Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Flera i mitt stall använder våtservetter till att torka ögon, näsa mun på sin häst samt "putsa" hovarna :confused: Kan detta...
Svar
7
· Visningar
4 762
H
Hästvård Jag erkänner att jag aldrig har gått runt och klämt på testiklarna på unghingstar, men häromdagen skulle jag kolla ifall testiklarna...
Svar
2
· Visningar
1 245
Senast: hippie
·
Foder & Strö Krafft har olika sorts havre, vilken föredrar ni och varför? Ni som har hästar där havren "går upp i huvudet" hur blir reaktionen...
Svar
10
· Visningar
883
Senast: xandoor
·
Hästvård Finns det några fler här med hästar som har hud som "prinsessan på ärten"? Han får bortskavd päls efter sporrarna, altså "normal"...
2
Svar
33
· Visningar
2 562
Senast: CarolineB
·
Foder & Strö Hur fort kan man se resultat av av hästen fått nytt foder, ex glansigare päls? Och när ni börjar ge ett helt nytt krafftfoder (utgår...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: Tussilago
·
N
Hästvård Alla ni som har exem hästar kan väl berätta lite om hur det har varit för er och hästen?
Svar
15
· Visningar
1 023
Senast: Korven
·
Foder & Strö Mitt sto började tappa en massa och se allmänt tåkig ut blev väldigt orolig så jag tog ut vet men hon kunde inte finna några fel så vi...
Svar
6
· Visningar
1 262
Senast: malumbub
·
Hästvård Min lilla kille kastrerades stående igår (äntligen :devil: ) Där hänger lite "slafs" i skapet (gjorde det redan igår direkt efter...
Svar
14
· Visningar
1 303
Senast: Veronika
·
C
Hästvård Har läst alla inlägg jag hittat om ekollon, men undrar ändå vissa saker.. Vi har flyttat söderut från norr, och först tyckte jag ju att...
Svar
16
· Visningar
1 954
Foder & Strö Mitt fullblodssto är lite för smal. Egentligen är hon väl på gränsen till normalviktig fäör man ser inte revbenen längre. Hon går ute...
Svar
13
· Visningar
971
M
Foder & Strö Skulle köpa sojamjöl till min häst för att öka upp kvoten då mitt hö ligger något lågt. Hittade ingen beskrivning av näringsinnehållet -...
Svar
6
· Visningar
7 858
Senast: palett
·
Foder & Strö Vart kan man köpa det? Hittar ingenting på krafft eller mustangs hemsida? är dte nån som kan rekomendera nåt bra?
Svar
2
· Visningar
911
Foder & Strö Har försökt få svar i den andra tråden om Tokosel men ingen svarar. Om man har ett underskott på selen i grovfodret, är det ekvivalent...
Svar
5
· Visningar
1 578
Senast: mackan
·
P
Foder & Strö hej finns det någon som vet var man kan köpa fodret stjernekraft har försökt få tag på det men överallt säger dom att dom har slutat...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: Zeena
·
Hästvård Är back on track bra att ha på senskador? Min pojke verkar ha fått det, ska till klinik på Måndag och ultraljuda. Har kylt och haft...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 395
Senast: Elin_T
·
D
Foder & Strö Nån som vet det? De säckar jag brukar köpa har bara en liten etikett där det står linfrökaka och maximal giva per 100 kg häst.
Svar
2
· Visningar
1 066
Senast: anouk
·
D
Foder & Strö Förutom Krafft. Alltså hackat lucern gräs med liknande värden som Krafft's. Finns det överhuvudtaget nåt utan melass i eller mkt liten...
Svar
15
· Visningar
1 381
Senast: 95johsv
·
K
Foder & Strö Jag har en 5-årig arabvalack som har ett lugnt och fint temerament men varit lite svår att få upp i hull. Har då blivit rekomenderad att...
Svar
13
· Visningar
1 045
F
Hästvård Då jag övertog min nuvarande häst så började jag med att ta av honom skorna och släppa honom på bete i tre månader. Detta är en nioårig...
2
Svar
39
· Visningar
2 885
Senast: skuggi
·
A
Hästvård Har sett att det har börjat att komma allt fler "exemfoder" (även tillskottsfoder) på markanden. Är det ngn som testat? Resultat...
2
Svar
26
· Visningar
3 950
Senast: Juvelflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar