Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad betalar ni för eran havre och var köper ni den? Är det någon skillnad på "högfettshavre" och "vanlig" havre? Kram från...
2
Svar
23
· Visningar
3 006
Senast: Kirie
·
F
Foder & Strö Vår islänning går på lösdrift med två andra hästar, en islänning och en quater. Just nu har de "fri tillgång" på hösilage (de får tre...
2
Svar
25
· Visningar
3 366
Foder & Strö Är det farligt med hög ca/p kvot? Hur hög kan kvoten vara utan att vara skadlig?
Svar
8
· Visningar
3 247
Senast: Miaa
·
P
Foder & Strö Hej, Har idag fått min höanalys och svaret är enligt nedan och jag undrar om det är bra eller dåliga värden. Har skickat min analys...
Svar
8
· Visningar
1 493
Senast: Penny
·
A
Foder & Strö Måste så nytt gräs i hagen som var tänkt från början. Nu har vi bara en åker kvar som är täckt av klöver och inte bara riktigt gräs...
2
Svar
21
· Visningar
5 892
Foder & Strö det var evigheter sedan jag behövde räkna på foderstat och har väl glömt alldeles för mkt;) men nu är det dags igen... och min fråga är...
Svar
6
· Visningar
1 083
Senast: tinissen
·
Foder & Strö Sitter här och räknar på foderstat till min inte magra, men väääldigt tunna fullblods kille och har förstått att H*ppo *lfa Grow ska...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 226
Senast: Ramona
·
Foder & Strö Hur tänkte ni när ni valde kraftfoder? Antalet tillverkare är många och alla lovar det bästa. Jag valde att fortsätta på det som...
2
Svar
27
· Visningar
4 020
Senast: ameo
·
Foder & Strö Ja som rubriken säger, kan man lita på en höanalys? Som ett ex. en bonde har 8 olika vallar han tar in sitt hö från, de ligger med en...
Svar
10
· Visningar
1 597
Foder & Strö Har äntligen blivit av med den sista varmblodiga hästen i flocken, så nu är bara tjockisarna kvar (fjording, fjordkorsning och...
Svar
7
· Visningar
1 370
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö Vilket är minst dåligt att ge till en insulinresistent ponny - havre eller lusernpellets som innehåller melass? Jag ger min ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 738
Senast: Alexandra_W
·
H
Foder & Strö Vad har ni för erfaranheter av följande produkter? Biopromin Profeed Probimin Pro Equo Mag & Tarm Microbalans Vilket har gett...
Svar
10
· Visningar
7 231
Senast: break_a_leg
·
Foder & Strö Hur mycket väger 1 liter lucernpellets (torr) ? Hur mycket väger 1 dl mineralpellets (typ kraffts?) Jag glömde ta med min hushållsvåg...
Svar
12
· Visningar
3 270
Senast: Seabaz
·
Foder & Strö ...ska hästen ha om den innan fått 3 kg mussli. Hur många liter blir det?
Svar
1
· Visningar
863
Senast: mahlmt
·
S
Foder & Strö Min shetlandsponny får hö nu på vintern, men jag har en väldigt enkel fråga. För tillfället får han också betfor för att folk har sagt...
Svar
13
· Visningar
1 501
Senast: Sandris
·
Foder & Strö ... Är det möjligt??? Jag menar om man nu är en duktig bonde, som känner sina åkrar hyfsat väl. Kan man då skörda höet vid en viss...
2
Svar
20
· Visningar
3 876
Senast: bigganl
·
M
Foder & Strö Jag har ett fullblod som är otroligt svår att få upp i hull hur mycket hö och kraft han än äter, så nu har jag fått tips att prova...
Svar
3
· Visningar
998
Senast: Madjoh
·
Foder & Strö Hur länge kan man fodra från en öppnad silageboll när det blir plusgrader ute? Vi har en torrare variant av silage och än så länge har...
Svar
4
· Visningar
1 137
Senast: Skogstroll
·
N
Foder & Strö Har en häst av fullblodstyp på foder 13år som är svår att hålla hull på. Han är inte mager men är smal och nu kommer ju kylan då jag...
2
Svar
23
· Visningar
5 932
Senast: Korven
·
S
Foder & Strö Jag undrar vad erat hö, spån och annat foder kostar er varje månad?:)
Svar
8
· Visningar
1 111
Senast: Zantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30