger ni för kraftfoder? Har fått hem en foderhäst som tidigare bara fått fri tillgång till hö. Hon äter...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: GoddessOfLove
·
Foder & Strö Ni som ger hästen extra B-vitamin vid pälsfällning... När börjar ni ge? Och hur länge håller ni på? På tex Shy Feeder står det väl att...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: anci_87
·
S
Hästvård varför börjar en häst helt plötsligt å krubbita? vad hjälper krubbitar remmen till och gör???? hur kan man få dom till att sluta krubbita??
Svar
16
· Visningar
3 656
Senast: Egot
·
J
Foder & Strö Blev rekomenderad av tränaren att ändra på kraftfodret till min ponny pga av hennes beteende. Hon blev för överenergisk på kraft groov...
Svar
3
· Visningar
878
Senast: mirjada
·
Foder & Strö Min gamla ponny (23år) blev förra våren vid pälsfällningen riktigt mager samtidigt som hon var bukig. Det var svårt att få upp henne i...
Svar
10
· Visningar
1 041
Senast: Centaur
·
F
Hästvård Har precis skaffat mig en halvfoderhäst, och jag kan ibland känna att det blir lite "ytligt" när har honom, det blir bara att hämta från...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: calind
·
C
Foder & Strö Har nu läst så mycket gott om tisteloljans effekt på eksemhästar att jag tänker pröva på min islandshäst. Men jag undrar: Ger ni...
Svar
3
· Visningar
800
Senast: cross
·
I
Hästvård att en häst som varit halt en lång tid å vilat, menar lååång tid, kan vara jätte lugn när man börjar rida igång den. är det hästens egna...
Svar
5
· Visningar
1 059
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst har fått diagnosen kissing spines. Någon med erfarenhet av detta? :( Hur har det gått?
Svar
15
· Visningar
2 267
Senast: Glimten
·
Foder & Strö Är det någon som har erfarenheter av sådana och hur har de yttrat sig? I vilket syfte har ni gett carrageenet och hur länge innan...
Svar
18
· Visningar
2 722
Senast: Lotus
·
F
Foder & Strö Min häst har gått på trav i hela sitt liv. Fram tills sommaren 2003, och har inte arbetat så mycket sen dess. Fram tills nu. Jag har...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: Sweet
·
J
Foder & Strö Ja läser detta forum ofta och gärna.Tycker jag har lärt mig mycket av er som vill dela med er av er kunskap och ge goda råd. Är mycke...
Svar
13
· Visningar
1 163
Senast: martha
·
E
Hästvård Har någon här erfarenhet av häst med njursvikt? Mitt kallblod började visa konstiga symptom innan jul: svettningar, kissade jättemkt...
Svar
1
· Visningar
908
Senast: Icebabe_1
·
Foder & Strö Finns det någon generell tabell eller något mått på vilka raser/vikter på hästar som behöver hur mycket MJ? ...om ni förstår vad jag...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: Inelin
·
Hästvård Jag maialde parasitologen på SV med en fråga om hur jag på bästa sätt sanerar min vinterhage. Bland annat frågade jag hur länge hagen...
Svar
4
· Visningar
1 886
Hästvård Pålle håller på och tappar tänder (fyller fyra i april). Han har också kommit in i en växperiod och är trött och ligger mycket. De...
Svar
10
· Visningar
1 971
Senast: psychogrrl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka