Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Tittade på Animal planet om en pålle som blev kastrerad i Förenade arabemiraten ngnstans. Då slog det mig en sak jag inte vet, byter...
Svar
13
· Visningar
1 565
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Jag skall öka på med protein till min häst. I vad finns det mycket protein men lite energi? Hon får nu 2kg müsli 1kg betfor 12 kg hö...
Svar
3
· Visningar
725
Senast: Swannie
·
H
Foder & Strö Vet inte om det är i rätt forum nu men.. vet nån vart man kan köpa bra Foderlådor??(att förvara foder i alltså) :confused: både på...
Svar
2
· Visningar
630
Senast: Arracsbullen
·
Foder & Strö Stötte på följande: En användare på ett annat forum hade frågat sin veterinär om hur ensilage är som hästfoder. Vet frågar då...
Svar
19
· Visningar
1 685
Senast: _Hanna_
·
H
Hästvård Vill veta om det är någon som har erfarenhet om att ha kaniner och hästar ihop?? Min ponny har boxvila och jag tänkte skaffa en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 350
Senast: mia
·
Foder & Strö Har en fundering angående betfor... I stort sett alla stall jag känner till ger betfor på kvällen! Man SKULLE helt enkelt det, men jag...
Svar
14
· Visningar
1 610
Senast: eldione
·
L
Foder & Strö Står på stall där de tar in eget hö/ensilage. Där räcker en bal ca 2-3 dar och sen är det på med nästa. Hur gör jag när jag vill ha...
Svar
4
· Visningar
868
Senast: Mynta2
·
I
Foder & Strö Har en 2-åring som håller på att växa en hel del märker jag och antagligen är det väl därför han är lite för lätt i hull, det går åt på...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: Luff
·
C
Hästvård Har sökt på forumet, men jag hittar faktiskt inte så mycket om inkar. Vad har ni som har haft detta på eran häst gjort. Har förstått att...
Svar
9
· Visningar
1 595
Senast: emindy
·
Hästvård Är lite nyfiken på detta, om vilka resultat era hästar har fått av det. Favina är Mycket mottaglig för det och blir from som ett lamm...
Svar
2
· Visningar
981
Senast: Jamtland
·
Foder & Strö Hej! Är det någon här som har fri tillgång på mineraler? I box/på lösdrigt/i hagen?? :cool:
Svar
15
· Visningar
1 043
Senast: mirjada
·
L
Hästvård Min pålle har på senare tid känts låghalt vid trav, inte varm eller svullen, snubblar också med höger ben. Så upptäcker jag att hans...
Svar
11
· Visningar
1 159
Senast: HannaZ
·
A
Foder & Strö Gammeln hade en foderstrupsförstoppning för ett tag sedan vilket har ordnat upp sig. Nu är han däremot lite dålig i magen av och till...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: ang
·
Hästvård Behöver lite input om vad min häst kan ha drabbats av. Jag har varit bortrest, red henne (hoppning) på torsdagen och hon var jättefin...
Svar
9
· Visningar
747
Senast: lil-sis
·
L
Hästvård Hej. Min tjej hemma i stallet har ett kraftigt inflammerat senfäste i ett bakben och det har även blivit i det andra. Hon står på...
Svar
2
· Visningar
1 245
Senast: lenizen
·
Foder & Strö Vad ska jag räkna med för behov till en Vbl travarvalack född 00, unghäst i mina ögon, rids 3-4 ggr per vecka i skogen i mellantempo ca...
Svar
4
· Visningar
610
Senast: Jessica
·
Hästvård Jag har en 14 årig skimmel ute på foder. Idag ringde fodervärden och var förtvivlad :cry: Hästen i fråga hade den senaste veckan varit...
Svar
8
· Visningar
2 468
Senast: Skruttan
·
Foder & Strö Innehåller det betfor? Ska man blötlägga det i så fall? Nån som vet?
Svar
1
· Visningar
817
Senast: solenbakommolnet
·
S
Hästvård Min lilla fröken har växelvarma hovar. Det vill säga vissa dagar är dem kalla och andra dagar varma. Oftast är det framhovarna det...
Svar
10
· Visningar
1 468
Senast: solenbakommolnet
·
Hästvård Min Tinker har en underbart lång och tjock man, men tyvärr så faller inte allt på samma sida av halsen. Jag har försökt med de mest...
Svar
15
· Visningar
1 791
Senast: Petunia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka