Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

X
Hästvård Hyrponny? Hej! Det är såhär, att min ridskola ska läggas ner och ponnyerna ska antagligen hyras ut i ca ½ år för att ridskolan ska få...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: pooutinoouti
·
P
Hästvård Hörde talas om guldskor idag för första gången vad är det för något som gör dem så bra ?
Svar
3
· Visningar
809
Senast: pooutinoouti
·
Foder & Strö Någon som vet pris på: Lucern hackat strå Lucern mix Krafft Rehab Hippo Grow Alfa Hippo Grow Breed Hippo Bas Müsli Hippo Bas...
Svar
9
· Visningar
943
Senast: cactuspower
·
G
Foder & Strö Hejsan... Jag har en liten fråga.. I lördags fick jag hem min foderhäst, ett varmblods sto på 9 år. Hon är för tillfället ganska...
Svar
8
· Visningar
909
Senast: gilisen
·
A
Hästvård Hej! Jag skulle behöva lite råd. :) Jag har ett föl på ca ett halvår och jag funderar på när han borde vaccineras första gången? är det...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: Annie_89
·
L
Hästvård Har en 4-månaders fölunge, han har fått en knöl ( kan greppa den med handen) längst ner i strupen vid bogen...bara undrar vad det kan...
Svar
1
· Visningar
961
Senast: Helan
·
Foder & Strö Om man har hästen på lösdrift med fri tillgång på hösilage, hur vet man då vilka mineraler man ska ge? Jag kan inte så mycket om...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: milly
·
Foder & Strö Finns det något järntillskott för häst som ENDAST innehåller järn? Kan man ge för mycket järn? Vad händer då? Berätta allt ni vet...
Svar
6
· Visningar
2 494
Senast: minschamamman
·
B
Hästvård Vet inte vad min häst har i pälsen! Det känns som om det är mugg i pälsen vid sadelläget, känns endast om man knölar in fingrarna...
Svar
5
· Visningar
803
Senast: via
·
H
Foder & Strö Hej alla efter långt uppehåll och nästan alla inlägg raderade, snyft! Jag följde med en kompis till hennes hästar en dag, och då blev...
Svar
11
· Visningar
945
Senast: ponnydamen
·
C
Foder & Strö Kan man det? Han har saltsten som han slickar på men kan jag ge ett mått salt i fodret/dag då eller behövs det ej?
2
Svar
37
· Visningar
2 712
Hästvård ger det alltid ökad värme i benet eller kan de vara helt torra i leden och kalla och ändå ha kotledsinflammation???
Svar
4
· Visningar
758
Senast: anhe
·
B
Hästvård min nya häst kommer på torsdag och hon har en FRUKTANSVÄRD mugg :crazy: hon kom från Holland för en vecka sen och då hade hon så mycket...
Svar
16
· Visningar
2 089
Senast: Bellson_
·
Hästvård fick på min praktikplats höra att spindelväv skulle vara väldigt giftigt för hästar. eftersom jag aldrig hört det från annat håll och...
2
Svar
27
· Visningar
2 389
Senast: Undeniable
·
L
Foder & Strö Min ena(sällskapsponny)ratade höet i morse och ställde sig och åt en massa frostgräs. Har hört att detta kan orsaka kolik, stämmer...
Svar
8
· Visningar
1 164
Senast: syrran
·
W
Hästvård Kan man sätta täcke på ett sto som fortfarande ger di till sitt 5 månaders föl? Kanske utan bensnören?
Svar
1
· Visningar
632
Senast: svea
·
B
Foder & Strö Jag får hem mitt nya raket:devil: någon dag i veckan.. en d-ponny, mycket pigg. hon äter nu 9 kg ensilage(underviktig), och så får hon...
2
Svar
30
· Visningar
3 681
Senast: Maran
·
L
Foder & Strö Höet som vi köpte hem för några veckor sedan har endel strån som påminner mycket om halm. Det är inte särskilt gult, utan höfärgat, men...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: Glimfeather
·
Hästvård häst som släpar ena benet Kan hända att denna ligger helt fel, men jag misstänker att ni kan ge mig bäst svar.. ;) En vänninas häst...
2
Svar
23
· Visningar
11 192
Senast: Ingela_S
·
P
Hästvård :cry: Min häst har varit nickhalt sedan i lördags, han är inte svullen eller varm någonstans. Är glad för övirgt och går än¨då på ganska...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Prick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka