Sand i magsäcken??

Sv: Sand i magsäcken??

Vår förra ponny hade det i tarmarna ,tror inte det är någon skillnad ,det måste ju komma via magsäcken till tarmarna. Behandlades med loppfrön via sond direkt ner i magen på djursjukhuset i ca 5 dagar .Var sen helt bra och har ännu inte haft något återfall efter snart 1,5 år . Gav henne kurer med loppfrön då och då.Så jag får säga att prognosen är mkt god och enl den vetrinären i Hbg som beh henne sa samma sak.Sen var det mkt noga med att inte låta henne gå i nerbetade hagar eller grushagar och inte fodra direkt från marken spec när det är lerigt för att undvika återfall.

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 921
Senast: Mint
·
Katthälsa Hej Har lite funderingar på att byta från sand till kristall sand. Vilket är bäst på tanke på struvit och att kristall sanden är...
Svar
6
· Visningar
609
Senast: Liten
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
789
Senast: Amk
·
Hästvård Brukar ni använda vinterskorna första sommarskoningen utan broddar? 2
Svar
30
· Visningar
1 575
Senast: Mia_R