Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Letar i böcker, letar på forum, frågar mig fram......:( men får bara en massa olika svar, som inte överensstämmer med...
Svar
5
· Visningar
913
Senast: Bazooka
·
B
Foder & Strö Vad är det egentligen för skillnad på hö och höensilage? Har hört att det skall vara bättre för host hästar för att det inte dammar...
Svar
5
· Visningar
1 027
Senast: Ashira
·
A
Hästvård Min ponnyvalack har en knöl i nacken, precis bakom öronen, som han haft sen jag fick honom (tre år sen). Den är inte ivägen när man har...
Svar
3
· Visningar
2 158
Senast: AnnebergBellman
·
Hästvård Har ett "kiss-problem".. Valacken kissar nästan för ofta. I lördags kissade han tre gånger på en kort skritt-tur på max 1 timme. Ibland...
Svar
14
· Visningar
3 251
Senast: Vica
·
D
Foder & Strö Har tyvärr inte möjlighet att analysera mitt hö eftersom det kommer från flera olika skördar och massa olika åkrar. Finns det några...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Dojo Kelder
·
A
Hästvård Detta lär intevara första tråden om det och förmodligen inte den sista heller :p Men jag undrar lite hur ni sköter den? Pillar ni bort...
Svar
16
· Visningar
1 746
Senast: dressyrfreak
·
L
Hästvård Hur har ni det med rangordning mellan era hästar? Min gamla pålle är ofta utsatt av de andra hästarna, han kan inte ens alltid få dricka...
Svar
7
· Visningar
991
M
Foder & Strö (Provar igen, förra tråden blev avbruten av att serverna inte fungerade) Alltså: hur gör man? på hur många olika balar ska man ta hö o...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: Strajder
·
A
Foder & Strö vad gör biotin egentligen? Vet att det har något med hovarna att göra, men inte exakt VAD det gör som är så bra. När jag hämtade min...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: AnnebergBellman
·
P
Foder & Strö Ni som har hö och gått över till hösilage. känns det lättare att ha det än hö? Tänker på att man inte är låst vid så många fodringar om...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: Prinsen
·
E
Foder & Strö Hej! Hur dåligt är detta??:confused: Jag vet att proteinet är väldigt dåligt!!! TS: 86.3 Råprotein: 46 Smrp: 17 Kalcium...
Svar
5
· Visningar
730
Senast: Krizz
·
M
Hästvård Min häst har varit knackig ett tag och ovillig att gå fram. På klinik i början av aug. konstaterades att det "bara" var sulömhet. Sedan...
Svar
3
· Visningar
2 677
Senast: Mayara
·
Foder & Strö Stärkelserika foder skall visst inte vara bra för fånghästar jag undrar då: Vilka foder saknar stärkelse? Hur mycket stärkelse finns i...
Svar
5
· Visningar
911
Senast: jenred
·
Hästvård Så, nu har jag strukit från Härjedal :cry: Spirre är diffust halt vänster fram och jag sätter min bäst stallkeps på att det är bogen...
2
Svar
32
· Visningar
4 436
Senast: voltigehoppare
·
  • Låst
Hästvård Hur stor betydelse har detta vid eventuellt hästköp? låt oss säga att hästen är opererad som föl och nu är friskförklarad. Skulle ni...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 076
Senast: Boj
·
P
Hästvård Min tävlingshäst som jag ägt i 9 veckor verkar dragit på sig en spricka i kotbenet. Varit på klinik och röntgat för 2 vek sedan. De...
Svar
15
· Visningar
4 831
Senast: Penea
·
H
Hästvård Har varit i väg med min häst på klinik pga av hälta hö bak. Fick diagnos hovledsinflammation. Röntgen visade inte några förändringar...
Svar
17
· Visningar
4 757
Senast: Häst 2004
·
S
Foder & Strö Jag skulle bli glad om man kunde köpa linfrökaka på Granngården så fler människor kunde ge det till sina hästar. Själv så köper jag av...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: Star Master
·
P
Hästvård Hej! Jag har ett sex årigt halvblod hemma. Jag köpte honom för 1½ år sedan. Och han har blivit ganska så lugnt riden fram till i...
Svar
1
· Visningar
757
Senast: _Eva_
·
Hästvård Hur brukar en sådan prognos vara??
Svar
1
· Visningar
794
Senast: fred
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka