Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst konstaterades ha lymfangit i söndags av vetrinär. Hon har idag fått sista pencilinspruta. Hon har promenerats dagligen sedan...
Svar
3
· Visningar
2 235
Senast: lakrits
·
E
Foder & Strö Min häst, Nordissto på 21 år, blir så fasligt trött och seg i ridningen när hon fäller och ska sätta päls på höst/vår. Finns det något...
Svar
9
· Visningar
1 545
Senast: Eskita
·
Hästvård ikväll på avsnittet av dursjukhuset på tv så verkade de en häst som hade fång. Det skulle tydligen vara en kille som var världsmästare...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 970
Senast: Ceta
·
C
Foder & Strö Blir hästar tjocka av protein :confused: Eftersom mitt hö inte har det bästa proteinvärdet (ingen katastrof) så tänkte jag ge någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 895
Senast: Bubbla
·
J
Hästvård Hej! I stallet där jag har min häst så tycker jag att stallägarens fyra hästar inte har det bra för fem öre. Detta är tredje eller...
Svar
4
· Visningar
892
Senast: TantEster
·
Y
Hästvård ...men jag hittar inga andra symtom. Jag vet inte hur jag ska gå vidare, eller ens OM jag ska gå vidare... Ska förklara. Häst som...
2
Svar
21
· Visningar
2 341
Foder & Strö Vad kostar ett kg Dynavena Activ 100 resp. ett kg Dynavena mash? Håller just nu på och pyttsar med både det ena och det andra och...
Svar
3
· Visningar
768
M
Hästvård Min häst är alltid tjock i benen på morgonen och det går ned helt när jag rider eller om han gått i hagen under dagen. Det är lika...
2
Svar
27
· Visningar
2 642
Senast: Chappe_
·
F
Hästvård Jag har en häst som fått diagnosen Bronkit. Nu undrar jag om det finns någon som har erfarenhet av sådana hästar. Sen undrar jag om era...
Svar
7
· Visningar
1 048
·
Hästvård lite frågor... om hästen har slagit på sig, svårläkt sår som sen blev till en klump... = överben... det är hårt å går inte bort... då...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: anhe
·
L
Hästvård Jag har ett sto på foder, har haft henne i några veckor. Det är så att hon har varit alldeles skorvig mellan "tuttarna". Först trodde...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: little_me
·
P
Hästvård Hejsan, har lite frågor. Det är så att min ponny har börjat hosta. Det började med att han verkade vara förkyld, började hosta, var...
Svar
1
· Visningar
736
·
Hästvård Hej! Misstänker att min pålle fått spatt i övre leden oxå... Ska iväg och röntga nästa vecka. Har spatt i båda bak i nedre och...
Svar
7
· Visningar
2 771
Senast: hanny
·
A
Foder & Strö Vad ska min häst äta? Hej! Jag undrar om nån kan ge mig lite tips på vad jag ska ge min häst. Hon är ett halv blod på 157, rider...
Svar
11
· Visningar
1 975
Senast: ia_74
·
Foder & Strö Kan man torka både nypon och rönnbär och ge det som fodertillskott till hästen? Det finns ju bla nyponskalsmjöl att köpa för dyra...
Svar
10
· Visningar
4 541
Senast: voltigehoppare
·
Hästvård Har fått hem en tvååring på prov. Jag blir inte klok på hans beteénde! Han vispar mest runt i hö´t och blötlägger det gärna, tuggar...
Svar
17
· Visningar
1 955
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hallå! Nu kommer vi in på ett område jag inte vet mkt om.... Har aldrig haft en hingst :o Den ska iaf kastreras. Vad kostar det...
Svar
10
· Visningar
2 483
Senast: AnnebergBellman
·
N
Foder & Strö Vilka tycker ni är fördelarna/nackdelarna med automatisk foderbehållare/grindöppnare vid grovfodergivorna?
Svar
19
· Visningar
3 436
Senast: LillaG
·
Hästvård Hej! Tänkte bara höra med er som röntgat era hästar för fång eller spatt, hur mycket har det kostat då? Jag förstår att det kan vara...
Svar
3
· Visningar
601
Senast: sarma
·
S
Hästvård Flera i mitt stall använder våtservetter till att torka ögon, näsa mun på sin häst samt "putsa" hovarna :confused: Kan detta...
Svar
7
· Visningar
4 762

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka