Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Min häst fick för ett par veckor sedan på något mystiskt vis en ordentlig svullnad på ryggen (ungefär vid länden), en skada orsakad av...
Svar
8
· Visningar
1 766
Senast: Tingeling85
·
F
Foder & Strö Men jag måste fråga vissa saker! Jag ger mina hästar linfrön (kokt givetvis)MEN.. hur ofta kan jag ge det? varje dag eller??? Det har...
Svar
14
· Visningar
1 466
Senast: abc
·
L
Hästvård Vilket linement använder ni? Har ni olika vid olika tillfällen, i såfall vilka? Den här blue lotion är den kylande eller värmande..jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 683
Senast: RunningMoonlight
·
Foder & Strö Behöver inte en 3 årig islandshäst lika mycket extra protein som en annan 3 åring? Jag hörde nyss att islandshästarna inte behöver...
Svar
3
· Visningar
746
Senast: Lobelia
·
Foder & Strö Har försökt att räkna på hur mycket tokosel jag ska ge min NSV (ca 600kg) som också får Chevinal Plus, men kör lite fast.... Ska det...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: Vinja
·
N
Foder & Strö jag undrar hur mkt foder era 99:or får?? hur stora dom e o hur mkt dom går. min e ett halvblod som är ca 160 manke går normalt4 ggr...
Svar
6
· Visningar
718
Senast: Bucus
·
Hästvård Är det någon av er som har problem med att hästen/ponnyn har för tjock svans? Jag har ett shettissto med vit svans, och både hon och jag...
Svar
5
· Visningar
1 172
Senast: Jamtland
·
Foder & Strö Finns de i luften eller sitter de "fast" i halmen/höet osv? Stallägaren har köpt på sig den hemskaste halm som går att hitta. Stor...
Svar
1
· Visningar
1 628
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Åringen har ju 1200 EPG av lilla blodmasken, konstaterat med träckprov i februari. Jag vill ju avmaska både henne och valacken så fort...
Svar
2
· Visningar
715
·
D
Hästvård Bör man raspa tänder? Vad anser ni och hur ofta gör ni det? Vad brukar det gå på? Som nybliven hästägare vill jag gärna veta mer vad ni...
Svar
13
· Visningar
1 078
Senast: Axelle
·
Hästvård Måste få avreagera mig lite, vilka jävla idioter det finns. Valacken står ju på strikt boxvila (med 20 min lugns kritt vid hand/dag)...
2
Svar
37
· Visningar
2 322
Senast: Solvira
·
M
Hästvård Har en liten undran... om man är förkyld, feber eller dyligt är det då risk att man smittar hästarna som man är i närheten av??? Jag har...
Svar
2
· Visningar
4 173
Senast: Boll
·
E
Foder & Strö Vad finns det för fodersorter med mera energi och mindre protein i? Lyckas inte hitta ngt sådant. Sitter och övar mig i...
Svar
7
· Visningar
869
Senast: Egonson
·
A
Hästvård Hej ! Finns det någon här som kan hjälpa mig att klura ut om min häst är oren eller bara svag/stel i sitt högra (?) bakben ??? Min...
Svar
13
· Visningar
2 716
Senast: aker
·
S
Hästvård Hade svårt att sova i natt så jag låg och grubblade en hel del. Framför allt på det här med hästens hovar och vatten. Jag fick tidigt...
2
Svar
29
· Visningar
2 971
Senast: bibban
·
Hästvård Mitt sto som fölar 15 maj vaccinerades förra året 19/2 (Equip FT- stelkramp+influensa), 24/10 och 24/11 (Equiffa vet). När och med...
Svar
1
· Visningar
844
·
J
Foder & Strö hallå!Är det korrekt att en new forest på 400 kg i medlehård träning har ett underhållsbehov på 67,5mj och 405 g smb rp? och, vad blir...
Svar
6
· Visningar
881
·
K
Hästvård Något konstigt har hänt med min älskade häst. Han har märken i ryggen precis som om man skulle dragit åt jorden hårt eller som om han...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: skuggi
·
B
Foder & Strö Vad har dessa två för funktion i hästkroppen? Har kommit fram till att det känns ganska onödigt för mig att fortsätta ge Chevinal Plus...
Svar
6
· Visningar
1 318
Senast: Bucus
·
Hästvård Just som jag trodde att vi skulle klara den långa Quadrisolkuren utan magproblem (det är sista dagen idag) så slog det till. Möttes...
Svar
12
· Visningar
3 080
Senast: pialotta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka