Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Hej ! Nu har det löst sig med min häst och maten. Hon ska få nästan fri tillgång på hö i höst/vinter.. Sen ska jag nog ta en höanalys...
Svar
15
· Visningar
8 339
Senast: Tess82
·
F
Hästvård Hej Hej forum och medlemmar! Har ni stallat in era hästar ännu? Mina går fortfarande ute, fast med täcken såklart! De har en hage med...
2
Svar
34
· Visningar
2 079
Senast: Stoppard
·
P
Hästvård hej alla ni som är duktiga på parasiter! Jag fick just svar på träckprov och det dräktiga stoet hade 600 EPG blodmask (troligen lilla...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Madick
·
Hästvård det gör en i vårt stall på sin gamla häst. hon lindar med sådana lindor som är hälften fleece och hälften elastiskt och det sitter...
Svar
13
· Visningar
1 538
Senast: axel
·
Foder & Strö Vad skulle ni lägga följande häst på för mj?: 2-åring, beräknad färdigvikt cirka 500-550kg Går mestadels i hagen.
Svar
1
· Visningar
518
Senast: pinky
·
Foder & Strö Upptäckte häromdagen att hästarna äter av kastanjerna som trillar ned från träden nu. Eftersom jag var osäker på hurvida detta var...
Svar
8
· Visningar
2 515
Senast: gylle
·
Hästvård Jag har en varmblods kille hemma som har en gaffelbands skada i höger fram. nu när de varit så blött är de ganska mjukt i marken i hagen...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: sommarminne
·
Hästvård Min ena häst fick för 1,5 år sen en allvarlig sårskada på insidan av vänster bak, förmodligen har han skurit upp sig med brodden. Fick...
Svar
10
· Visningar
3 124
Hästvård Min häst har haft ett sår i ca. 2 månader och det vill inte läka. Det va bättre ett tag men nu har det gått upp igen. Det är varigt...
2
Svar
22
· Visningar
10 762
Senast: Explosion
·
Hästvård Nån som har ett trollspö?? Den här eländiga muggen ger inte med sig och jag blir knäpp!!! Nu är det dessutom lymfangit på G, igen...
Svar
9
· Visningar
952
Senast: Tudord
·
Foder & Strö Efter att i stort sett dagligen vara aktiv på forumet och läsa trådar om fodring, analyser och foderfrågor, samt hästars hull och...
2
Svar
35
· Visningar
2 238
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård Japp, så ligger det till. Hovbroskförbening på båda fra. Hovleds+kotledsinflamation på ena fram. Fråga: Hur många gånger har ni...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 697
Senast: Corax
·
Foder & Strö Äntligen ska höt analyseras och jag har tagit på mig att räkna foderstater åt ett gäng hästar i stallet. Fick ett kanonbra exceldokument...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: Haukur
·
Foder & Strö Hur kan de säga att Groov 90 räcker till ett hö med 32g smbrp/kg?? (8.2MJ) Jag får då inte ihop det...hittade i o för sig inte...
Svar
13
· Visningar
1 022
Senast: milly
·
M
Hästvård Finns det något preparat jag kan peta i min märr som gör henne snällare under brunsten? Hon ÄR snäll, men man får knappt ta i henne...
Svar
6
· Visningar
805
Senast: MDusty
·
C
Hästvård Prinsen min har dragits med massa hältor (bla inflammationer) sedan i mars & vart friskförklarad 2 gånger sedan dess, men efter lugn...
Svar
9
· Visningar
1 466
Senast: MartinaN
·
S
Foder & Strö Har någon ett bra tips på vart jag kan läsa om olika fodersorter, exempelvis vad soja, alternativt vetekli ger för effekt, havre vs...
Svar
4
· Visningar
1 040
Senast: Nora
·
S
Foder & Strö vad ger ni era hästar???? vad har ni för hästar,lätt,normal elr svårfödda???? intressant....... min häst är en d-ponny när jag...
Svar
6
· Visningar
866
Senast: Dundret
·
S
Hästvård jag har en varmblodstravare på 12 år som plötsligt blev uppsvälld under magen och skapet svällde upp. jag kallade på veterinär och...
Svar
5
· Visningar
1 933
Senast: CK
·
Hästvård Jag kommer ta ut vetrinär om detta inte blir bättre, har även pratat med distriktaren nu på natten och han sa att jag skulle vänta och...
Svar
19
· Visningar
1 543
Senast: Zandrah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattungen på Ölandsbron
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023