Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Eftersom jag aldrig haft en häst med senskada (som tur är!) så är jag helt grön. Min häst, som i vanlig afall är en ängel att...
Svar
2
· Visningar
1 631
Senast: Lejonelle
·
P
Hästvård Hej vad är tuppspatt för något är det som vanligt spatt eller vad ? :confused:
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Lejonelle
·
J
Hästvård Hej! Undrar kort o gott om spatt är något som bara drabbar bakbenen eller om en häst även kan ha spatt fram?
Svar
9
· Visningar
1 219
Senast: Jezzie
·
Hästvård Min häst har just nu ett täcke inne, och när han släpps ut läggs ett till täcke ovanpå (tunnt regntäcke). Det håller tätt - men vattnet...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: 95johsv
·
M
Hästvård Hej ! Jag undrar om någon vet hur mycket och hur ofta en häst kissar resp. bajsar ?
Svar
2
· Visningar
584
Senast: Naggur
·
Hästvård Vad anser ni om att ha samma täcke dygnet runt? Inne och ute alltså.. Regntäcke? Vintertäcke?
2 3
Svar
48
· Visningar
5 670
Senast: Naggur
·
M
Hästvård Hej! För att fatta mig kort har min häst fått positivt provsvar för erlichia. Jag upptäckte att något var del när han hade över 39...
Svar
15
· Visningar
1 562
Senast: Fnytt
·
Foder & Strö Nu är det så här att vi har en foderblandning som innehåller krossad korn och krossad råg. Jag har aldrig hört/läst om att ge råg till...
Svar
2
· Visningar
1 446
Senast: Oliven
·
V
Hästvård Jag har tänkt nu under en längre tid att skaffa en egen ponny. Men jag undrar vilka kostnader det är man ska betala, te x foder...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: Alazan
·
Foder & Strö Det verkar ju vara lögn i h*lvete att få tag i halm i år. Då är det de vilket alternativ finns till min hosthäst? Vill inte ha något...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: Mys
·
A
Hästvård hej allihopa! För ca tre år sedan åkte jag o min familj och tittade på en ettårig painthingst. Jag fastnade direkt och vi tog honom till...
Svar
4
· Visningar
1 257
Senast: oki
·
K
Hästvård Igår märkte jag att min häst inte var sig själv, hängig, väldigt dämpad. Så jag ringde till en vetrinär och han kom, det visade sig vara...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Hannola
·
B
Hästvård jag har alltid varit noga med att spola av hästens ben när dom är leriga. men nu pratade jag med en tjej som håller på med...
Svar
19
· Visningar
2 600
Senast: syrran
·
Hästvård hur gör ni då med hagarna? Resonerar jag fel då jag inte vill ha min pojkem e de andra hästarna när dom har brodd runt om? Dom...
Svar
19
· Visningar
1 004
Senast: veronican
·
F
Foder & Strö Hej! Jag undrar hur mycket era hästar äter per dygn när de har fri tillgång på hösilage (horsehage). Jag vill börja lägga ut så att de...
Svar
9
· Visningar
1 033
Senast: aramis
·
Hästvård Jag avmaskade min häst igår em och jag har hört lite olika bud på om man kan rida dagen efter eller om hästen ska vila. Är det någon som...
Svar
4
· Visningar
1 840
Senast: Arabizar
·
Hästvård Jag har lagt upp en tråd här angående min 3-åring som verkade ömfotad/stel på vår ridtur för ett par dagar sedan. Inga problem i hagen...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 428
Senast: Popplin
·
S
Hästvård La märke till för ett par dar sen att en av mina hästar (travhäst) slagit på sig under ett helt vanligt motionspass. Han är i vanliga...
Svar
12
· Visningar
1 275
Senast: hovis
·
Z
Hästvård Stackars häst :( Hon har fått vattenskållor över hela kroppen förutom halsen :(:( man kan inte borsta henne eller röra vid henne utan...
Svar
6
· Visningar
2 209
Hästvård Är det någon som vet någon bok som tar upp det mesta kring hästvård på att BRA sätt? Alltså inte för nybörjare, men heller inte för...
Svar
7
· Visningar
1 061
Senast: lippan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka