Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Huhu..det här kommer att bli svamligt - trött! Hoppas på lite råd angående mitt varmblod som för ungefär 2 veckor sen blev stapplig i...
Svar
12
· Visningar
1 207
Senast: Skrållis
·
Hästvård Idag upptäckte jag något som såg ut som en orangeröd fästing, som hade bitit sig fast vid medryttarhästens bringa. Den satt som berget i...
Svar
12
· Visningar
10 491
Senast: Lazio
·
B
Foder & Strö Min häst är väldigt fet och går på ett ordentligt bete dygnet runt,och om det inte vore för bronkiten så skulle jag inte ge henne någon...
Svar
10
· Visningar
806
Senast: Bonbina
·
I
Hästvård Bra tips på att få bort knutor snabbt!
Svar
2
· Visningar
807
Senast: isla
·
Foder & Strö Hur länge står sig en tunna foderjäst? Köpte min i slutet av förra året (ca nov-03) kan jag fortfarande använda det eller är det bara...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Jollyembla
·
Q
Hästvård Nu har jag letat runt och läst allt hyper noga..och det enda jag har kommit fram till är att jag nog borde gå någon slags kurs eller iaf...
Svar
8
· Visningar
1 221
Senast: Mynta2
·
Hästvård Min kuse ska ju, som alla troligen vet, säljas i dagarna, Och jag är så sanslöst nervös! Tänk om röntgen visar något? Han är röntgad -00...
Svar
3
· Visningar
930
Senast: mandalaki
·
S
Foder & Strö Hästen i fråga är en nordisdam som går ute i stor gräshage från morgon till kväll. Så till frågan. Är det lämpligt att ge 3 kg hö inför...
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: _L_
·
C
Hästvård Jag hade tänkt köpa ett riktigt stallapotek så jag har om olyckan är framme. Kan nån ge mej tips på vad jag ska köpa och vad man...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: amalia
·
M
Hästvård Ni som har låtit ultraljudsbehandla senor och/eller muskler på era hästar, vad har ni tyckt om det? Har det gett god effekt? Har...
Svar
5
· Visningar
4 575
Senast: hubinette
·
Hästvård Jag har en par nybörjarfrågor/funderingar till Er med erfarenhet av barfotahovar: 1) Hur mycket och på hurudana underlag rids hästen... 2
Svar
29
· Visningar
3 165
Senast: Kassiopeja
·
K
Foder & Strö Efter att ha läst en massa om eksemhästar så har jag kommit fram till bl a att foderjäst ska vara väldigt bra. Det säter bl a magen i...
Svar
8
· Visningar
2 315
Senast: ecssory
·
Hästvård som går i vågor i takt med solen/värmen/flugorna. Pålles vänstra öga blir inflammerat så fort värmen (och då också flugorna) kommer...
Svar
12
· Visningar
1 746
Senast: Shettisar
·
Hästvård Jag blir tokig, mina shettisar har haft problem med hålrum i antingen 1 eller 3 hovar.Har hållt på att verka upp dom nu i 1 års tid.Det...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: Shettisar
·
L
Hästvård min pålle startar på fredag och efter starten tänkte jag sätta kyllera på alla benen (det gör jag efter alla jobb). Eftersom det är...
Svar
3
· Visningar
1 027
Senast: Lindi
·
S
Hästvård Efter ridturen igår blev (vet inte vad dom där senorna heter... :o) ena frambenet nedanför knät helt jämntjockt. Hur skulle ni göra i...
Svar
7
· Visningar
2 018
Senast: zilla
·
Foder & Strö Är det bra att ge till hästen? Det är i bra skick och inte dammigt men luktar lite ko. Luktar ju inte som nytt hö. Försvinner inte...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: Magdalena
·
A
Hästvård hej min häst har skadat sig, en annan häst har sparkat honom på höger fram på insidan. han är jätte halt. efter 500 samtal till olika...
Svar
16
· Visningar
1 483
Senast: ylvalill
·
Hästvård Såg att min jodopax var flera år för gammal :o, köpte därför en ny flaska häromdan. Men vad har det för betydelse om jodpaxen är gammal...
Svar
2
· Visningar
809
T
Hästvård Har ganska nyligen fått hem en ny ponny. Han står och böjer in nacken, för att sedan sänka huvudet och "rapa", tar dock inte stöd mot...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: tuttiboo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka