Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård har alltid min häst barfota bak på sommarhalvåret, har alltid funkat utan problem, fram till för en vecka sen, då hovis var här och...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: paradox
·
T
Foder & Strö Vad är de egentliga skillnaderna? För/nackdelar? Eftersom det regnat så mycket har vi inte fått in vårat hö än, och höet är bara till...
Svar
1
· Visningar
803
Senast: Gefjun
·
B
Foder & Strö Hej! Jag ska skaffa ponny nu och jag vet inte hur man räknar ut hur mycket hö och foder den ska ha!!? :confused: Puss å kram
Svar
4
· Visningar
955
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Har just fått ny lånehäst, han har inte blivit riden på ett halvår och det finns inte en muskel någonstans. Konditionen står på minus...
Svar
10
· Visningar
890
Senast: Sastra
·
Foder & Strö Spelar det någon roll rent innehållssmässigt (kvalité) om man köper förstaskörd eller andra? Bonden jag brukar köpa av sa att han fick...
Svar
9
· Visningar
6 701
Senast: Moniq
·
S
Hästvård Jag vill gärna veta lite om att ha hästar på lösdrift/stall. Du får gärna besvara frågorna här nedan. 1. Har du din häst på lösdrift...
Svar
12
· Visningar
1 108
Senast: norpan
·
A
Hästvård Ägaren till hästen jag rider har inte avmaskat sina tre hästar ännu! inte nån gång detta året har hon gjort det! har vart på henne om...
Svar
7
· Visningar
1 121
Senast: Icebabe_1
·
Hästvård Pållen har en liten galla vid höger bakkota och jag tycker att han vilar av det bakbenet mer än det andra, man ser dock ingen hälta...
Svar
4
· Visningar
1 350
Senast: HannaZ
·
M
Hästvård Hur säkert är det egentligen? Har hört att chipen inte alltid går att hitta så lätt igen. Att hästar har blivit chip-märkta flera gånger...
Svar
4
· Visningar
750
Senast: MaLu
·
G
Hästvård Jag köpte ett fullblodssto för några veckor sen och hon har sedan dess gått på bete dygnet runt. Hon var tunn när hon kom, men inte...
Svar
6
· Visningar
1 423
Senast: Magdalena
·
B
Foder & Strö vad händer vid ett underskott av fosfor? SNABBA SVAR tack :bow:
Svar
6
· Visningar
795
Senast: Jessica
·
N
Foder & Strö Fungerar det att ge om man har 30-40 kilos balar?
Svar
8
· Visningar
844
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård om man vill ge hästen salt i fodret, vad är det för salt man ska ge den då? O hur mycket ska man ungefär ge en Dponny som går lagom...
Svar
13
· Visningar
995
Senast: Huntress
·
M
Hästvård Eller VAD är det min häst har fått? På insidan av alla benen förutom vf har huden spruckit i en 1-2 dm lång sträng. Huden hänger i små...
Svar
16
· Visningar
978
Senast: majja22
·
Foder & Strö de har vi alltid haft förr och det har ju varit praktiskt på så sätt att det alltid finns vatten. men man vet ju inte hur mycket hästen... 2
Svar
24
· Visningar
2 026
Senast: _otursbarn_
·
Hästvård Min häst är alldeles upp äten av alla mygg/knott. Värst är det runt skapet, under magen (helst precis i sadelgjords läget) samt fram vid... 2
Svar
28
· Visningar
2 784
Senast: vippan
·
T
Hästvård Hur lägger ni ett riktigt bra stallbandage? Vilken typ av lindor använder ni?
Svar
13
· Visningar
3 600
Senast: trollfaksen
·
Z
Foder & Strö Skulle behöva lite tips på hur jag ska fodra min häst! Börjar få så smått panik nämligen. Hästen gick på bete i 3 veckor i början av...
Svar
14
· Visningar
969
Senast: Psyco
·
N
Hästvård Vad kostar det (på ett ungefär) att grundvaccinera sin ponny?
Svar
3
· Visningar
698
Senast: Haffe
·
J
Foder & Strö Vad bör man udvika för fodersorter då? :confused: 2 3
Svar
42
· Visningar
7 807