Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Vi har ensilage från 2005 som vi fodrar med tills vidare. Eftersom det varit varmt någon dag då och då har vi spritt ut balen så att de...
Svar
2
· Visningar
1 303
Senast: Koppen
·
R
Hästvård Jag tycker det är väldigt svårt att finna hovslagare som verkligen kan sin sak. När jag köpte min häst så bodde jag i en annan del av...
Svar
10
· Visningar
1 073
Senast: Bennie
·
P
Foder & Strö Går det bra att ge hästar "vanligt" krossat linfrö som man t.ex. kan köpa i hälsokostbutiker? Ska man koka dem, hur länge i så fall...
Svar
13
· Visningar
2 987
Senast: aramis
·
Foder & Strö Jag ska ev köpa hösilage balar på 165 kg, då nya foderhästen haft lite problem med luftrören. Hur mycket äter ett halvblod som vart...
Svar
3
· Visningar
594
Hästvård Det här måste jag bara få reda ut!! Hjälp! För exakt en vecka sedan var jag och hälsade på min häst som är utlånad på foder. Jag...
Svar
7
· Visningar
4 811
Senast: FT_ryttare
·
S
Foder & Strö Vet att de finns massa trådar om betfor men jag orkar inte leta. Har hört att betforn ska vara bra för magen på hästarna, men kan...
Svar
12
· Visningar
1 161
Senast: Mitten
·
P
Foder & Strö Hejsan! Helt ny på allt som har på foder att göra, har bytt ut kvällslektyren av skönlitteratur till hästfodersböcker :) Men, dagens...
Svar
5
· Visningar
751
Senast: Strajder
·
M
Hästvård hejsan, har en relativt svårfödd 16årig arab som jag nu ska fixa foderstat till och bestämma hur mkt hö som är lämpligt osv. han...
Svar
9
· Visningar
743
Senast: Zmulan
·
C
Hästvård Vi köpte vår fullblodskorsning för ett och ett halvt år sedan. Redan då hade han tre inkar på insidorna av låret. Den på höger sida såg...
Svar
6
· Visningar
2 686
C
Hästvård Vet inte om detta är på rätt forum alls... Men iaf, är det "farligt" för hästens päls att tvättas med annat än schampo som är avsett...
2
Svar
25
· Visningar
2 149
Senast: goldfish
·
E
Hästvård Hej! Jag har bytt från kutterspån till råspån från sågverket, men upplever att det luktar mer ammoniak nu. Jag har hört att man kan...
2
Svar
22
· Visningar
18 966
Senast: Tora
·
Hästvård Hade min 3-åriga haflinger ute i dag på en kort runda längs asfaltväg, grusväg och mossig skogsväg. Hon skoddes om i onsdags på fram och...
Svar
6
· Visningar
912
Hästvård Har bara för mig att jag läst någonstans att aspbark skulle fungera som naturligt avmaskningsmedel. Har jag drömt eller stämmer det...
Svar
6
· Visningar
5 849
Senast: Puppan
·
Hästvård Mina hästar leker bäver och gnager som galningar på ett stort träd som står i hagen, hade väl inte gjort så mycket om det inte hade...
Svar
15
· Visningar
1 140
S
Foder & Strö Med en lång och varm höst hur är läget med det hö ni har på era skullar? Är det fuktigt och har det blivit dammigt av mögelsporer...
Svar
10
· Visningar
894
Senast: Stopek
·
Hästvård vad innebär igentligen lymfangit? hur märker man om hästen har det? hur "botar" man det?
Svar
11
· Visningar
2 049
Senast: My Beauty
·
P
Hästvård Ja jag undrar kort och gott vad stalosan är och hur det funkar. Har en svag aning men vill veta mer:cool:
2
Svar
21
· Visningar
16 516
Senast: sweet_extraa
·
Foder & Strö Vilket tycker ni är bäst? Fördelar, nackdelar med de olika...? Själv ger jag min pålla "grus"... Men har aldrig provat någon annan sort...
2
Svar
34
· Visningar
2 709
E
Foder & Strö Hej alla häst tokiga!!!! Jag är ny här och jag undrar lite om foder.. Vad är det för skillnad på dessa foder och vilket passar...
Svar
9
· Visningar
878
Senast: pinky
·
S
Foder & Strö Har en tid funderat på om jag ska ge pållarna foderjäst dels pga av b-vit, men även för att det ska vara bra för magen, men... det låter...
2
Svar
26
· Visningar
8 804
Senast: Thora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Textilåtervinning
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering