Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Ska iväg till klinik på måndag för hältundersökning men tänkte det kunde vara intressant att höra vad ni tror om min hästs hälta så...
Svar
2
· Visningar
975
Senast: Cecely
·
Foder & Strö Finns det någonstans info om hur mycket stärkelse havre, vete, korn, morötter, äpple etc innehåller? Om möjligt även socker... Vet...
Svar
11
· Visningar
4 555
Senast: DavidS
·
G
Foder & Strö Jag har nu börjat avnända årets hösilage och vill ha en annalys på den.. Hur gör jag?? Snälla hjälp mig! Gården ligger i stockholm.
Svar
1
· Visningar
753
Senast: Strajder
·
R
  • Låst
Hästvård När ska man raka`?? Min pålle börjar redan sätta vinterpäls... :crazy: Å ja minns aldrig ifrån år till år när jag brukar börja raka...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 987
Senast: Elemmírë
·
H
Hästvård Tack och hej, äntligen så kanske det kan bli lite mer seriöst när nu Jordbruksverket kommer träda in och Djurskyddsmyndigheten träda ut.
Svar
17
· Visningar
1 779
Senast: Nekifynn
·
Hästvård ..i avmaskningstider. Antar att det är fler än jag som noterat problematiken runt resistenta parasiter. Nu är det september och...
Svar
5
· Visningar
982
Senast: Zebung
·
M
Foder & Strö Okej, gammal ryttare men ny foderstatsplanerare!! Första hästen på många år där jag själv ska planera maten och undrar lite över alla...
Svar
7
· Visningar
1 219
Senast: Marre.N
·
Hästvård Vi avmaskade våra hästar med ivermectinpreparat v. 34. Nästa avmaskning blir således v. 42 då det gått 8 veckor. Men vi kommer...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: Zebung
·
F
Hästvård funderar på att ta ut en sådan då min häst är sne i sin framdel (syns om man står framifrån och tittar på bringans undersida) han har en...
Svar
1
· Visningar
1 373
Senast: Ingrid och Lukas
·
Hästvård Vad är bäst, helklippning, täckesklippning, spårklippning? Andra alternativ? Vilken maskin är bäst? Är det någon som klipper med en...
Svar
2
· Visningar
843
Foder & Strö Vad ska jag ge mitt halvblod, som har en hel del nerver, men som ändå behöver ha extra energi för att inte gå och somna vid ridpassen...
Svar
2
· Visningar
635
Senast: Sonic76
·
Ö
Foder & Strö Hur skulle ni nutriera upp en vuxen islandshäst med mycket och illa skött sommareksem som dessutom är mager och otränad? Hästen är inte...
Svar
2
· Visningar
716
Senast: Ökenvind
·
N
Hästvård Vi sitter här och funderar över vilken försäkring vi ska ha till hästen, veterinärvård upp till 30 000 eller upp till 60 000. Det...
2
Svar
33
· Visningar
2 471
Senast: Unica
·
Hästvård Är det någon som har hört talas om sånna? eller till och med haft/har en häst med en sådan? För ett och ett halvt år sedan blev mitt...
Svar
3
· Visningar
1 925
Senast: zanzan
·
Hästvård Tycker det är lite intressant hur olika hovar ser ut, någon som har lust att ta kort på sin/sina hästars hovar (alla möjliga vinklar)...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
20 773
Senast: mette palmstrøm
·
H
Hästvård Hej! Min halvbodsvalack gnider svansen/rumpan mot boxväggen under natten, så att han skrapar av svanshår. (ejj något allvarligt...
Svar
1
· Visningar
695
Senast: Gnarpis
·
M
Foder & Strö Hei Noen som vet hva disse fodermidlene veier? Eggersmann musli 1 liter = xkg Bygg 1 liter = x kg Eggersmann equi delixe 1 Liter...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: jenred
·
Foder & Strö Har nu räknat ut en foderstat och inser att det som fattas mest är protein. Höanalysen: 84% TS Värden per kg TS: smb rp= 38 g/kg...
Svar
11
· Visningar
981
Foder & Strö jag har under sommaren gett min häst mineraler i hagen, i hink. Han äter mer vissa dagar, och mer andra. det verkar som att han äter...
Svar
8
· Visningar
910
Senast: Ylva86
·
Hästvård hur gör ni för å få bort grankåda ur hästpälsen,har fått det i hästarnas päls, har prova nästan allt nu, tacksam för svar
Svar
3
· Visningar
772
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka