Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Foder & Strö Jag fattar inte hur det kunnat möglat! Har haft min säck i 2 veckor (Kr***t lucern hackat strå), förvarat det i påsen då det inte fått...
2
Svar
38
· Visningar
2 715
N
Foder & Strö läste längre ner om lusern pellets som måste blötläggas ( de visste jag och de brukar stå på förpackningen om de ska blötläggas), jag...
Svar
4
· Visningar
702
Senast: nexxa
·
Hästvård Gör ni det ? och vad är det man vaccinerar mot ? Vad kostar sprutan ca ? Jag har hört så många bud att jag vill fråga här ! /Cetzy
Svar
14
· Visningar
2 334
Senast: neywaz
·
A
Hästvård Ni som har hästar som inte tål hösilage/ensilage, vilka symtom har de fått?
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Ylva86
·
V
Hästvård Skulle vilja höra vad ni tycker om hästmassage! HAr ni använt er av det, tycker ni det är bra skulle ni vända er till en hästmassör med...
2
Svar
31
· Visningar
3 981
Senast: lakrits
·
F
Foder & Strö En foderrâdgivare gav mig det här râdet(uträknad foderstat till min häst)......som vâger 550-600 kg? är ädel och rätt sâ hispig, 10 âr...
Svar
6
· Visningar
889
Senast: Luleå
·
G
Hästvård Min valack här hemma fryser som en gris i hagen nu sen det blivit något kyligare ute. Hans täcke hjälper inte mycket, vad sjutton gör...
Svar
17
· Visningar
1 087
Senast: Grållens vän
·
Foder & Strö Ja, så kom årets hösilageanalys. Det visade sig att det är ett toppenhösilage vi har att göra med i år, verkligen, OM det inte vore för...
Svar
7
· Visningar
856
Senast: neywaz
·
Hästvård Hur har ni haft det med era eksemhästar i sommar? Har ni behandlat dem med något särskilt? Haft täcke på? Min tvååriga Ella, sv hbl...
2
Svar
22
· Visningar
1 945
Senast: samtson
·
Hästvård En av mina travare har en förmåga att hosta ibland vid ansträngning. Det har den gjort så länge jag vet (har haft den sen föl). Värst...
Svar
2
· Visningar
2 191
Senast: anhe
·
Hästvård Min fölunge har stått själv på nätterna i tre veckor ungefär nu. Om jag skulle låta honom stå med stoet igen ett par dagar, skulle det...
Svar
6
· Visningar
881
Senast: Trissa
·
Hästvård Kan hästar vara reumatiska? Hur visar det sig? Och hur behandlar/förebygger man det? Har en häst som blir ruggigt stel på...
Svar
12
· Visningar
1 794
Senast: Sunshine
·
Foder & Strö Jag vet att man kan ge hästar fodertillskott från hemmet, alltså typ äppelcidervinäger, matolja, rapsolja, mm. Jag vill veta mer om...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: attempt
·
Foder & Strö Det finns många som bekymrar sig över sina älsklingar och att de får i sig det de behöver, om de minskar i vikt, muskelmassa osv. Min...
Svar
11
· Visningar
894
Senast: Jane_Done
·
I
Foder & Strö Min häst har lyckats klämma i sig ca. 8kg hö mellan ca. 17 igår o 8-9 imorse!:crazy: Hästen i fråga är en 6år gammal varmblodsvalack...
Svar
17
· Visningar
1 352
Senast: Koppen
·
I
Foder & Strö Mitt sto avskiljdes från sitt föl för två veckor sedan. Under dessa veckor och lite innan separationen har stoet endast fått en halv...
Svar
5
· Visningar
1 549
Senast: ameo
·
P
Hästvård :confused::confused: När jag och min stalllkompis skulle skritta hästarna i lördags så kände jag direkt att min häst inte rörde sig...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: Prisse97
·
J
Hästvård Jag hämtade hem min lille hingst från betet idag och han var minst sagt jobbig..:crazy: Han är 1,5 år och har varit väldigt "hingstig"...
Svar
7
· Visningar
2 702
Senast: JennyK
·
K
Foder & Strö Hej! Är så att min ponny älskar mat och är lättfödd, och har ganska lätt att lägga på sig. Tar det hela från början så att det blir...
Svar
4
· Visningar
1 411
Senast: Boj
·
A
Hästvård min unghäst ´s temp stiger o sänks o stiger o sänks hela tiden tar tempen nu på henne morgon och kväll och på morgonen brukar hon ha...
Svar
9
· Visningar
755
Senast: borsalino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka