Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag är mycket intresserad av att höra folks erfaren heter av njur-mjältoperation för att förebygga tarmupphängning. Hur har hästarna...
Svar
0
· Visningar
1 519
Senast: Skaune
·
Foder & Strö Märker att min kallblodstravare (160cm i mkh) inte får sitt tuggbehov tillfredställt då han går och pillar i allt (tom skit :crazy: )...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: Coffeaclub
·
M
Hästvård Hej! Jag har avmaskat mitt sto nu i veckan den 20/9 men Ivomec. Nu visade det sig så att hon hade mask. Ska jag avmska henne om 8...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: Madick
·
Hästvård Hm... går det tro? Eller bränner det söndet träet så pållen hamnar under stallet? :confused: Eller kan man bottna med en...
Svar
7
· Visningar
994
Senast: Flipp_86
·
F
Foder & Strö Jag skall flytta min islänning till ett nystartat stall och undrar vad ni anser om vad det bästa fodret till en islänning är. Vi tränar...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Boj
·
A
Hästvård Vad beror det på att det knäpper i benen? Det försvinner efter en liten stunds ridning och hörs bara i skritt innan jag börjat jobba...
Svar
7
· Visningar
1 260
Senast: Cilia86
·
E
Foder & Strö Har blivit med en Ponny som har fång, Kan inte ge henne något smärtstillande för hon är dräktig. Jag har satt sulor på henne, Hon äter...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: ERIKSSON
·
F
Foder & Strö Har aldrig tidigare fodrat med pellets, har förmånen att få köpa kanonfin Matildahavre av en bonde här i närheten och har aldrig behövt...
Svar
12
· Visningar
1 064
Senast: Jenny1
·
U
Hästvård vad räknas som undertemp? min häst ligger på 37,1 grader som normalt..ibland går han ner till 36,7. men såhär har han alltid haft...
Svar
4
· Visningar
4 795
Senast: TantEster
·
8
Foder & Strö Min häst har börjat magrat ut. Nu har jag tagit henne till en hage som har gått i snart 1 månad,dygnet runt. Innan jag tog dit...
Svar
17
· Visningar
1 825
Senast: lundborg
·
M
Foder & Strö Jag tar hem lusern hack från en foderleverantör som kommer med fodret till stallet. Lusernet är fr ett engelskt kännt fodermärke. Förra...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: Masse
·
L
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder, vad kostar en säck krafft protein ungefär?
Svar
2
· Visningar
918
Senast: Sass
·
L
Foder & Strö Någon som vet hur mycket soja väger? tex 300 g, hur stor mängd är det? Vill även veta hur mycket exempelvis 200 g betfor är. Tacksam...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: Sass
·
Hästvård Vad tycker ni man ska göra med en häst med patella upphakning?Har provat allt..skoning, klättring mm. han har patella på båda men mest...
Svar
11
· Visningar
2 226
Senast: martha
·
M
Hästvård har lite misstankar om att en råbock har varit inne i vår hage. nån som har erfarenhet av såna möten?
2
Svar
27
· Visningar
2 398
Senast: Korven
·
M
Foder & Strö nu när min medryttarhäst kommer in i stallet efter sommarbetet så har jag bestämt mig att hjälpa till med att köpa kraftfoder till honom...
Svar
2
· Visningar
666
L
Hästvård För några dagar sedan var veterinären ute och tittade på våran hästs högra framben och trodde att det kunde vara en hovböld. Hovslagaren...
Svar
4
· Visningar
1 301
Senast: vdb
·
M
Foder & Strö Är det ngn som har näringsinnehållet på Hippo Breed och Hippo Müsli. Kommer inte in på Svenska Foders pdf-filer där det finns angivet...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Masses
·
S
Foder & Strö Ni som kan grovfoderanalyser och sådant, hur tycker ni att detta hösilaget verkar? Analysrapport Torrsubstans 58 % Smältbart...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: supergladis
·
C
Hästvård Hej alla! har upptäckt vätsefyllda bulor (typ små gallor) på främknäna på hästen. Vad kan detta vara? Hon såg inte halt ut och ömmade...
Svar
9
· Visningar
971
Senast: Cilia86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka